March 19, 2003
Var på en studentmotagning igår och kom då direkt från jobbet.
Hade med mig min väska med alla mina tillhörigheter,
* Körkort
* Kontokort
* Mp3 spelare
* Laptop
* Internetbankdosa
* Jacka
* SL kort
Och lite annat lull lull.
Motagningen var på ett ställe som hette malmgården och ligger vid hornstull-zinken.
Alla fall så satt vi och hade trevlig och jag stälde ifrån mig väskan längst väggen och tänkte inte så mycket mer på det.
Vi var dubbla sälskap som var där och så gick vårat sällskap in i huset och skulle ha lite motagning pch prat och jag lät väskan ligga.
Sen när jag kommer ut så är väskan borta.
Pulsen gick upp rätt snabbt och jag börjat tjoa omkring och se ifall någon har placerat om den eller så men ingen har sett den.
Känner hur mörkret kommer över en och hur 15,000:- är kastat i sjön.
Alla fall så letar ajg efter den ett tag till och ger ut mitt nummer till folket där ifall den skulle dyka upp.
Tänker också HELVETTE att man itne har någon försäkring.
På vägen hem så hyr jag film med tjejen och köper chips för att tröstäta lite.
När jag står i affären så ringer det på telefonen "Hej jag heter Pelle och ringer från Södermalmspolisen, vi har fått in en upphittad väska".
Känner hur pulsen ökar igen och blir lite manisk, frågar snabbt vad som finns i den och han svarar bla en dator.
Kastar mig på bussen och är på polisstationen 15min senare.
Ser då min väska ligger innanför glaset.
Och tydligen så hade två flickor tagit väskan från plattsen där vi var och gått och lämnat den.
De tycks ha trott att någon hade glömt den där?
Fick alla fall ut väskan och allt låg kvar i den.
Tror ni man blev glad? :D:D:D:D:D:D:D
Känns som jag både vill skälla ut tjejerna som tog den från plattsen och gett mig en hjärtattak samtidigt vill man ju tacka dem för att den inte tog väskan själva.
Skall ringa dem idag och tacka.
Tror inte det är många som skulle gå till polisen direkt om de hittar en laptop.
Tur i oturen eller?
Hedan efter stannar den vid min sida hela tiden.
July 11, 2002
Jag vet, denna känsla är grymt underbar.
Jag bruklar själv slänga ifrån mig värdesaker lite omkring mig, dock så när jag är sällskap med folk i "klass" med mig, annars när jag är på offentliga ställen där det kan komma in skumt folk så plockar jag på mig allt.
Grattis att du fick allt återfunnet 🙂
February 10, 2005
grejen e att det e inte helt oväntat att nån skulle plocka upp en väska som legat där helt ensam, tur bara att det var just dem som lämnade den o ingen annan som bara tog den. Tycker det e bra med folk som gör rätt för sig o lämnar saker hos polisen o inte bara snor sakerna! man ser för lite sådant i dagens samhälle!!!
kul att du hittade den igen! 🙂 nu kanske man kan haka vidare på att benchmarka grejerna! 🙂
March 19, 2003
boogey wrote: [quote=BarateaU]boogey:
Jo utomhus, men vi satt utomhus på en innegård.
Aha! Då blev det genast iallafall en smula mer förståeligt.
Trodde du bara hade dumpat den utmed en gata eller något. 😀
Hah nej då var det inte riktigt 😛
Då skulle jag värkligen fått skylla mig själv.
December 15, 2003
Hehe, då kan jag berätta en historia för säkert tio-tolv år sedan på malmöfestivalen där jag krökade till någon fruktansvärt.
På morgonen vaknade jag upp i en säng bredvid en helt okänd kvinna som visade vara flickvän till en arbetskamrats storebror. Hon tyckte synd om mig när jag satt utslagen så hon tog mig hem. Min svindyre NMTtelefon, plånbok med rätt så mycket cash i, min cykel, min jeansjacka och mina lägenhetsnycklar var borta.
"Skit" tänkte jag och lringde upp min egen telefon, den som svarade jobbade på Centralens pub där jag tydligen hade flashat med telefonen och sen glömt den på bardisken. Lånade en hundring av tjejen som räddade mig (Tack Linda, kommer aldrig att glömma det!) Tog taxi till centralen och hämtade min telefon.
Med luren i handen promenerar jag till en polare för jag tänkte sätta mig där och ordna spärrning av kontokort + låssmed etc. På vägen ser jag min cykel mot väggen till Kramers restaurang med min jeansjacka på pakethållaren, skitbra! Tog på mig jackan och tänkte börja släpa den låsta cykeln när en vakt stoppade mig. Efter en diskussion där jag pekade ut mitt inristande personnummer på ramen så sade han att nycklarna låg inne i baren, tydligen hade jag lämnat min nyckelknippa i låset när jag ställde cykeln där kvällen innan.
När jag kommer in till baren för att be om nycklarna så kände bartendern igen mig och plockar fram min plånbok som jag hade dängt i bardisken för att kunna svepa tequila. Allt fanns kvar i den, det roliga är att det var mycket mer pengar i den än vad jag hade plockat ut från bankomaten och stoppat in i den innan kvällen. En annan arbetskamrat berättade senare att jag hade vunnit fyratusen på roulette på Etage innan jag krökade till ordentligt....
Självklart köppte jag en trisslott direkt men där sket det sig 😉
January 30, 2004
Akatosh wrote: Hehe, då kan jag berätta en historia för säkert tio-tolv år sedan på malmöfestivalen där jag krökade till någon fruktansvärt.
På morgonen vaknade jag upp i en säng bredvid en helt okänd kvinna som visade vara flickvän till en arbetskamrats storebror. Hon tyckte synd om mig när jag satt utslagen så hon tog mig hem. Min svindyre NMTtelefon, plånbok med rätt så mycket cash i, min cykel, min jeansjacka och mina lägenhetsnycklar var borta.
"Skit" tänkte jag och lringde upp min egen telefon, den som svarade jobbade på Centralens pub där jag tydligen hade flashat med telefonen och sen glömt den på bardisken. Lånade en hundring av tjejen som räddade mig (Tack Linda, kommer aldrig att glömma det!) Tog taxi till centralen och hämtade min telefon.
Med luren i handen promenerar jag till en polare för jag tänkte sätta mig där och ordna spärrning av kontokort + låssmed etc. På vägen ser jag min cykel mot väggen till Kramers restaurang med min jeansjacka på pakethållaren, skitbra! Tog på mig jackan och tänkte börja släpa den låsta cykeln när en vakt stoppade mig. Efter en diskussion där jag pekade ut mitt inristande personnummer på ramen så sade han att nycklarna låg inne i baren, tydligen hade jag lämnat min nyckelknippa i låset när jag ställde cykeln där kvällen innan.
När jag kommer in till baren för att be om nycklarna så kände bartendern igen mig och plockar fram min plånbok som jag hade dängt i bardisken för att kunna svepa tequila. Allt fanns kvar i den, det roliga är att det var mycket mer pengar i den än vad jag hade plockat ut från bankomaten och stoppat in i den innan kvällen. En annan arbetskamrat berättade senare att jag hade vunnit fyratusen på roulette på Etage innan jag krökade till ordentligt....
Haha, va härligt 🙂 det kalalr jag flyt 🙂
September 20, 2001
Akatosh wrote: Hehe, då kan jag berätta en historia för säkert tio-tolv år sedan på malmöfestivalen där jag krökade till någon fruktansvärt.
Unbelievable. Kröker du fortfarande lika hårt på gott och ont? =)
1 Guest(s)