August 2, 2001
Det visste man väll redan innan men den här "krönikan" inehåller så mycket fel att jag inte ens vet var jag ska börja.
January 13, 2003
"Bakom Pirate Bay hittar vi människor som är aktiva anhängare till högerextrema grupper och som finansierar sin verksamhet med hjälp av annonsörer inom porrindustrin med inriktning på exploatering av tonårstjejer. "
Undrar vad han har för källa till det. Typiskt folk som vill skydda sina egna intressen att ta saker ur luften och säga att det är så.
March 15, 2004
Det där med porr reklamerna har piratebay förklarat att det inte var några andra "seriösa" företag som ville ha annonser där.. numera har jag inte sett nåt porr på länge.. är väl poker nu har jag för mig om.
Någon som vet hur mycket pengar pirate bay drar in per dag på annonserna ? jag har hört att det var runt 600 000. nån som kan bekräfta? men det låter som jävligt mycket.
OM det nu är sant så borde det ju knappast vara något problem att tjäna pengar på att dela ut musik och film gratis. bara att ge dom pengarna till musikerna.
March 15, 2004
Urax wrote: Dom har sagt att dom knappt går jämnt ut med piratebay ekonomiskt och när de behövde ny servrar tiggde dom pengar på internet. vem skulle göra det om den fick 600 000 om dagen?
därför jag tvivlade. har också hört att dom har svårt ekonomiskt. men ändå. 1 miljon träffar per dag. och nån borde ju klicka på annonserna.
August 7, 2001
Delph1 wrote: [quote=dree][quote=Bert Karlsson]Det är ren och skär populism men de gräver sin egen grav snabbare än de anar genom sitt flata agerande.
Det håller jag med om.
Det är ju dessutom något som Bert vet extremt mycket om så det är väl svårt att säga emot 😉
//Andreas
Det är också en sanning. 🙂
August 2, 2001
Tog just och reggde mig en blogg på bloggspot, och skrev lite respons på den här krönikan där.
March 15, 2004
nXsty wrote: Tog just och reggde mig en blogg på bloggspot, och skrev lite respons på den här krönikan där.
skönt att det finns bloggar med lite fakta. ingen som får skriva på aftonbladet artiklar eller nån ting verkar fatta ett dugg. det är som att svenska regeringen betalar aftonbladet för att skriva vad dom vill. att förknippa sverigedemokraterna med fildelning liksom :O WTF?!
October 25, 2003
maedhros wrote: Det där med porr reklamerna har piratebay förklarat att det inte var några andra "seriösa" företag som ville ha annonser där.. numera har jag inte sett nåt porr på länge.. är väl poker nu har jag för mig om.
Någon som vet hur mycket pengar pirate bay drar in per dag på annonserna ? jag har hört att det var runt 600 000. nån som kan bekräfta? men det låter som jävligt mycket.
Jag skulle ha bögporrsreklam med väldigt stora och grafiska bilder på mitt hus och på kläderna för 600000 om dagen...
2 Guest(s)