February 11, 2004
November 29, 2001
Gamblor wrote:
Jag läste att brinntiden på 8000 timmar motsvarade 2h per kväll i 11 år, sen kan man byta lampa. Om man vill använda den som datorskärm (vilket man såklart vill 😀 ) och har den påslagen 8h per dygn så blir det en livslängd på knappt 3 år. Hur mycket kostar en ny lampa?
Brinntiden ska vara mellan 6k och 10k timmar.
Lyckades snika till mig 2 års garanti på lampan (vilket annars bara är 3 månader som standard).
Vill man byta den kostar det 5k för tillfället, tror det inkluderar att en tekniker komme roch byter "på plats" då.
Om något år lär dock lampan vara billigare och kanske har det tom. börjat dyka upp piratlampor.
Ärman sugen på en bra 32:a så finns Phillips 32 tummare för 6790 på elgiganten, den ska vara ganska schysst vad jag hört. Funderade på att köpa en sådan nu och sen spara ihop till en 60 tums bakprojektion med 1920x1080p-upplösning men jag vill inte vänta mer nu. TV-bänken ser så patetisk ut med en stackars 28-tummare.
September 1, 2002
UndaC wrote: [quote=Gamblor] Jag läste att brinntiden på 8000 timmar motsvarade 2h per kväll i 11 år, sen kan man byta lampa. Om man vill använda den som datorskärm (vilket man såklart vill 😀 ) och har den påslagen 8h per dygn så blir det en livslängd på knappt 3 år. Hur mycket kostar en ny lampa?
Brinntiden ska vara mellan 6k och 10k timmar.
Lyckades snika till mig 2 års garanti på lampan (vilket annars bara är 3 månader som standard).
Vill man byta den kostar det 5k för tillfället, tror det inkluderar att en tekniker komme roch byter "på plats" då.
Om något år lär dock lampan vara billigare och kanske har det tom. börjat dyka upp piratlampor.
Ärman sugen på en bra 32:a så finns Phillips 32 tummare för 6790 på elgiganten, den ska vara ganska schysst vad jag hört. Funderade på att köpa en sådan nu och sen spara ihop till en 60 tums bakprojektion med 1920x1080p-upplösning men jag vill inte vänta mer nu. TV-bänken ser så patetisk ut med en stackars 28-tummare.
OK. Det låter som att den är billigare i "drift" än en lite bättre framprojektor (säger man så?) eftersom lampan verkar hålla längre.
February 1, 2002
Quarzi wrote: http://shop.dabus.se/Product/S.....mId=363730 :worship:
en halv miljon
December 15, 2002
Quarzi wrote: http://shop.dabus.se/Product/S.....mId=363730 :worship:
jaja, inte så märkvärdigt tycker jag, har ju en sån här i mitt rum
November 29, 2001
MrWeizel wrote: Bakprojektion... 🙄
Men som någon sa, för ENSAMMA hemmakvällar funkar ju bakprojektion, när ingen behöver sitta utanför absolut mittpunkten på TVn.
Men kom igen nu UndaC, berätta för folket var du jobbar! 🙂
Betraktningsvinkeln är ruggigt bra på den här TVn. 🙂
November 29, 2001
desdecado wrote: Du har köpt en bakprojektionstv för 30k? 😮
jupp, man får fan så mycket bättre TV för dessa 30k än vad jag hade fått om jag satsat dem på en plasma eller ännu värre LCD
angående den där "världens största plasma" så är det bullshit, finns plasmor på 85 tum ju
January 28, 2003
UndaC wrote: [quote=MrWeizel]Bakprojektion... 🙄
Men som någon sa, för ENSAMMA hemmakvällar funkar ju bakprojektion, när ingen behöver sitta utanför absolut mittpunkten på TVn.
Visst.
Du berättade aldrig var du jobbar. Skall vi ta det som ett bra eller dåligt tecken? 😉
March 18, 2004
MrWeizel wrote: [quote=UndaC][quote=MrWeizel]Bakprojektion... 🙄
Visst.
Du berättade aldrig var du jobbar. Skall vi ta det som ett bra eller dåligt tecken? 😉
Pappa betalar kanske? 😉
November 29, 2001
LuX^ wrote: Pappa betalar kanske? 😉
Knappast. 😉
I vilket fall så har jag inte betalat TVn kontant så det är inte precis som om det innebär en massiv investering för mig.
Kanske slänger upp en liten artikel här på NH sen, tar upp lite om olika (TV/Projektor) tekniker och HDTV osv. Om någon är intresserad dvs?
September 28, 2003
Fackamato wrote: [quote=UndaC][quote=LuX^]Pappa betalar kanske? 😉
Kanske slänger upp en liten artikel här på NH sen, tar upp lite om olika (TV/Projektor) tekniker och HDTV osv. Om någon är intresserad dvs?
Yes! I r teh interested!
jag med
jag tror undac jobbar i Norra Fäladen's maffia
:eye:
2 Guest(s)