January 7, 2006
Jag tycker att du ska plugga. Om tjejen verkligen är intresserad av dig så kan ni träffas på helgerna och sånt.
Egentligen är ett år inte mycket, men det finns gott om personer som vill ta ett sabbatsår, tjänar ganska bra och inte vill gå tillbaka till studierna (pga att studenter i allmänhet har väldigt ont om pengar). Det är bättre att plugga vidare och få gosig lön istället för att tjäna halvsunkigt hela livet 🙂
July 18, 2003
Imorgon kl 06:00 avgår bilen mot Linköping, en stad jag bara åkt förbi förut...
Upprop kl 10:30 på ett torg.
Min livs jobbigaste dag har nu gått och jag vet fortfarnade inte om jag har valt rätt.. Flickan som jag har pratat om gillar mig, mycket..: men tror det blir bäst såhär. om det sker så kommer det ske ändå för vi kommer att träffas..
Anledningen till att jag testar plugg är för att jag får bra ekonomisk uppbackning hemifrån, dvs jag slipper studielån. Och om allt bara är skit där borta så åker jag helt enkelt hem och börjar på ekonomi i uppsala till vinter eller drar iväg någonstans...
Kommer ångra som tills jag dör om jag sumpade henne för det här...
July 18, 2003
denstore wrote: Är bruden värd namnet, så kan du ha kontakt med henne i alla fall. Däremot lär inte utbildningen vänta på dig, oavsett hur gärna du vill.
True...
Och utbildningnen väntar defenetivt inte... Eller vad sägs om att "cuten" var på 17.84 och jag kom in på 17.7 ? 🙄 🙄 🙄
Syns i linköping kanske? Ska besöka roxen idag och kolla om det finns ett fack ledigt... så jag kan skolka från skolan när det blåser över 10 ms 😀 Surf 😉
July 18, 2003
Hmm... Då var det boende, !
Har boende till på lördag hos en kompis, men sen blir det knapert...
Ingen som har lite tips?
Verkar vara lite tryck på 1:orna i ryd... Kan nog få en 1:a på 40m^2 i skäggetorp imorogn om jag vill för 2800 kr... Bindningstid dock 3 månader. Skulle ev. fungera.
January 4, 2001
40kvm för 2800:- är billigt, men då är det iofs i skäggetorp.
Korridorsrum brukar gå att få ganska lätt, iaf i ryd, vet inte hur det är vid flamman.
Vill du ha en egen lägenhet i ett bra område så får du stå i kö i ett par år. Ett bra alternativ, som jag valde, var att köpa en lägenhet.
July 18, 2003
Coore wrote: 40kvm för 2800:- är billigt, men då är det iofs i skäggetorp.
Korridorsrum brukar gå att få ganska lätt, iaf i ryd, vet inte hur det är vid flamman.Vill du ha en egen lägenhet i ett bra område så får du stå i kö i ett par år. Ett bra alternativ, som jag valde, var att köpa en lägenhet.
Lite för tidigt att köpa.. Vill se omjag gillar utbildningen och om jag klarar av den...
Försöker få något i ryd just nu, men lite ont om korridorsrum.. Finns många 80m^2 för 5000 sek men då måste jag hitta någon att dela med...
Tips på boenden? Står i kö på de vanliga tror jag samt kollar bostaddirekt och så.
July 18, 2003
So far so good..
Har nu varit i linköping i 2 dagar och såhär tycker jag hittils;
*Fin stad i allmänhet, skyst folk och grymt trevligt universitet!
*Matten är J'vligt svår... Har varit borta från allt som har att göra med siffror nu i 2 år så har lite att ta igen :/..
*Har ev. fixat ett boende ! ! ! ! !
- En 1:a på tränggatan, tydligen de fina kvarteren dvs inte så många studenter där, lite tråkigt kanske men verkar bra!
Ska ner och kollar på den nu halv 9. Min far som fixade via en kompis.
Åker hem till Uppsala imorgon för att hämta hit lite saker;
2 st fotöljer
1 st reciver
2 st STORA Jbl högtalare
1 st lcd
1 st skrivbord å stol
Massa kläder.
Så wips så har jag mitt boende 🙂
Det blir mycket plugg närmaste veckorna...
September 3, 2001
På matte a, b, c och d hade jag mvg, vg, g respektive vg.
Efter gymnasiet gick det två år, sen började jag på teknisk fysik, och det gick väldigt bra ^^ Är inget matematiskt geni heller. Du kommer att klara dig galant om du inte underskattar studierna. Låt dom ta den tid det behöver och skjut inte upp nånting.
Ett tips (som jag fick lära mig hårda vägen) är att se till att klara av kontrollskrivningar och sånt, som kan ge poäng till tentor senare i året.
Tänk på att när du missköter skolan så blir det jobbigt, och när det blir jobbigt så blir det tråkigt.
Om du däremot sköter det och är organiserad med din studietid så klarar du allt och det blir jätteroligt. Då får du konstigt nog mer tid över också. Samt att du inte behöver plugga hela semestrarna för omtentor.
Lycka till! Du gjorde helt rätt.
December 21, 2005
bättre o göra det så snabbt som möjligt och innan du glömmer bort allt du har lärt dig i skolan.
annars kan du väl försöka skaffa jobb där du redan bor 🙂 ?
bor du i linköping så har du bara 6 mil dit ja bor o här har vi skidbackar.
va skulle du göra annars om du nite gick i skolan 😀 ?
January 4, 2001
Dry_Ice wrote: [quote=Coore]Välkommen till Linköping då. 🙂
Har en tjejkompis som kraschar på soffan hos mig nu för att hon ska börja läsa industriell ekonomi idag.
:O vad heter hon då 🙂 Kanske går i min klass 😎
Anna heter hon, hon ska hyra min lägenhet i andrahand nu i höst när jag sticker till Australien i 4månader.
Gebba: Skidbackar?
July 18, 2003
Coore wrote: [quote=Dry_Ice][quote=Coore]Välkommen till Linköping då. 🙂
Har en tjejkompis som kraschar på soffan hos mig nu för att hon ska börja läsa industriell ekonomi idag.
Anna heter hon, hon ska hyra min lägenhet i andrahand nu i höst när jag sticker till Australien i 4månader.
😮 Annars kan hon bo hos mig 😉 Behöver nog en innaboende pga hyran :S...
Hemma i uppsala nu atm och ska hämta lite saker 🙂
October 22, 2002
Coore wrote: [quote=Dry_Ice][quote=Coore]Välkommen till Linköping då. 🙂
Finns skidbacke i Norrköping, Yxbacken heter den om inte minnet sviker mig totalt. Ligger på höger sida precis när du kommer ner för backen från Katrineholm.
Kan inte uttala mig om hur backen/backarna är. Fast det brukar åka folk där iaf.
3 Guest(s)