February 12, 2002
Har ni eller har ni någonsin haft nått beroende eller nån tvångsmässig handling ni måste göra för om ni inte utför den så gnager det på er, ni börjar kallsvettas eller när de går ännu längre, skaka.
Ni kan inte tänka på annat förräns ni får "det" utfört, allt som kommer in genom era öron passerar nära på obemärkt. Ni tappar greppet om omgivningen å det enda som känns viktigt är att få utföra "det". Just i detta ögonblick finns det inget annat, ni måste helt enkelt... Åsså var "det" gjort igen å ni är tillfredstälda ett tag,, tills nästa gång...
Fråga ett, har ni några sånna eller liknande.
Fråga två, har ni någonsin åsidosatt nått viktigt eller varit agresiv mot familj/vänner bara för att de står i vägen för er att få "det"?
Fråga tre, vad tror du är bästa sättet att komma ur dem?
Fråga fyra, ni som lyckats komma ur beroenden eller liknande hur har ni gjort å vad har ni haft för problem?
Villka frågor ni svarar på om de blir en två eller alla är helt upp till er, vill bara ha så saningsenliga svar som möjligt.
Söker gjärna lite mer "intima ena" än snusning.
.
December 14, 2004
July 4, 2003
Ska försöka mig på ett seriöst svar.
Fråga ett: Inte längre.
Fråga två: Inte direkt, men det tog väldigt mycket tid.
Fråga tre: Den metod som används inom psykvården är i princip att ta ett beteende i taget och träna bort det. Alltså, man får inte utföra den tvångshandlingen hur plågsamt det än blir. Efter ett tag blir ångesten mindre och mindre när man ställs inför den situationen och till slut ska man kunna hantera det på ett normalt sätt. Fungerar i dom flesta fall.
Fråga fyra: Se fråga tre.
May 19, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Callister]Jepp jag måste tuta två gånger med huvudet innan jag går ur en bil.
Hey, det där känner jag igen, det där har du snott från någon film!
Vad det gäller mig så har jag inga tvångstankar.
Är inte det från Kopps? 8)
Fö. så har jag nog inte såna alvarliga tvångstankar/handlingar. Inte vad jag kan komma på nu iaf.
July 27, 2002
Chewie wrote: [quote=Callister] [quote=Krqagyzzz] Vad det gäller mig så har jag inga tvångstankar.
Säker? :blink:
Inga förutom tvångstanken att alltid stava sitt namn fel. 😉
Det som är mer sorgligt att jag lärt mig att skriva krqagyzzz¨s namn. Men det är bara för Arny envisas med att kalla honom det istället för Calle. :cy:
November 5, 2001
Callister wrote: [quote=Chewie][quote=Callister] [quote=Krqagyzzz] Vad det gäller mig så har jag inga tvångstankar.
Det som är mer sorgligt att jag lärt mig att skriva krqagyzzz¨s namn. Men det är bara för Arny envisas med att kalla honom det istället för Calle. :cy:
Varför skulle jag kalla honom "Calle"? Han heter ju Krqagyzzz :apa: (Alltid undrad vad man ska ha den smileyn till och nu verkade vara ett bra tillfälle)
July 27, 2002
Arny wrote: [quote=Callister][quote=Chewie][quote=Callister] [quote=Krqagyzzz] Vad det gäller mig så har jag inga tvångstankar.
Varför skulle jag kalla honom "Calle"? Han heter ju Krqagyzzz :apa: (Alltid undrad vad man ska ha den smileyn till och nu verkade vara ett bra tillfälle)
Misstankar
Misstanke 42: Arny är en apa. / Misstanke bekräftad
2 Guest(s)