Beslutångest - Plugga eller leka?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Beslutångest - Plugga eller leka?
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 12, 2007 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste välja tills imorgon...

Är just nu 20 år, har tagit ett ledigt år och gjort massa skoj var bl.a. i st.anton och åkte puder i 4 månader i vintras.

Hade planerat att dra en till säsong iår med en barndomskompis, men... Fick reda på nyss att jag kommit in på Industriell ekonomi i linköping.. som sista man...

Kan verkligen inte bestämma mig vad jag ska göra, inskrivning på tisdag 09:00 i linköping... Jag bor i uppsala atm så det är ju lite jobbigt :/..

Ska jag plugga nu direkt och ta ett år senare off och åka iväg då? Eller ska jag köra direkt och söka in nästa år igen... Frågan är om jag då kommer in ? Har 17.84 vilket var cuten på andra intagingen iår...

Hur skulle ni resonera? Sjukt kul i st.anton och det är det bästa jag har gjort...

Har även en tjej som ställer till det... Har ev. chans på en drömtjej här hemma i uppsala.. Om jag åker iväg till linköping så ryker mina chanser rätt snabbt... Men om jag stannar så är det absolut inte någon garanti för att jag får henne.. Lite komplicerat för hon har nämnligen pojkvän just nu... Men hygglig chans har jag för hon gillar mig...

Så... Plugg och köra en säsong nästa år, eller Leka nu och plugga nästa år.

Nackdelen med att plugga nästa år är att jag kanske inte kommer in... :/ ? Om snittet går upp litegrann. Och om jag på något vänster lyckas få den här tjejen fasten jag flyttar så blir det en säsong nästa år med henne... Å om jag får henne nu direkt så blir det nog en 3:e säsong på raden... För henne...

ni förstår.. Jag har gått och grubblat nu i 3 dagar och inte kommit fram till hur jag ska göra.. Vill verkligen läsa i-linjen någon gång...

Ska tilläggas att jag ALDRIG har pluggat på universitetsnivå och har inte läst någon matte på 2 år.. så kommer jag överhuvudtaget klara nivån? Hade mvg i a,b,c samt vg i d.... Så jag är inte ett matte geni precis men det går med lite vilja...

Stort tack för vettiga svar som gör mig klokare.. Måste bestämma mig imorgon före kl 18:00.. ska prata med tjejen imorgon och kolla vilken chans jag har på något snyggt sätt... Vill verkligen ha den här tjejen 😕

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1151428
August 12, 2007 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Skit i att plugga och ta och försök att styra bruden i stället.

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
1151433
August 13, 2007 - 3:57 am
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Lite komplicerat för hon har nämnligen pojkvän just nu... Men hygglig chans har jag för hon gillar mig...

no offence... men en tjej som dumpar sin kille för dig... så när är det din tur att bli dumpad av henne?

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

whaz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 221
1151434
August 13, 2007 - 4:03 am
sp_Permalink sp_Print

tiggre wrote: [quote=Dry_Ice]Lite komplicerat för hon har nämnligen pojkvän just nu... Men hygglig chans har jag för hon gillar mig...

no offence... men en tjej som dumpar sin kille för dig... så när är det din tur att bli dumpad av henne?

Håller med, sånna ska man inte ens ha förhållande med, man ser ju redan nu hur hon beter sig omgås med andra bakom sin pojkvän... Tror du inte hon gör samma sak med dig om ni nu blir tillsammans?.

Jag säger satsta på plugget, brudar finns det gott om.

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1151438
August 13, 2007 - 4:47 am
sp_Permalink sp_Print

Plugga!!! Industriell ekonomi är en mycket bra utbildning och för eller senare måste du ta ansvar för din framtid. Ju längre du väntar desto svårare blir det. Om du nu stannar i Uppsala fixar bruden, åker till St Anton så vad blir det nästa år? Tror du hon stannar med dig om du inte visar intresse för din egen framtid. Som du resonerar om henne så är ju din framtid även hennes framtid om allt går som det ska. Hon lever säkert hellre med någon som har ett bra jobb och trygg inkomst än med någon som har ett coolt fotoalbum från St Anton.
Om du missar henne pga studier så var hon inget att ha ändå plus att du har 4 år med fina brudar på universitetet och medföljande fester att trösta dig med! 😎

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1151440
August 13, 2007 - 5:00 am
sp_Permalink sp_Print

agreed, plugga.

bra linje och st.anton går ingenstans, du har ju redan varit där så du vet vad det handlar om :).

samt tjejen verkar inget att ha om hon prasslar bakom ryggen på sin nuvarande kille så vad hindrar henne från att göra detsamma med dig..

som John_Iz sa, du kommer träffa mååånga brudar på universitet, och massor av fina fester :).

Robert Kihlberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 503
1151442
August 13, 2007 - 5:38 am
sp_Permalink sp_Print

Välkommen till Linköping!

Känner några I-faddrar, ska se till så dom tar väl hand om dig 😉

Dry_Ice
Member
Medlem
1151443
August 13, 2007 - 5:40 am
sp_Permalink sp_Print

Känner henne sen jag var mycket liten... men sen så träffades inte vi på några år å så när vi träffades i sommaras så klickade det :/... Hon prasslar inte så mycket, han vet om det :S..

Hon är perfekt, vindsurfar, åker snowboard snygg å bara en j*vligt skön tjej... Finns inte så många sådana i sverige alltså...

Hmpf... å att festa är jag så trött på... Kommer nog vara den tråkigaste studenten i hela linköping :/ Festade sönder mig på kos förra sommaren och sedan dess lockar det inte längre, inte ens... Enda som jag verkligen brinner för är vindsurfing och snowboardåkning..

Suck.. Hatar mig själv just nu.

Tack för svaren i alla fall...

Å om jag får tjejen så kommer jag ha henne... Inte tjejen som försvinner hursomhelst. Ett under det som hände mellan oss..

Hade flickvän förut i 4 år nästan, men jag prioriterade resor och sådant högre än henne och därför tog det slut..

Dry_Ice
Member
Medlem
1151444
August 13, 2007 - 5:44 am
sp_Permalink sp_Print

Ska träffa henne om några timmar så får vi se...
Vet ju vad jag borde göra, plugga! Men det är inte alltid så lätt.. Flickor ställer ofta till det rätt mycket. Vet inte om jag kommer få chansen någonsin på en sådan tjej igen.. Låter helt knas men om vi enbart pratar utseende och "snällhet" så finns det en masssa flickor i sverige.. Men lägger vi till att vi har gemensamma intressen som vindsurfing och snowboard så är vi nog nere i 10:e talet... Seriöst.

Kanske flickan för livet? Värd att "offra" ett år på henne? Eller ska man strunta i chansen och flytta 25 mil bort och göra mina chanser minimala...

Imorgon kl 09:00 så vet jag i alla fall..

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
1151447
August 13, 2007 - 6:03 am
sp_Permalink sp_Print

Lycka till då, och hoppas du får rätsida på hur du vill göra.

Vet att jag själv kanske borde läsa vidare, men har haft fast jobb i 2 år nu direkt efter gymnasiet, och tjänar dessutom rätt bra, så det är lätt att bli fast tyvärr...

Ändå är det inget jobb jag vill ha tills pensionen, men det är bekvämt att ha kvar det om ni förstår vad jag menar.

Dry_Ice
Member
Medlem
1151448
August 13, 2007 - 6:16 am
sp_Permalink sp_Print

Någon som har en kommentar om jag överhuvudtaget har en chans att klara linjen?

Varit borta från skola i 2 år och inte pluggat ett skvatt! Har ju såklart glömt av en massa och skulle inte för 5 öre klara ett nationellt matte D prov eller något sådant...

OM jag väljer att flytta, om cirka 18 timmar (!), kommer jag då klara linjen? som sagt... är inte något matte geni.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1151451
August 13, 2007 - 6:49 am
sp_Permalink sp_Print

Nynnar *Percy Sledge's - When a man loves a woman*.
Kasta inte bort en tid av ditt liv på en kvinna som vandrar från famn till famn och som du antar dumpar dej om du flyttar för att studera..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dry_Ice
Member
Medlem
1151453
August 13, 2007 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Nynnar *Percy Sledge's - When a man loves a woman*.
Kasta inte bort en tid av ditt liv på en kvinna som vandrar från famn till famn och som du antar dumpar dej om du flyttar för att studera..

