November 29, 2001
Fackamato wrote: [quote=Soir]Den var riktigt fin... synd bara att den endast stödjer "native" 720p (HDTV)
vad menar du? hellre 1280x720 progressivt än 1980x1020 interlaced, särskilt när det inte alls är många tv-apparater som stöder 1080i NATIVE, dvs verkligen har runt 2019600 pixlar att rita på.
jag såg ingen komponentingång på den, Undac? 🙂
hur skall du då koppla in xboxet 😉
du får la göra en VGA-adapter 😛
nu får du skaffa en dreambox och något saftigt som kan skala upp till 1280x720p också. ffdshow i en dator med digitalt tvkort? lite krångligt, men kan gå 🙂
den har två komponentingångar, en för progressiv signal och en för interlaced 😉
skala upp till 720p gör TVn själv med hjälp av Faroudja DCDI-kretsar (anses vara bäst för ändamålet just nu)
mmmmmmmm, hoppas verkligen den anländer samtidigt som LOTR SEE Triology 12 disc box set 😀
så ska jag bara få min DD/DTS-dekoder RMA:ad också
och nej, jag har inte köpt TVn kontant så det är ingen imponerande ekonomi bakom det hela 😉
August 27, 2003
men din lilla lus ...
Nu måste ju jag skaffa nått värre, tål ju inte att vara tvåa när det gäller sånnahär saker. Jaja, får la väl trösta mig med att du inte har en suck när det gäller ljud i alla fall. 😛 Vi kanske skulle köra något om att jag släpar ner min stereo och kollar på din tv? eller att du släpar upp tvn till mig och råkar glömma den där 😉
*tittar argt på sin sunkiga InFocus Screenplay 110 projektor*
April 14, 2002
Hugge wrote: men din lilla lus ...
Nu måste ju jag skaffa nått värre, tål ju inte att vara tvåa när det gäller sånnahär saker. Jaja, får la väl trösta mig med att du inte har en suck när det gäller ljud i alla fall. 😛 Vi kanske skulle köra något om att jag släpar ner min stereo och kollar på din tv? eller att du släpar upp tvn till mig och råkar glömma den där 😉
Haha, är du bara tvåa nu, stackare. 😛
November 27, 2003
Freddah wrote: Tänkte beställa en kass(?) 32-tums widescreen från netonnet. Typ centrum eller nåt märke var det. 3500 plus frak o grejjer då givetvis. Dom gör reklam för den på tv. Den är säkert helt värdelös men min 14-tummare jag har nu BÖRJAR kännas lite klen.
Nah, den har fått positivi kritik av de som köpt den 😛 Ledsen om jag störtade din dröm mett kasst köp 😉
Mycket för pengarna typ.
//Andreas
August 20, 2001
Marcan- wrote: [quote=Hugge]men din lilla lus ...
Jo det är så himla synd om honom 🙄
March 5, 2002
UndaC wrote: [quote=Fackamato][quote=Soir]Den var riktigt fin... synd bara att den endast stödjer "native" 720p (HDTV)
vad menar du? hellre 1280x720 progressivt än 1980x1020 interlaced, särskilt när det inte alls är många tv-apparater som stöder 1080i NATIVE, dvs verkligen har runt 2019600 pixlar att rita på.
jag såg ingen komponentingång på den, Undac? 🙂
hur skall du då koppla in xboxet 😉
du får la göra en VGA-adapter 😛
nu får du skaffa en dreambox och något saftigt som kan skala upp till 1280x720p också. ffdshow i en dator med digitalt tvkort? lite krångligt, men kan gå 🙂
den har två komponentingångar, en för progressiv signal och en för interlaced 😉
skala upp till 720p gör TVn själv med hjälp av Faroudja DCDI-kretsar (anses vara bäst för ändamålet just nu)
mmmmmmmm, hoppas verkligen den anländer samtidigt som LOTR SEE Triology 12 disc box set 😀
så ska jag bara få min DD/DTS-dekoder RMA:ad också
och nej, jag har inte köpt TVn kontant så det är ingen imponerande ekonomi bakom det hela 😉
Aha 😀
Faroudja, samma som i min kommande DVD-spelare, impressive! Du får plåta lite med kameran när TV:n anlänt! 🙂
June 23, 2002
Marcan- wrote: [quote=Hugge]men din lilla lus ...
Riktigt pinsamt! Skärpning Hugge.
Verkade vara en söt TV. 🙂
March 16, 2002
Delph1 wrote: [quote=Freddah]Tänkte beställa en kass(?) 32-tums widescreen från netonnet. Typ centrum eller nåt märke var det. 3500 plus frak o grejjer då givetvis. Dom gör reklam för den på tv. Den är säkert helt värdelös men min 14-tummare jag har nu BÖRJAR kännas lite klen.
Nah, den har fått positivi kritik av de som köpt den 😛 Ledsen om jag störtade din dröm mett kasst köp 😉
Mycket för pengarna typ.
//Andreas
Ofan, det där lät ganska intressant faktiskt. Är sugen på en TV. Spelar typ ingen roll vilken, bara den är halvstor och funkar. Helst billig, som den där Centrum-tvn
September 1, 2002
Vitamin-C wrote: äh, jag föredrar svartvitt
Haha, klockren svensk avundjuke-varning på den kommentaren (även om det kanske bara var på skoj).
Mitt bidrag med jantelagskommentarer blir:
Äh, jag tittar ändå så lite på teve så jag behöver ingen fetingmaskin.
Tillägg:
Jag läste att brinntiden på 8000 timmar motsvarade 2h per kväll i 11 år, sen kan man byta lampa. Om man vill använda den som datorskärm (vilket man såklart vill 😀 ) och har den påslagen 8h per dygn så blir det en livslängd på knappt 3 år. Hur mycket kostar en ny lampa?
4 Guest(s)