Beroende?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Beroende?
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
862571
March 21, 2005 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv är jag också beroende av Coca. Men jag hade inte tänkt göra något åt det. Däremot är jag på god väg att göra mig av med ett annat beronde. Snuset, Fast det är p.g.a. att när jag slutat snusa så blev jag istället beroende av Coca och socker. =)

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
862572
March 21, 2005 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Bara jag som inte dricker cola? Dom få gångerna det blir en så blir det pepsi. Annara så duger kranvatten eller mjölk fint för mig.

Du är inte ensam, dricker 1liter mjölk om dagen...

btw: Morsan köpte 10 stycken 2liters coca cola från maxi igår :bgrin:

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
862575
March 21, 2005 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Själv är jag också beroende av Coca. Men jag hade inte tänkt göra något åt det. Däremot är jag på god väg att göra mig av med ett annat beronde. Snuset, Fast det är p.g.a. att när jag slutat snusa så blev jag istället beroende av Coca och socker. =)

Är jag den enda NH:aren som käkar och dricker sunt? Bara jag som hatar snabbmat (eller kebabrullar älskar jag) och ratar cola för tänderna får någon jävla snuskbeläggning av det? Det jag käkar är sund husmanskost, havregrynsgröt och vitaböner på burk (kanske lite ärtsoppa och surströming på hösten också).

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
862578
March 21, 2005 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

RobinR wrote: ne usch för mineralvatten.
Fattasr inte hur folk kan dricka ramlösa, ne då blir det hellre kranvatten 🙂

som sagt man vänjer sig vid dom flesta dryckerna. dricker hwila lemon, tycker att den kan vara lite uppfriskande som cola ibland faktiskt! om den är riktigt riktigt kall!

skinner wrote:
Häll ut skiten eller sälj den på tradera 😛 Eller drick den och bestäm innan att det blir din sista. Sedan så bestraffar du dig själv om du dricker.

funderar på det sista förslaget 😛

Dehman wrote: Själv är jag också beroende av Coca. Men jag hade inte tänkt göra något åt det. Däremot är jag på god väg att göra mig av med ett annat beronde. Snuset, Fast det är p.g.a. att när jag slutat snusa så blev jag istället beroende av Coca och socker. =)

Är det inte så att alla har nåt slags beroende? data, snus, sprit, tv. fast visssa saker kan man kalla för hobby 😀

RobinR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 738
862579
March 21, 2005 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: [quote=skinner]Bara jag som inte dricker cola? Dom få gångerna det blir en så blir det pepsi. Annara så duger kranvatten eller mjölk fint för mig.

Du är inte ensam, dricker 1liter mjölk om dagen...

btw: Morsan köpte 10 stycken 2liters coca cola från maxi igår :bgrin:

gimme, gimme

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
862582
March 21, 2005 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Dehman]Själv är jag också beroende av Coca. Men jag hade inte tänkt göra något åt det. Däremot är jag på god väg att göra mig av med ett annat beronde. Snuset, Fast det är p.g.a. att när jag slutat snusa så blev jag istället beroende av Coca och socker. =)

Är jag den enda NH:aren som käkar och dricker sunt. Bara jag hatar snabbmat (eller kebabrullar älskar jag) och ratar cola för tänderna får någon j**la snuskbeläggning av det? Käkar sund husmanskost, havregrynsgröt och vitaböner på burk.

önskar jag var som dig 😉 skulle aldrig ha börjat dricka cola ifrån första början 😀

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
862583
March 21, 2005 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Dehman]Själv är jag också beroende av Coca. Men jag hade inte tänkt göra något åt det. Däremot är jag på god väg att göra mig av med ett annat beronde. Snuset, Fast det är p.g.a. att när jag slutat snusa så blev jag istället beroende av Coca och socker. =)

Är jag den enda NH:aren som käkar och dricker sunt. Bara jag hatar snabbmat (eller kebabrullar älskar jag) och ratar cola för tänderna får någon j**la snuskbeläggning av det? Käkar sund husmanskost, havregrynsgröt och vitaböner på burk.

Jag varken käkar eller dricker sunt. Kebab, pizza Mc Donalds osv. typ 4 ggr i veckan. Minst 1 liter Coca cola dag. Innan blev det väldigt mycket öl också, men det har jag skurit ner på. =) Det tråkiga är att jag förblir smal. :E

maedhros wrote:
[quote=Dehman]Själv är jag också beroende av Coca. Men jag hade inte tänkt göra något åt det. Däremot är jag på god väg att göra mig av med ett annat beronde. Snuset, Fast det är p.g.a. att när jag slutat snusa så blev jag istället beroende av Coca och socker. =)

Är det inte så att alla har nåt slags beroende? data, snus, sprit, tv. fast visssa saker kan man kalla för hobby 😀

Jo det är väl det, är beroende av IRC också. =)

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
862585
March 21, 2005 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jahopp.. nu sitter jag o dricker colan.. hoppas för gudsskull att de blir den sista! får nollställa mätaren nu.. (den som visar hur länge jag klarat mig). alltså den jag har i mitt huvud... 1 vecka 😛

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
862586
March 21, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang. Det där med tänderna och coca cola...
Jag får också en äcklig känsla i tänderna efter en cola, känns som att tänderna faller sönder om jag gnider dom mot varandra 🙄 Beror det på ph-värdet sjunker i munnen ?

skinner
Member
Medlem
862589
March 21, 2005 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=skinner][quote=Dehman]Själv är jag också beroende av Coca. Men jag hade inte tänkt göra något åt det. Däremot är jag på god väg att göra mig av med ett annat beronde. Snuset, Fast det är p.g.a. att när jag slutat snusa så blev jag istället beroende av Coca och socker. =)

Jag varken käkar eller dricker sunt. Kebab, pizza Mc Donalds osv. typ 4 ggr i veckan. Minst 1 liter Coca cola dag. Innan blev det väldigt mycket öl också, men det har jag skurit ner på. =) Det tråkiga är att jag förblir smal. :E

JAg är också smal, dock så har jag ett beroende vilket är jävligt osunt, chips! Men annars så lever jag sunt. När jag är ensam hemma så brukar jag fatiskt laga mat. Det är jag nog ensam om. Fast nog blir det ett besök på frasses lite då och då men jag käkar aldrig "micro snabbmat". Det blir bara på LAN men jag uppskattar det inte så mycket utan då käkar jag hellre en burk knors soldatens ärtsoppa. Men det brukar inte uppskattas på LAN så jag låter bli.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
862590
March 21, 2005 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: Ang. Det där med tänderna och coca cola...
Jag får också en äcklig känsla i tänderna efter en cola, känns som att tänderna faller sönder om jag gnider dom mot varandra 🙄 Beror det på ph-värdet sjunker i munnen ?

känner igen känslan.. upplever den nu. är de inte mer att emaljen på tänderna fräts? långsamt 😛

för övrigt så har colat hunnit bli varm nu o var inte lika god som väntat!

skinner
Member
Medlem
862591
March 21, 2005 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: för övrigt så har colat hunnit bli varm nu o var inte lika god som väntat!

Dagens I-lands problem? 😛

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
862592
March 21, 2005 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Vafaen... om du känner dig beroende av skiten så skullle jag lägga av. Dricker bara cola när det kommer till värdemenyer eller när det ska ätas pizza.

Tar väl några månader att bli av med nått beroende men det är det värt, man ska bara dricka det för att det är gott, inte för att man bara MÅSTE ha cola.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
862594
March 21, 2005 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: Vafaen... om du känner dig beroende av skiten så skullle jag lägga av. Dricker bara cola när det kommer till värdemenyer eller när det ska ätas pizza.

Tar väl några månader att bli av med nått beroende men det är det värt, man ska bara dricka det för att det är gott, inte för att man bara MÅSTE ha cola.

dricker ju mest för att de är gott. och jag måste ha de för de är såå gott! 😛 men ska nog försöka lägga av. gömma mina pengar och blåneka alla som försöker bjuda mig!
fast de är svårt att undvika cola o sånt till pizza och hamburgare när man äter nånstans.

skinner wrote: [quote=maedhros]för övrigt så har colat hunnit bli varm nu o var inte lika god som väntat!

Dagens I-lands problem? 😛

Haa 😛 stämmer så bra så!

skinner
Member
Medlem
862597
March 21, 2005 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: [quote=Elias667]Vafaen... om du känner dig beroende av skiten så skullle jag lägga av. Dricker bara cola när det kommer till värdemenyer eller när det ska ätas pizza.

dricker ju mest för att de är gott. och jag måste ha de för de är såå gott! 😛 men ska nog försöka lägga av. gömma mina pengar och blåneka alla som försöker bjuda mig!
fast de är svårt att undvika cola o sånt till pizza och hamburgare när man äter nånstans.

Mineralvatten eller 7up? Det är bra när man ska vänja av sig, gott är det också! Det tillsammans med Norrlänskt kranvatten samt Norrmejerier mjölk klår fan allt. Inget strålat Arla piss! (:P)

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
862599
March 21, 2005 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker te verkar funka bra för mig iallafall 😛 dricker ju massa te varje dag och jag har ju inte druckit cola på ett tag nu. förens idag då

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
862607
March 21, 2005 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte koffeinet man blir beroende av?

boman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 192
862609
March 21, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Uhm.. 5 sockerbitar till te lät ju mer som socker med te än te med socker. 😛

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
862612
March 21, 2005 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Är det inte koffeinet man blir beroende av?

jo de är ju nåt med det också. kanske därför man kan dricka ett flertal koppar kaffe med!

boman wrote: Uhm.. 5 sockerbitar till te lät ju mer som socker med te än te med socker. 😛

hehe glömde skriva att jaghar typ 2 teskedar honung i med. 😀

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
862614
March 21, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är så jävla löjligt!!

Sockerberoende visst, men just för coca cola... suck.
Det är så pass lite koffein i coca cola så man ska dricka bra mycket innan man blir beroende.
Ni får ju fan ta och skilja på beroende och "är sugen på något gott"..

Ni som säger att ni är beroende antar jag då drabbas av depreression, trötthet, huvudvärk osv när ni inte dricker cola?

Ta en kopp kaffe (mugg som rymmer lika mycket som en kolaburk) på morgonen motsvarar 5.5 burkar coca-cola...

Morgonkaffet är altså = 1.8L cola!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein
http://susning.nu/Koffein

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 497
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL