Bestulen|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bestulen
NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 15, 2005 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Känner bara att jag behöver skriva av mig lite, kom just hem från gymmet och upptäcker att jag blivit av med 800.- och efter ett tag ser jag även att busskortet är borta.
Ringer ner till gymmet för att se vad dom kan göra åt det, men självklart tar dom inget ansvar för saker i skåpet...

Visst, jag får skylla mig själv lite för att jag glömde att låsa men vem i helvette går och rotar i ett skåp, tar ut ett busskort och en massa sedlar för att sedan lämna resten och gå därifrån _utan att nån ser det_ :burn:
Blir så jävla förbannad på vissa människor :gunsfire:

Får vänta tills farsan kommer hem och se vad jag kan göra åt det... gissar att det inte är så mycket eftersom att jag själv klantade mig hårt med låset :banghead:

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
921061
July 15, 2005 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vistas bland 100tals människor om dagen.
Brukar ha nallen, nycklar, plånbok med alla kort i.
Man kanske skulle låsa skåpet.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
921099
July 15, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: Känner bara att jag behöver skriva av mig lite, kom just hem från gymmet och upptäcker att jag blivit av med 800.- och efter ett tag ser jag även att busskortet är borta.
Ringer ner till gymmet för att se vad dom kan göra åt det, men självklart tar dom inget ansvar för saker i skåpet...

Visst, jag får skylla mig själv lite för att jag glömde att låsa men vem i helvette går och rotar i ett skåp, tar ut ett busskort och en massa sedlar för att sedan lämna resten och gå därifrån _utan att nån ser det_ :burn:
Blir så j**la förbannad på vissa människor :gunsfire:

Får vänta tills farsan kommer hem och se vad jag kan göra åt det... gissar att det inte är så mycket eftersom att jag själv klantade mig hårt med låset :banghead:

Då blev du väl ändå inte rånad? Snarare bestulen väl?

Tråkigt när det händer men så är dagens samhälle.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
921101
July 15, 2005 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Jag vistas bland 100tals människor om dagen.
Brukar ha nallen, nycklar, plånbok med alla kort i.
Man kanske skulle låsa skåpet.

Jo, hade också med allt det där men tydligen så var resten inte så intressant... Värsta är att det är första gången på ett halv år som jag haft kontanter på mig, och första gången någonsin jag glömt låsa :banghead:

macrus wrote: [quote=NES_Boy]Känner bara att jag behöver skriva av mig lite, kom just hem från gymmet och upptäcker att jag blivit av med 800.- och efter ett tag ser jag även att busskortet är borta.

Blir så j**la förbannad på vissa människor :gunsfire:

Då blev du väl ändå inte rånad? Snarare bestulen väl?

Tråkigt när det händer men så är dagens samhälle.

Mjo, kanske är mer korrekt beskrivning men jag tänkte inte så värst mycket när jag skrev det där...

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
921103
July 15, 2005 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Taskigt

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
921104
July 15, 2005 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Aldrig roligt att bli bestulen. :/ När vi var på fotbollscup i Holland lade jag min väska hos det andra laget medan jag spela match. När jag kommer tillbaka är alla borta men min väska ligger kvar. Dock saknas det 2500kr. :/ Det var andra dagen jag var där. Hade inga pengar kvar resten av veckan. :E

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
921108
July 15, 2005 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: Mjo, kanske är mer korrekt beskrivning men jag tänkte inte så värst mycket när jag skrev det där...

Jo...det märktes onekligen att du inte tänkte till innan du skapade tråden. 😉
Det är stor skillnad mellan att bli "rånad" eller "bestulen".

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
921112
July 15, 2005 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag blir sur som fan på sånt. Förstår inte hur endel tänker.

Dehman
Member
Medlem
921115
July 15, 2005 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Jag blir sur som fan på sånt. Förstår inte hur endel tänker.

Problem är nog att de inte gör det. Tycker fan att man ska hugga av en hand på de som inte kan skilja på mitt och dit. I.a.f. ett finger. ;P

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
921120
July 15, 2005 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Aldrig roligt att bli bestulen. :/ När vi var på fotbollscup i Holland lade jag min väska hos det andra laget medan jag spela match. När jag kommer tillbaka är alla borta men min väska ligger kvar. Dock saknas det 2500kr. :/ Det var andra dagen jag var där. Hade inga pengar kvar resten av veckan. :E

Ouch, det måste ha kännts riktigt trist... Fick du reda på vem det var som tagit det?

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
921123
July 15, 2005 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Usch, har aldrig blevit bestulen faktiskt förutom i Spanien på 5€ 🙂

Visst ja, någon stal min cykel när jag va 13-14 också, hade låst den men ett cykellås är knappt ett hinder.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
921137
July 15, 2005 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick min moped stulen för en månad sedan.
Snuten tog de som tagit den, och jag får tillbaka pengar från försäkringsbolaget, men endå.

Hoppas killen som stal den kommer att uppskatta sina tft-skärmar. Han har en bunt liggandes på posten.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
921146
July 15, 2005 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

känner igen det där..
på den gamla goda tiden när man var hurtig å tränade så blev jag av med ett halsband jag hade fått i konfirmationspresent.. glömde det i facket där myntet trilla ner i när man låser uppskåpet, kom på mig själv hlavvägs hem och sprang tillbaka (totalt kanske 5min) å då var det borta å ingen syntes till och ingen hade sett nått ...
tappade även plånboken i en bil jag provkörde (bilhandlare) märkte när jag satte mig i min egen bil när jag kom tillbaka att plånboken var väck.. gick å tittade i bilen jag hade prövat 1500kr saknades.. dom lämnade 20lapparna åt mig.. normalt har jag aldrig kontanter på mig men just den dan hade man, fanns 3-4 andra kunder i lokalen och bilsäljaren hade ju inte sett nått givetvis...

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
921151
July 15, 2005 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Lösning. Kontanter ska man aldrig ha på sig.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
921153
July 15, 2005 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: Lösning. Kontanter ska man aldrig ha på sig.

Jag är av den typen som inte gillar att begränsa mig efter andra. Dvs kan inte de hålla fingrarna i styr ska inte jag behöva lida. Visst vet jag att det inte funkar därför håller jag ett öga på mina grejer men jag skiter inte i att ta med mig pengar bara för att det finns folk som kan sno dem.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
921158
July 15, 2005 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: Lösning. Kontanter ska man aldrig ha på sig.

Har gått efter det ett tag, men nu hade jag just fått pengarna för att jag hade satt ihop en dator åt en kille och eftersom att jag är så ovan vid att ha kontanter la jag ju självklart ner dom i plånboken eftersom att det är där man brukar ha pengar istället för att lägga ut det på ett säkrare ställe när det ändå är så pass mycket.

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
921216
July 15, 2005 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote:
Hoppas killen som stal den kommer att uppskatta sina tft-skärmar. Han har en bunt liggandes på posten.

Hehe

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

Dehman
Member
Medlem
921262
July 15, 2005 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=Dehman]Aldrig roligt att bli bestulen. :/ När vi var på fotbollscup i Holland lade jag min väska hos det andra laget medan jag spela match. När jag kommer tillbaka är alla borta men min väska ligger kvar. Dock saknas det 2500kr. :/ Det var andra dagen jag var där. Hade inga pengar kvar resten av veckan. :E

Ouch, det måste ha kännts riktigt trist... Fick du reda på vem det var som tagit det?

Jo det var ganska trist. Nae fick inte reda på vem det var. Tur så var maten gratis där. Men ändå lite tråkigt. Dock så bjöd vänner mig på puben osv. ;P

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
921279
July 15, 2005 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote:

Underbart knep för att jävlas med folk 😀

EDIT: För övrigt så fick jag veta idag att en polare blivit bestulen på sin plånbok inkl 700 riksdaler... Riktigt jävla surt.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
921281
July 15, 2005 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Tindy] Hoppas killen som stal den kommer att uppskatta sina tft-skärmar. Han har en bunt liggandes på posten.

Underbart knep för att jävlas med folk 😀

EDIT: För övrigt så fick jag veta idag att en polare blivit bestulen på sin plånbok inkl 700 riksdaler... Riktigt j**la surt.

underbart och straffbart 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 310
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL