May 19, 2002
Det är så här att jag har satt ut min bärbara dator på en svensk auktionssajt för 4000 kr. Idag fick jag ett mejl från en kille från UK som vill ge 400+80 £ för den. Detta är över 2000 från priset den ligger på nu. (Inga bud på den.) Killen verkar väldigt ivrig på att få köpa den. Saken jag undrar är om detta kan vara en bluff? nån som blivit utsatt tidigare? Han vill betala i förskott dessutom. Nåt som kan gå fel om jag fått pengarna?
December 17, 2005
phantom wrote: Ok, jag skickade iväg min adress och nummer till han tillsammans med min paypal email. Får väl se om pengarna kommer, annars har jag ju inte förlorat nåt iaf.
Om han inte skickar några "coola" killar till dig :S
Men skulle han betala förskott genom paypal ?
December 17, 2005
Tindy wrote: Annars kan man på ngt j**la sätt betala så att det ser ut som att pengarna finns på kontot fast de inte gör det... Ingen aning om hur, men hört talas om det.
Hoppas allt går vägen!
Jepp och de är så dom bluffar. Men det fungerar bara genom Western union så vitt jag fattat det.
phantom wrote: Ja han skulle betala förskott till paypal. Jag tänkte så här om han nu betalar så plockar jag ut till mitt bankkonto innan jag skickar datorn.
Snart får du nog ett mail att han vill betala senare, eller genom Western...
För varför skulle han betala mycke mer än priset på auktionen/annonsen ?
Sen är hans engelska rätt dålig va ?
December 17, 2005
phantom wrote: fick ett mobil nummer också men jag vet inte hur jag kan kolla upp det, hans engelska var inte dålig bara lite överdrivet användande av punkter och frågetecken,.
Ja men kom ihåg att ha pengarna i handen innan du skickar något.
Men hör av dig hur det går..
2 Guest(s)