Beslutångest - Plugga eller leka?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Beslutångest - Plugga eller leka?
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
sp_UserOfflineSmall Offline
1152261
August 18, 2007 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: Du kan ju ta ett år ledigt och fixa bruden samt antonio. Sen kör du på att tenta upp typ något ämne som du vet är relativt lätt och du fixar det, så kanske du har lite mer i snitt och kommer in även nästa år.

Mjo... det som var tanken om jag inte skulle plugga nu... Men så blev det icke 🙁

Fördelen om jag pluggar nu är att om jag får till det med tjejen i sommar är att jag kan ta ledigt ett år då och leka med henne !

Om jag nu klarar matten här på lith... Inte roligt att vara borta 2 år och inte ens läst matte e :S Ligger efter :/..

Dry_Ice
Member
Medlem
1152264
August 18, 2007 - 6:33 am
sp_Permalink sp_Print

Gebba wrote: bättre o göra det så snabbt som möjligt och innan du glömmer bort allt du har lärt dig i skolan.

annars kan du väl försöka skaffa jobb där du redan bor 🙂 ?

bor du i linköping så har du bara 6 mil dit ja bor o här har vi skidbackar.

va skulle du göra annars om du nite gick i skolan 😀 ?

Jag hade ett heltidsjobb här hemma i uppsala, sen 3 veckor...
Om jag inte pluggade så skulle jag jobba och plugga upp Fysik B, sen skulle jag dragit iväg till st.anton eller pozzo eller något roligt ställe.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1152267
August 18, 2007 - 6:58 am
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Om jag nu klarar matten här på lith... Inte roligt att vara borta 2 år och inte ens läst matte e :S Ligger efter :/..

Om du har läst matte E eller inte tror jag inte gör någon skillnad. Det är så väldigt lite, och lätt, matematik man lär sig där jämfört med vad du har framför dig.

Dry_Ice
Member
Medlem
1152269
August 18, 2007 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Dry_Ice]Om jag nu klarar matten här på lith... Inte roligt att vara borta 2 år och inte ens läst matte e :S Ligger efter :/..

Om du har läst matte E eller inte tror jag inte gör någon skillnad. Det är så väldigt lite, och lätt, matematik man lär sig där jämfört med vad du har framför dig.

Mjo... men men kanske därför jag känner att jag ligger efter för jag har aldrig lärt mig kvadratkomplettering och lite annat...

Aja, bara att kämpa på! Dock så skulle jag villja ha ett lärarfacit eller något... Tycker det är värdelöst att sitta och räkna hemma så blir det fel hela tiden och så kan man inte Få reda på det på en gång utan måste fråga någon senare :/

Några tips på hur jag pluggar matte på bästa sätt ?

Coore
Member
Medlem
1152271
August 18, 2007 - 7:26 am
sp_Permalink sp_Print

Du kan alltid fråga i Vetenskapstråden vi har, så kan vi som har läst det där kanske hjälpa till. Bra alternativ till facit. 🙂

Hmm, det bästa tipset jag har är nog att plugga mycket, inte bara dagarna innan tentan. Samt att plugga i grupp, vilket är väldigt viktigt tycker jag. Försök hitta människor att plugga med så fort som möjligt, se till att det är folk som faktiskt pluggar och inte bara sitter och snackar skit.

Dry_Ice
Member
Medlem
1152273
August 18, 2007 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Du kan alltid fråga i Vetenskapstråden vi har, så kan vi som har läst det där kanske hjälpa till. Bra alternativ till facit. 🙂

Hmm, det bästa tipset jag har är nog att plugga mycket, inte bara dagarna innan tentan. Samt att plugga i grupp, vilket är väldigt viktigt tycker jag. Försök hitta människor att plugga med så fort som möjligt, se till att det är folk som faktiskt pluggar och inte bara sitter och snackar skit.

Har blivit rätt bra kompis med 2-3 st i klassen som som jag har räknat med på lektioner å så,... Problemet är att dem är ganska mycket bättre på matte så vi ligger i ofas och det är bara jag som frågar dem om hjälp och inte tvärtom... Så det fungerar inte i längden för dem eftersom det är jobbigt att arbeta med mig ^^, Ska försöka sätta mig bredvid några andra nu på måndag så får vi se om dem ligger på samma nivå som mig så vi kan jobba ihop, mycket roligare då...

Edit:

Måste jag ändra i min profil nu :/ ? Dvs "från - Linköping" ?... har ju lägenhet där nu så ... Kommer kännas fel att säga att man bor i linköping å inte uppsala :arg:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1152351
August 18, 2007 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är faktiskt inte så illa som du tror att du frågar dom om hjälp. Jag kan säga att jag lärt mig mer genom att hjälpa andra med deras studier än att plugga själv. Att försöka förklara saker gör att man kommer till insikt och förstår bättre själv. 😉

//Andreas

Dry_Ice
Member
Medlem
1152370
August 18, 2007 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det är faktiskt inte så illa som du tror att du frågar dom om hjälp. Jag kan säga att jag lärt mig mer genom att hjälpa andra med deras studier än att plugga själv. Att försöka förklara saker gör att man kommer till insikt och förstår bättre själv. 😉

//Andreas

Hoppas att de inser det också 😀

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1152374
August 18, 2007 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det är faktiskt inte så illa som du tror att du frågar dom om hjälp. Jag kan säga att jag lärt mig mer genom att hjälpa andra med deras studier än att plugga själv. Att försöka förklara saker gör att man kommer till insikt och förstår bättre själv. 😉

//Andreas

Betyder det att du ska tacka mig när du hjälper mig när jag förstört min dator på mer eller mindre kreativa sätt? 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1152375
August 18, 2007 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=Delph1]Det är faktiskt inte så illa som du tror att du frågar dom om hjälp. Jag kan säga att jag lärt mig mer genom att hjälpa andra med deras studier än att plugga själv. Att försöka förklara saker gör att man kommer till insikt och förstår bättre själv. 😉

//Andreas

Betyder det att du ska tacka mig när du hjälper mig när jag förstört min dator på mer eller mindre kreativa sätt? 😉

Du har iofs extremt kreativa sätt att förstöra grejor på må jag säga. 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
1152400
August 19, 2007 - 6:20 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=hULt0][quote=Delph1]Det är faktiskt inte så illa som du tror att du frågar dom om hjälp. Jag kan säga att jag lärt mig mer genom att hjälpa andra med deras studier än att plugga själv. Att försöka förklara saker gör att man kommer till insikt och förstår bättre själv. 😉

//Andreas

Du har iofs extremt kreativa sätt att förstöra grejor på må jag säga. 😉

+1.

//Andreas

Dry_Ice
Member
Medlem
1152930
August 22, 2007 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Dry_Ice][quote=Coore]Välkommen till Linköping då. 🙂

Har en tjejkompis som kraschar på soffan hos mig nu för att hon ska börja läsa industriell ekonomi idag.

:O vad heter hon då 🙂 Kanske går i min klass 😎

Anna heter hon, hon ska hyra min lägenhet i andrahand nu i höst när jag sticker till Australien i 4månader.

Gebba: Skidbackar? laugh

Sådär ja... !

Då jar man inspekterat coores lägenhet 😉 Diggade dina boondock saint affisher och ditt valv för sängen! Riktigt bra, lite fin whiskey med 😉

Blev att sitta med anna och en kompis och lyssna på musik hos dej ikväll efter münchen hoben.

Hoppas du får det grymt i australien !

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
1152967
August 23, 2007 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Fan va fint München hoben var 😎 Blev dock lite avslaget efter SH hade spelat klart tycker jag men men

Dry_Ice
Member
Medlem
1152983
August 23, 2007 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelade ju fan bara 45 minuter... Riktigt trist

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
1152999
August 23, 2007 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Spelade ju fan bara 45 minuter... Riktigt trist

Ja fast det var inte för dem jag kom dit direkt:) Inte någon annan heller 😎

Coore
Member
Medlem
1153275
August 25, 2007 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote:
Sådär ja... !

Då jar man inspekterat coores lägenhet 😉 Diggade dina boondock saint affisher och ditt valv för sängen! Riktigt bra, lite fin whiskey med 😉

Blev att sitta med anna och en kompis och lyssna på musik hos dej ikväll efter münchen hoben.

Hoppas du får det grymt i australien !

hahaha, där ser man... Ge fan i min whisky bara... 😀

Ja, tackar.. Drar om en dryg vecka, blir nog rätt nice. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
1153290
August 25, 2007 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

En flaska whisky måste ju räcka en livstid för dig som blir dålig av en tequila-shot 😛 😉

//Andreas

Coore
Member
Medlem
1153359
August 26, 2007 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Whisky dricker jag ju aldrig när jag ska ut, det är bara till vardags. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
1153383
August 26, 2007 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Det förklarar en del 🙂

//Andreas

Dry_Ice
Member
Medlem
1153589
August 27, 2007 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Sjukt sugen jag blev på en whiskey nu... 🙁
å bolaget är stängt!

kanske ska knata över till coore 🙄

nedå..: Men bolaget imorgon blir det och köpte lite rävgift, Har inte råd att köpa så fina saker som coore hade : :arg:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 427
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL