March 15, 2004
Jo beroende är ju en väldigt jobbigt sak. och tyvärr är väl dom flesta beroende av droger, alkohol eller wow. (world of warcraft). men jag har beroende av Coca cola... SÅ nu har jag inte druckit cola på typ en vecka,. Men nu har jag fått den fina möjligheten att dricka en alldeles iskall coca cola (vattnas i munnen) som jag fick av min bror.
Mina alternativ:
1. Hälla ut den genom fönstret fort som fan och låta tårarna rinna.
2. Dricka upp den o njuta som förr. (vilket kommer leda till att jag kommer börja dricka cola igen med all säkerhet)
3. Ge tillbaks till min bror (man kan väl inte vara så generös?)
Kan ju tilllägga att jag har svimmat en annan gång när jag typ inte hade druckit cola på en månad.sockerbrist eller nåt blev de då.. de kanske är lite konstigt det med?
March 15, 2004
Av någon anledning går inte jag heller upp något nästan.. de mesta kommer ut i form av...urin...
Tror man måste ta tag i de som vanliga beroenden.
Jag har t.ex slutat ta med pengar till skolan. annars handlar jag bara.
MEN det går fan inte att avstå när den står den framför sig under skärmen!
March 15, 2004
Snorch wrote: Jo det är ju faktiskt många som är beroende av cola nu förtiden, även socker och sånt..
Men om du inte alls gillar situationen så borde du nog slänga bort den, och har du nu klarat dig i en vecka kan du nog sluta helt också..
för mig känns de som att jag skulle slänga bort datorn ungefär... om du förstår vad jag menar.
March 15, 2004
RobinR wrote: Dricker mest Splish Cola den kostar 4:50 för 0,5l och smakar inte så illa efter ett tag.
Köper den dock mest för priset!
Jo bara man vänjer sig vid smaken så är de ju gott och billigt. Men de är mest coca cola som lockar mest här. för de har den perfekta smaken enligt mig
May 19, 2003
Hehe, har en kompis som är väldigt beroende av Coca Cola. Han dricker väl några liter om dagen, gissar på 4-6 liter dagligen säkert 🙂
Om du inte märkt något dåligt av att dricka det så ska du väl inte tvinga dig att sluta "bara för att du är beroende". Annars kan du äta/dricka något annat med socker i istället för Cola.
March 15, 2004
Vamp wrote: Hehe, har en kompis som är väldigt beroende av Coca Cola. Han dricker väl några liter om dagen, gissar på 4-6 liter dagligen säkert 🙂
Om du inte märkt något dåligt av att dricka det så ska du väl inte tvinga dig att sluta "bara för att du är beroende". Annars kan du äta/dricka något annat med socker i istället för Cola.
personligen mår jag väl inte dåligt. men plånboken mår ganska kasst. men den här colan fick jag ju. men man vet aldrig vart det leder.
Jag brukar faktiskt dricka typ 3 stora koppar te om dagarna. med 5 sockerbitar i varje 😛 när jag inte dricker cola så gör jag det. inte heller så nyttigt kanske men.
March 14, 2004
maedhros wrote: [quote=skinner]Bara jag som inte dricker cola? Dom få gångerna det blir en så blir det pepsi. Annara så duger kranvatten eller mjölk fint för mig.
lyckliga människa
de närmsta jag kommit vatten i vardagligt drickande är väl mineralvatten.
Häll ut skiten eller sälj den på tradera 😛 Eller drick den och bestäm innan att det blir din sista. Sedan så bestraffar du dig själv om du dricker.
2 Guest(s)