Det jag inte gör...

Hon skulle aldrig dumpa mig om vi får några månader på oss.. Så vi får ihop det seriöst. Förstår henne fullständigt att man inte bara kan lämna någon på 2 dagar, gjorde slut med min flickvän för några månader sedan så jag vet hur det är...

Tjejen är för livet, seriöst, om jag får henne...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1151454
August 13, 2007 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: [quote=ilg@dd]Nynnar *Percy Sledge's - When a man loves a woman*.

Det jag inte gör...

Hon skulle aldrig dumpa mig om vi får några månader på oss.. Så vi får ihop det seriöst. Förstår henne fullständigt att man inte bara kan lämna någon på 2 dagar, gjorde slut med min flickvän för några månader sedan så jag vet hur det är...

Tjejen är för livet, seriöst, om jag får henne...

Varför skapade du isf denna tråd?
wink
*Nynnar vidare*

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1151458
August 13, 2007 - 7:44 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det verkar som om du redan besämt dig, att du stannar i Uppsala med tjejen, men att du med denna tråd försöker hitta någon mer bra ursäkt/anledning till att gör just det.
Men men det är vad jag tror. 😛

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1151465
August 13, 2007 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

Spelar inte riktigt någon roll hur perfekt hon är eller hur länge du känt henne.

En tjej som är kapabel att träffa andra killar (antar att något hänt eftersom du tror hon gillar dig) medan de fortfarande är med någon .. nej tack.

Man gör slut om sitt nuvarande förhållande är dåligt, sedan letar man nytt om man vill.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
1151479
August 13, 2007 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

ta bruden 😉

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1151483
August 13, 2007 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Spelar inte riktigt någon roll hur perfekt hon är eller hur länge du känt henne.

En tjej som är kapabel att träffa andra killar (antar att något hänt eftersom du tror hon gillar dig) medan de fortfarande är med någon .. nej tack.

Man gör slut om sitt nuvarande förhållande är dåligt, sedan letar man nytt om man vill.

Var precis min tanke med.
Fattar inte hur du kan vara så säker på att hon absolut inte skulle göra samma sak om hon var med dig?

Men det verkar ju som du vill satsa på bruden och vänta med att plugga, jag tycker du ska göra som du själv känner. Vad lockar mest, plugga eller bruden?
Förmodligen har du väl redan bestämt dig nu, vore kul att få veta vad ditt val blev. 😉

Arre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 378
1151503
August 13, 2007 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Någon som har en kommentar om jag överhuvudtaget har en chans att klara linjen?

Varit borta från skola i 2 år och inte pluggat ett skvatt! Har ju såklart glömt av en massa och skulle inte för 5 öre klara ett nationellt matte D prov eller något sådant...

OM jag väljer att flytta, om cirka 18 timmar (!), kommer jag då klara linjen? som sagt... är inte något matte geni.

Lätt att du klarar dig!

Hade lite smått små kassa matte betyg, VG i a och b och c till e hade jag G från gymnasiet. Börjar 3e året nu som Designingenjör på Högskolan i Skövde och har klarat allt hittills, inte ekonomi direkt men gissar på att ekonomimatten inte är svårare än ingenjörsmatten.

legacy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 180
1151514
August 13, 2007 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan bara utgå från mig själv. Efter gymnasiet bestämde jag mig för att jobba ett år innan jag började på högskola. Det året blev två och nu känner jag verkligen att det är dags att börja skolan igen. Det känns RÄTT.
Jag har hunnit med en massa nya, roliga, tråkiga, intresanta upplevelser och nu känns det som att jag avreagerat mig och kan finna mig i att sitta med näsan i böckerna ett tag.
Det verkar som att din känsla säger åt dig att inte flytta till linköping. Ta ett år till. Du kanske kan läsa upp ett eller två betyg från gymnasiet så är du säker på att komma in nästa år. Lev livet

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 506
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL