May 3, 2004
Ja vad tycker ni är det rätt eller fel, motivera gärna.
Själv skulle jag nog säga att det är respektlöst mot läraren och resten av klassen när det börjar ringa mitt under undervisningen. Samtidigt tycker jag inte att en lärare ska ha befogenhet att beslagta mina saker, man kan ju trots allt glömma stänga av den.
December 27, 2003
hmmm läste alldeles nyss på AB. Men jag tycker fortfarande det är fel. Så som jag arbetar på min skola sitter folk lite överallt och arbetar självgående, utan lärare (oftast), och telefoner är inte så stort problem. Det är nog annorlunda där alla elever sitter i samma rum med en lärare.
March 19, 2003
De var väll lite mer problem med det ibörjan när det kom och alla satt o pillade med dem, nu är ungdommarna väll så avtrubbade på mobiltelefoner och det är en självklarhet att man har en så det är inte så unikt och kul att pilla med.
Dock har jag ingen insyn hur det är i grundskolan idag, men jag tror endå att det är minde nu en då.
February 1, 2002
BloodMan wrote: nej det är inte okej. lite ansvar får ungjävlarna ta och stänga av mobilfan under lektioner!
men, varför tror du dom beslagtar dom?
Precis, just för att dom inte stänger av skiten och sitter o spelar eller nåt, och om läraren säger åt dom så börjar dom igen efter 5min..
Vi fick lägga dem på ett bord vid dörren så kunde vi ta dem när det var paus, lättare än att stänga av och på.
Ingen som behöver en mobil på lektion ändå.
March 27, 2003
Men asså... Man sköter sig i skolan så enkelt är det. Ta mobilen hjälper inte, man måste göra nått som får dom att fatta att "använda mobilen i skolan är inte rätt. Inte pga av mobilen stör utan för att man ska lyssna på läraren".
Hoppas ni fattar vart jag vill komma...
November 27, 2003
Håller med de flesta här. Mobilen ska fan vara av på lektionen.
Det är framförallt respektlöst mot alla klasskamrater, och inte minst mot läraren. Beslagtagning är nog inte den ultimata lösningen dock, men i extremfall så skulle jag nog iaf inte ställa mig ivägen.
//Andreas
February 10, 2004
jag tycker att läraren har rätt att ta mobilen ifall den ringer under lektionstid och eleven inte har nån bra ursäkt att komma med. tex mamma blev sjuk och behövde åka till sjukhus etc. men å andra sidan kan man ha mobilen på ljudlöst och sedan säga att man behöver gå på toaletten, och prata utanför klassrummet.
Memememeeeee!
2 Guest(s)