Berätta om något roligt (som hänt när ni suttit vid datorn)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Berätta om något roligt (som hänt när ni suttit vid datorn)
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 1, 2006 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Hej hopp

Tänkte att det kunde vara kul att läsa om lite roliga saker bland alla dessa (ibland dystra) datortrådar.

Så därför tänkte jag att vi kunde berätta lite roliga saker som hänt oss under tiden vi suttit vid datorn. Det ska dock ej handla om datorn i sig (tex insekt i skärmen eller ngt dyl. 😛 )

Jag kan ju berätta vad som hände mig en gång när jag gick i tvåan på gymnasiet ( X antal år sen hehe :P)...

Bakgrund:
Jag gick NVprogrammet i en liten ort i södra Sverige och på samma skola läste de som gick på komvux.
NV hade en egen liten sal med 8 datorer i som mest (läs endast) fick användas av NV-eleverna och varje klass hade två elever som var ansvariga. Detta ledde givetvis till att folk satt där och spelade spel (WC, WC2, Quake2, Action Quake, CS (INNAN den blev för fjortisvarning) etc etc) istället för C++ (vilket var menat från början att datorerna skulle användas till).

Salen såg ut som en rektangel där dörren in satt på ena kortsidan och där det på den högra långsidan i mitten var en "utökning" av rummet, ungefär som en mindre rektangel som satt på långsidan. Där fanns två datorer, den ena på vardera kortsida på den lilla rektangeln. Datorn som satt vid den lilla triangels bortre kortända om man står i dörren, hete datior 1 och det var den man kunde skriva ut saker från.
Och där satte jag mig denna eftermiddag...

Själva händelsen:
Det blev rast... Jag och några kompisar sprang dit och tog varsin dator...
Vi satte igång Q2... Vi spelade ett tag och slaktar varandra på skärmarna... I mina hörlurar kunde jag höra det underbara ljudet av railgunen som borrde sig genom allt levande och lämnade efter sig inget mer än en hög med vad som brukade vara en ful gubbe...

Jag hade jagat en snubbe skitlänge... Vad eller hur mycket jag än sköt vägrade han dö... Jag fick tag på min älskade railgun och sprang efter honom...

Plötsligt fick jag den! Öppningen jag velat ha för att skicka honom till Uranus... Jag skriker med full hals "DÖ DIN JÄVEL!!" och trycker av... Och han finns inte längre...

Stolt som jag är kollar jag mig runt i salen och ser att alla, precis ALLA, håller på och garvar.

Frågandes går jag till min polare och frågar vad som hade hänt. Då säger han att det under jaktens gång hade kommit in en tant på kanske 55 bast och som läste på komvux och ville låna min dator. Hon hade sakta smygit sig fram och ställt sig snett bakom mig. Och hon ställde snällt frågan "Kan jag få låna din dator för att skriva ut ett arbete?"...

MItt svar på det var "DÖ DIN JÄVEL!!"

Tydligen hade tanten vänt sig om och småsprungit ur salen... Och det var det sista vi i B8 (salen) såg av tanten, vi såg henne faktiskt inte på skolan mer...

Oj va långt det blev :bok:, hoppas ingen klagar hehe...

Er tur 🙂

Niklas.Andersson
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
997356
January 1, 2006 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

HAHahahahaha den var bäst .. fan bäst

skrattade mig till döds 😉

precis sånt där vill se i fortsättningen 😉

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
997384
January 1, 2006 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha! Det var rätt komiskt faktiskt!

Vem had inte blivit chockad om man ställer den frågan och får svaret; "DÖ DIN JÄVEL!" ? Hehe....

Jaa, jag har dock inga sådana erfarenheter att dela med mig av. Men jag kan ju tillägga att det inte förekommer så överdrivet mycket programmering på våra lektioner. :D/

csm101
Member
Medlem
997390
January 1, 2006 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte på våra lektioner heller hehe 😀 det var ju främst nv-teknikerna som skulle använda sig av datorerna men vi på nv-natur ar där med hehe

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
997419
January 1, 2006 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha riktigt klockren! 😀

csm101
Member
Medlem
997441
January 1, 2006 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

verkar som att folk inte gör roliga saker vid sina datorer...

Fast jag tror att många bara skäms för att erkänna lite dumma saker hehe

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
997493
January 1, 2006 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: verkar som att folk inte gör roliga saker vid sina datorer...

Fast jag tror att många bara skäms för att erkänna lite dumma saker hehe

hahaha skön story!

Jag kommer inte på nåt speciellt faktiskt.... mja en sak hände i gymnasiet .. dock inte lika kul 😛
En polare satt o spelade Q2 o då kom en lärare fram o sa till han att han skulle sluta spela annars skulle han bli avstängd resten av terminen.

Jag visste inte om det så jag gick dit o satte mig och spelade o då kom den där läraren ut bakom mig o kollade, då hörde jag bakom mig "Det är väl faaan ocksåå???"
Han trodde att jag va polaren, hehe.. sen kom han inte in på sitt konto mer 😛 men han fick låna mitt så..

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
997564
January 1, 2006 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

vi satt i en datasal och hade programmering. några hade precis lärt sig hur net send fungerar.
en kille fick ett meddelande i stil med "Detta är datoradministratörerna. vi ser i våra loggar att du är inne på lunarstorm. anmäl dig på vårat kontor, annars kommer du bli avstängd". han knatar iväg direkt, till allas stora förtjusning.
tyvärr tyckte någon att det var taskigt, och sprang och hämtade honom. vi hade ganska roligt åt det ändå.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
997570
January 1, 2006 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: vi satt i en datasal och hade programmering. några hade precis lärt sig hur net send fungerar.
en kille fick ett meddelande i stil med "Detta är datoradministratörerna. vi ser i våra loggar att du är inne på lunarstorm. anmäl dig på vårat kontor, annars kommer du bli avstängd". han knatar iväg direkt, till allas stora förtjusning.
tyvärr tyckte någon att det var taskigt, och sprang och hämtade honom. vi hade ganska roligt åt det ändå.

Hände nått liknande på Volvogymnasiet också fast då var det en kille som skickade diverse obscena meddelanden av misstag från skolans datorer till en dator på nått kontor någonstans på Volvo. Inte populärt.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
997577
January 1, 2006 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Och hon ställde snällt frågan "Kan jag få låna din dator för att skriva ut ett arbete?"...

MItt svar på det var "DÖ DIN JÄVEL!!"

HAHAHAHA jag kan riktigt se det framför mig hur flera minuters mördarjakt exploderar som en psykotisk orgasm rakt i ansiktet på henne :)R

Edit: Annars så är väl bland det roligaste man själv råkat ut för att man under gymnasiet var inne på Aftonbladets chat (var hett då) och utgav sig (via nick) för att vara en av skolans kaxigare typer. Denna person A man utgav sig för att vara skulle befinna sig i samma datasal som en själv och gärna inne på Aftonbladet, men i en annan kanal då. Inne i en kanal så kaxar man sig mot någon annan kaxig kille B som inte direkt tillhör samma gäng som kille A. Efter nån minut eller två efter nån "jag kn0llar din morsa" eller nåt annat som får igång de där kortstubinskillarna, så dyker person B in i datasalen där man sitter och börjar tjafsa med kille A. Simpel humor, men ack så rolig.

csm101
Member
Medlem
997608
January 1, 2006 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Äntligen börjar folk komma igång lite 😀 hehe

Jo, jag vet att dö din jävel är svår att slå men det händer rätt roliga saker när man sitter vid datorer 😀 hehe

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
997646
January 2, 2006 - 1:23 am
sp_Permalink sp_Print

Hahahah! Rolig netsend historia 😀 Samma sak har hänt mig, men jag blev oskyldigt anklagad :p Det var i åttan som en lärare tog in mig och en polare i ett rum och skällde på oss. "Vafan har ni gjort?!"
-vadåååå?
-alla datorer i skolan har fått startas om!
-varför det?
-jo, för att någon eller några har tyckt det var roligt att skriva ett litet .batch -program som oavbrutet skickar netsend-meddelanden till alla datorer på nätverket. Ni vi upptäckte detta var alla datorer fullsmockade med meddelanden, närmare bestämt 5000st var!
-men det var inte vi!
-vilka skulle det annars vara, det är ju ni som brukar göra sånt här.
-men det var inte vi, lovar!

Han misstänker oss fortfarande 😀 ;D

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
997652
January 2, 2006 - 1:56 am
sp_Permalink sp_Print

Var en utav de första dator lektionerna i gymnasiet. Datorerna stod på och skärmen var i standbyläge. En klasskamrat till mig förstod inte detta och trodde han startade skärmen när han i själva verket stängde av den. Då det inte funkade så trodde han att det kanske var datorn så han stängde av den i tron att han startade den. Så höll han på ett tag och jag som satt brevid och aldrig snackat med killen förut ville inte säga nått så jag satt bara där och småskrattade för mig själv 😀

csm101
Member
Medlem
997685
January 2, 2006 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Haha 😀 roligt med nybörjare 😀

Kommer ihåg en gång i 8:an, då en polare gick in på FBI´s hemsida. Han försökte logga in där men det hade tydligen dykt upp ett varningsmeddelande vari det stod något i stil med att han skulle ange lösenordet inom en viss tid annars skulle det hända saker, yada yada yada...

Han trotsade (typiskt fjortis) och på något vänster slogs salens internet ut på samtliga 18 datorer.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
997696
January 2, 2006 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Var i skolans bibliotek och letade fakta till ett skolarbete jag skulle göra. Till vänster om mig sitter en kille (som jag vet vem det är, men inte känner direkt). Han satt och skrev en jätte lång uppsats, var kanske på 4 sidor....

Jag sökte och sökte, och till slut hängde sig datorn. Efter många försök med CTRL+ALT+DEL knappen gav jag upp och hade bråttom till en lektion så ville bara stänga av den, så den loggades ut. Sträcke mig efter "POWER" knappen på datorn. Sträcker mig till första burken jag ser, den till vänster.

Inget händer på min dator.... Hmm.. Kollar på datorn till vänster där det står "DATORN HÅLLER PÅ OCH STÄNGAS AV" eller något i den stilen. Killen bredvid sitter och sliter i håret och slår på alla tangenterna på tangentbordet, speciellt escape för att på nått sätt förmå den att sluta.

Som tur var så var han så pass inne i sitt arbete att han inte hade märkt att det var jag som i själva verket hade sträckt mig efter knappen. Jag sa inget heller, utan gick stillsamt därifrån...

Visade sig senare att han inte hade sparat arbetet heller, utan skulle spara det när som, han var nästan klar....

5 minuter efter att jag lämnat biblioteket såg jag han i central-hallen där han försöker förklara för sin lärare vad som skett, eftersom det var ett arbete som var tvunget att lämnas in "just den dagen". Läraren tror ju inte honom, utan tror att det är en rövar-undanflykt.

Om jag gick fram till läraren och berättade om mitt misstag eller inte är en annan historia.... laugh laugh
Men en hint är att jag känner mig ganska taskig idag.... Men ack de flesta här i livet har förhoppningsvis gjort ett eller annat fel.

Vi skrattar åt det idag, därav är det roligt... För jag känner killen idag. Det var faktiskt ganska roligt då med, ironiskt då det inte var med meningen alls och jag kunde förstå hans känsla, men tyckte det var så "absurt".

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
997724
January 2, 2006 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

En ganska rolig grejj hände när jag satt hemma framför datorn en vinter för några år sedan...

Jag satt och kollade ut genom fönstret och såg en hel fågelflock flyga mot fönstret.
När dem började komma riktigt nära så vek alla fåglar åt sidan utom en stor som flög rakt in i rutan och ramlade ned på marken.
Satan så jag garvade efteråt.

Mindre roligt för fågeln som bröt nacken och dog :(.

GanGsTeR
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 101
997728
January 2, 2006 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: vi satt i en datasal och hade programmering. några hade precis lärt sig hur net send fungerar.

Samma här nästan, var några dagar innan vi skulle ta studenen. Satt vi i vårat sunkiga (se råtthål) datorrum, eftersom man gick energiprogrammet så tyckte lärarna inte att det behövde vara fint. Jaja, jag fick för mig att skriva lite på Net-Send och våra datorer som aldrig varit "uppkopplade" rikitgt på skolans nätverk var såklart det denna gång. Jag skrev "NV=SHCVETT", No offense, eftersom en kompis hade en från Natur där. Vi skratta lite och tiden gick... 20 minuter senare kommer läraren in och ber mig gå till rektorn.. Ett jävla liv på dem såklart.. fick kontot avstängt... haha..
Vilka tider det var i skolan, saknar det...

oizo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 602
997745
January 2, 2006 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

i 3an på gymnasiet så satt jag vid datorn så satt det en mörk snubbe bakom mig vid en dator, sen vände han sig om å fråga mig vad det står här. så stod de massa text tror de va i dos eller nått sånt, så stod de då "blablabla press any key" å han fråga mig jusst var any key sitter och ja höll på att skita på mig laugh fick hålla masken å säga att man kan trycka på vilken knapp man vill..

sen satt man å garva som fan :p

csm101
Member
Medlem
997761
January 2, 2006 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHA

Tänkte direk på när homer blir überfet och får jobba hemifrån, då letar han också efter "the any-key" 😀 hehe

Hexxy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
997843
January 2, 2006 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, minns allt som om det vore igår. Det hela utspelade sig i gymnasietvåan, slutet av tvåan kan jag nämna.
Jag satt då i Elevrådet och hade fått i förtroende att bygga ihop en ny datasal av gymnasiechefen. Sagt å gjort.... veckorna gick å te sist kom möblerna , datorerna å allt.... då dax att montera dessa 😀 Jag som då ville skämta med datoradmin å datorläraren kom på idèn att ha Pamela Anderson som bakgrund på " huvuddatorn" i salen.... dvs den som var kopplad till våran nya , fina projektor wink

Sagt å gjort så var bilden där å jag koppla bilden ut direkt te projjen , dessutom lade jag in ett uppstartsljud där man kunde höra massa "ååhhh , love u " etc 😀 Kan ju säga att mina polare som såg detta garva så att de grät laugh 😀 Vad gäller läraren så tog det henne 35 min att fixa detta ... hehehe :bok:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 158
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL