beställa SP2 CD från MS :-)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
beställa SP2 CD från MS :-)
Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 5, 2004 - 6:29 am
sp_Permalink sp_Print

kanske varit uppe tidigare.. men är ny för mig.
Rolig dessutom.

http://kcp.codepoets.ca/forum/.....php?t=6479

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
738850
October 5, 2004 - 6:31 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har sett den.. vet dock inte om det var här

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
738902
October 5, 2004 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

haha, man tycker ju att de borde ha lite koll. Fast jag glömde visst att det var MS vi snackade om :P.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
738919
October 5, 2004 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, man kanske skulle skaffa sig några gratis DVD-fodral... :p

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
738925
October 5, 2004 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

soft, behöver lite vadderade kuvert så jag beställde 25 stycken, på vins eller förlust. Skivorna borde man kunna göra ett duschdraperi av och manulerna kan man ju alltid elda upp eller röka 🙂

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
738927
October 5, 2004 - 9:12 am
sp_Permalink sp_Print

Har också beställt några. =)

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
738936
October 5, 2004 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

Wooh... Inte illa... Ska nog också beställa...:)
1050$...;)

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
738937
October 5, 2004 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

En polare berättade om den tråden för ett par dagar sen och vi diskuterade det lite.

Antagligen är det samma idioter som klagar på att MS-produkter är dyra som sitter med sitt crackade winXP och beställer massa skivor för att "lura" MS på pengar....bra jobbat....att det här på nh är redaktionen som är sådana bra förebilder o visar hur vi kan blåsa MS på pengar och dessutom skryter med hur många skivor de beställt är ju skrattretande...

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
738945
October 5, 2004 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Man kunde ju bara beställa 5.

Krqagyzzz
Member
Medlem
738952
October 5, 2004 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

.ToL wrote: Man kunde ju bara beställa 5.

Behöver du fler än fem?

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
738956
October 5, 2004 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=.ToL]Man kunde ju bara beställa 5.

Behöver du fler än fem?

NH-crew har säkert en bra lösning på problemet....jag kan tänka mig få saker som skulle ha högre prioritet för Sveriges ledande hårdvarusite än att lura MS på pengar....

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
738959
October 5, 2004 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Behöver du fler än fem?

Om jag säger Ja. Då säger du?

Krqagyzzz
Member
Medlem
738963
October 5, 2004 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

.ToL wrote: [quote=Krqagyzzz]Behöver du fler än fem?

Om jag säger Ja. Då säger du?

42

Nä, jag tror att du helt enkelt gillar att få massor av post ;).

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
738979
October 5, 2004 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: En polare berättade om den tråden för ett par dagar sen och vi diskuterade det lite.

Antagligen är det samma idioter som klagar på att MS-produkter är dyra som sitter med sitt crackade winXP och beställer massa skivor för att "lura" MS på pengar....bra jobbat....att det här på nh är redaktionen som är sådana bra förebilder o visar hur vi kan blåsa MS på pengar och dessutom skryter med hur många skivor de beställt är ju skrattretande...

Två eller tre rader kod behövs för att kolla att man inte beställer flera till samma address, de som verkligen behöver flera kunde de ha att kontakta m$ personligen. Ännu ett bevis på vad för typer som sitter och kodar hos dem. Och med tanke på hur mycket pengar m$ tjänar så lär dessa "skämt" inte störa dem mer än att de kanske fattar att de skulle ha skrivit lite bättre kod från början. Som med alla deras produkter.

Och det här med förebilder, om det inte står någonstans på microsofts hemsida att man bara får beställa ett, så gör man inget fel i att beställa flera. Och så länge vi inte gör något fel är vi ju bra förebilder?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
739046
October 5, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: eller röka 🙂

Hoppas jag är bjuden till det 😉

Det vore något nytt, MS bidrar med lyckokänslor. Fast man kanske nertjackar på de 😕 ?

//Andreas

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
739060
October 5, 2004 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha.
Klockrent, vilken koll de har. 😉

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
739084
October 5, 2004 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Två eller tre rader kod behövs för att kolla att man inte beställer flera till samma address, de som verkligen behöver flera kunde de ha att kontakta m$ personligen. Ännu ett bevis på vad för typer som sitter och kodar hos dem. Och med tanke på hur mycket pengar m$ tjänar så lär dessa "skämt" inte störa dem mer än att de kanske fattar att de skulle ha skrivit lite bättre kod från början. Som med alla deras produkter.

Och det här med förebilder, om det inte står någonstans på microsofts hemsida att man bara får beställa ett, så gör man inget fel i att beställa flera. Och så länge vi inte gör något fel är vi ju bra förebilder?

Handlar ändå om folks moral, som Pim_ säger.
Det spelar ingen roll om de redan tjänar pengar, de lär inte vilja tjäna mindre. Istället höjs priserna. Vilka får betala? Jo de som inte "skämtar".

Hur det ens skulle kunna vara ett skämt förstår jag inte. Men men. Om jag ser en person med en fin bil nere i stan så får jag väl gå och ta hans fälgar, och lampor, eftersom han ändå redan har det så gott ställt och har råd att köpa nya. Piss i sanden.

Tycker som Pim_ att det är pissigt att folk snor och ruffar åt sig, för att få 5 fodral om kanske 20kr (är folk så fattiga?). När Microsoft får betala mycket mer i form av kuvert och frakt, och skivkostnader.

Bryr mig egentligen inte om det, men när du försöker rättfärdiga det så tycker jag det bara går över gränsen.

Om jag inte kommer ihåg fel så är du starkt emot stölder och sånt där ur bussar där folk "snor affisher" (en tråd där jag och Denstore diskuterade). Men undrar var skillnaden går? Att "sno" (inte riktigt, men i princip, enligt min mening) en cdskiva från Microsoft och att sno en affish av Hallandstrafiken (exempel) ? Både är företag, med mycket mer pengar än det belopp du "snodde" för.

Enligt mig så verkar det som att att ni anser att så länge man snor "diskret" så är det okej. Om man sitter hemma och uttnytjar företags generositet (vilket det är när de erbjuder skivan för sånna som kanske inte har bredband, och ändå vill ha bättre säkerhet) så är det okej. Men när andra "märker" det och det händer i "verkligheten" så är det inte okej.

Det handlar om moral att inte uttnytja luckor. Även om de finns. Tråkigt att folk försöker få det att bli okej, bara för det finns en lucka.

Kanske blir så att ServicePack 3 inte släpps på skiva, utan även de som har bredband får ladda hem det. Eller så kanske det blir avgiftsbelagt. Microsoft är inte dumma.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
739113
October 5, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ameh.

Om det hade varit SÅ NOGA så hade dem fan haft en spärr på skiten och haft lite koll.
Sen att du säger att SP3 kanske inte släpps på skiva är skitsnack, faktiskt.

Nu har dem förhoppningsvis lärt sig en läxa.

Hudsonhawk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
739121
October 5, 2004 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote:
Microsoft är inte dumma.

Jo lite är dom väll 🙂

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
739129
October 5, 2004 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Microsoft är dumma i vissa avseenden. Exempelviss genom att överhuvudtaget ge ut skivor gratis, eftersom människor beviserligen inte kan hantera att bli erbjuda att få saker gratis, de vill istället hellre betala för det. Vidare har Pim_ rätt när han säger att det är fel att klaga, om man inte är bättre själv. Vilket man inte är om man gör som ni säger.

Man ska inte behöva spärra allting. Folk borde ändå inte stoltsera med det, speciellt inte ledare för en sida som Nordichardware. Anser i alla fall inte jag.

Egentligen tycker jag att man ska respektera varandra, när som helst. Det ska inte behövas lås, spärrar och så vidare för att folk inte ska göra saker. Det ska liksom vara självklart att försöka göra rätt för sig.

Marcus. Det släpps måhända på skiva. Men istället kanske det blir ett tvåsidigt formulär med massa frågor. Alternativt att man även måste bekosta en liten del. Skulle inte bli förvånad. I o försig tycker jag inte det är mer än rätt, med den fakta vi har här i den här tråden.

Nu behöver vi inte diskutera det vidare. Så allvarligt är det inte. Men tycker ändå inte om det. Framför allt inte att Viju försöker försvara det på ett konstigt sätt. För fel är det, men frågan är om folk kommer ändra sig? Själv tvivlar jag. Tyvärr är det så att man måste låsa allt, annars finns det alltid folk som uttnyttjar saker.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 114
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL