August 27, 2003
Klart man hoppar på tåget att jävlas lite med Microsux, de är ju inte så att de kommer falla på detta direkt. Sen om jag gör ett duschdraperi av skivorna eller ger bort dem till nära och kära är egentligen helt oväsentligt. Det är faktiskt lite i förebyggande syfte också, när de börjar inse vart skivorna skickas så kanske de fixar till sitt fulhack och kanske täpper de till nått annat hål på en gång som kanske kunda kostat dem biljoner, vad vet jag 😛
Jag kommer hursomhelst inte drabbas om microsoft höjer sina priser, däremot kommer jag nog snarare bli lyckligare då folk och företag kanske inser vad som är det "rätta" operativsystemet. Så om vi ska vara riktigt långsinta så kommer detta ju bara gynna oss opensource nördar och hur är det man säger? man ska värna om sitt eget hus och det är precis det jag gör nu 😀
funderar allvarligt på att beställa ett par till.
[/långsinthet]
August 27, 2003
davidhellmyrs wrote:
Nu behöver vi inte diskutera det vidare. Så allvarligt är det inte. Men tycker ändå inte om det. Framför allt inte att Viju försöker försvara det på ett konstigt sätt. För fel är det, men frågan är om folk kommer ändra sig? Själv tvivlar jag. Tyvärr är det så att man måste låsa allt, annars finns det alltid folk som uttnyttjar saker.
Microsoft utnyttjar dina brister, då måste vi få göra det tillbaka.
January 17, 2002
davidhellmyrs wrote: Microsoft är dumma i vissa avseenden. Exempelviss genom att överhuvudtaget ge ut skivor gratis, eftersom människor beviserligen inte kan hantera att bli erbjuda att få saker gratis, de vill istället hellre betala för det. Vidare har Pim_ rätt när han säger att det är fel att klaga, om man inte är bättre själv. Vilket man inte är om man gör som ni säger.
Man ska inte behöva spärra allting. Folk borde ändå inte stoltsera med det, speciellt inte ledare för en sida som Nordichardware. Anser i alla fall inte jag.
Egentligen tycker jag att man ska respektera varandra, när som helst. Det ska inte behövas lås, spärrar och så vidare för att folk inte ska göra saker. Det ska liksom vara självklart att försöka göra rätt för sig.
Marcus. Det släpps måhända på skiva. Men istället kanske det blir ett tvåsidigt formulär med massa frågor. Alternativt att man även måste bekosta en liten del. Skulle inte bli förvånad. I o försig tycker jag inte det är mer än rätt, med den fakta vi har här i den här tråden.
Nu behöver vi inte diskutera det vidare. Så allvarligt är det inte. Men tycker ändå inte om det. Framför allt inte att Viju försöker försvara det på ett konstigt sätt. För fel är det, men frågan är om folk kommer ändra sig? Själv tvivlar jag. Tyvärr är det så att man måste låsa allt, annars finns det alltid folk som uttnyttjar saker.
Ännu ett lysande exempel på folk som låtsas vara mogna
February 4, 2003
Hugge wrote: [quote=davidhellmyrs] Nu behöver vi inte diskutera det vidare. Så allvarligt är det inte. Men tycker ändå inte om det. Framför allt inte att Viju försöker försvara det på ett konstigt sätt. För fel är det, men frågan är om folk kommer ändra sig? Själv tvivlar jag. Tyvärr är det så att man måste låsa allt, annars finns det alltid folk som uttnyttjar saker.
Microsoft utnyttjar dina brister, då måste vi få göra det tillbaka.
Givetviss. Tråkigt bara att man uttnyttjar deras brister, när de försöker täppa till en stor del av deras brister. Vilket SP2 faktiskt gjorde.
CoLiC wrote: [quote=davidhellmyrs]Microsoft är dumma i vissa avseenden. Exempelviss genom att överhuvudtaget ge ut skivor gratis, eftersom människor beviserligen inte kan hantera att bli erbjuda att få saker gratis, de vill istället hellre betala för det. Vidare har Pim_ rätt när han säger att det är fel att klaga, om man inte är bättre själv. Vilket man inte är om man gör som ni säger.
Man ska inte behöva spärra allting. Folk borde ändå inte stoltsera med det, speciellt inte ledare för en sida som Nordichardware. Anser i alla fall inte jag.
Egentligen tycker jag att man ska respektera varandra, när som helst. Det ska inte behövas lås, spärrar och så vidare för att folk inte ska göra saker. Det ska liksom vara självklart att försöka göra rätt för sig.
Marcus. Det släpps måhända på skiva. Men istället kanske det blir ett tvåsidigt formulär med massa frågor. Alternativt att man även måste bekosta en liten del. Skulle inte bli förvånad. I o försig tycker jag inte det är mer än rätt, med den fakta vi har här i den här tråden.
Ännu ett lysande exempel på folk som låtsas vara mogna
Om du inte kan komma med något vettigt argument Colic så ber jag dig faktiskt hålla käften. Börjar bli så jävla inerligt förbannad på dina trångsynta korta kommentarer. Vem av oss tror sig vara mogen, genom att angripa den andra högst omoget?
Jag skiter egentligen i hur mycket ni snor hit och dit. Men att försöka rättfärdiga det efteråt tycker jag är FEL.
Om det gör mig omogen, så so be it!
Peronligen ger jag fan i dina kommentarer, men humörer börjar tryta när det gäller nivån på dessa. Men det är bara jag.
Jag är ingen förälder eller liknande. Jag bryr mig inte som sagt om ni blåser Microsoft. Jag blev engagerad efter "ViU"'s inlägg, som mer eller mindre ansåg att Pim_ hade fel. Jag tycker Pim_ har rätt.
Kuriosa som ni inte behöver läsa.
Eftersom jag också börjar tröttna på att allting jag säger ifrågasätts till den högsta grad, och att folk som Colic börjar med personangrepp så väljer jag att framöver lämna NH. Droppen gick nu för mig. Kommer framöver bara vara i KÖP/SÄLJ och göra enstaka inlägg när jag väl behöver det. Vinnaren av mitt beslut blir väl ni, som slipper argumentera och kan fortsätta med "du är 13 år", "du är barnslig", "du försöker vara mogen, så håll käft", "ahhhh och så vidare. NH har för mig börjat spåra ut ganska mycket i allmänt delen. Tack för allt hittils. Ses i Köp och sälj i framtiden, och kanske på andra forum där jag finns under samma namn.
January 23, 2002
Har beställt 5 engelska och 5 svenska nu, samtliga kommer jag ge till bekanta som sitter med modem.
Tack till Peter som drog upp detta för jag visste inte att man kunde få det på skiva gratis. 🙂
Sen hur man utnyttjar det är ju upp till var å en även om det enligt mig kan finnas bättre och sämre sätt att göra det på. 😕
December 18, 2001
Steel wrote: Har beställt 5 engelska och 5 svenska nu, samtliga kommer jag ge till bekanta som sitter med modem.
Tack till Peter som drog upp detta för jag visste inte att man kunde få det på skiva gratis. 🙂
Sen hur man utnyttjar det är ju upp till var å en även om det enligt mig kan finnas bättre och sämre sätt att göra det på. 😕
Modem är väl ingen orsak till att inte kunna tanka sp2. Tog 18 timmar att tanka på modem för mig. Just nu sitter jag och tankar 3dmark 2005. Har 7 timmar kvar 🙂
March 10, 2004
.ToL wrote: [quote=Krqagyzzz]Behöver du fler än fem?
Om jag säger Ja. Då säger du?
Byt bara mail adress till nån annan så kan du beställa 5 nya
[Core 2 Duo 6600] [Asus P5B D] [Corsair 6400 2* 1024] [PowerColor x1900xt] [Seagate 160Gb, 300Gb, 320Gb] [Playstation Portable]
January 23, 2002
Zyrus wrote: [quote=Steel]Har beställt 5 engelska och 5 svenska nu, samtliga kommer jag ge till bekanta som sitter med modem.
Modem är väl ingen orsak till att inte kunna tanka sp2. Tog 18 timmar att tanka på modem för mig. Just nu sitter jag och tankar 3dmark 2005. Har 7 timmar kvar 🙂
Hehe, säg till min snåle arbetskompis att han ska tanka ner SP2 i 18 timmar.
Det händer bara inte. 🙂
3 Guest(s)