Bestulen på väskan|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bestulen på väskan
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 8, 2005 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Var på en studentmotagning igår och kom då direkt från jobbet.

Hade med mig min väska med alla mina tillhörigheter,

* Körkort
* Kontokort
* Mp3 spelare
* Laptop
* Internetbankdosa
* Jacka
* SL kort
Och lite annat lull lull.

Motagningen var på ett ställe som hette malmgården och ligger vid hornstull-zinken.

Alla fall så satt vi och hade trevlig och jag stälde ifrån mig väskan längst väggen och tänkte inte så mycket mer på det.
Vi var dubbla sälskap som var där och så gick vårat sällskap in i huset och skulle ha lite motagning pch prat och jag lät väskan ligga.
Sen när jag kommer ut så är väskan borta.

Pulsen gick upp rätt snabbt och jag börjat tjoa omkring och se ifall någon har placerat om den eller så men ingen har sett den.
Känner hur mörkret kommer över en och hur 15,000:- är kastat i sjön.

Alla fall så letar ajg efter den ett tag till och ger ut mitt nummer till folket där ifall den skulle dyka upp.
Tänker också HELVETTE att man itne har någon försäkring.
På vägen hem så hyr jag film med tjejen och köper chips för att tröstäta lite.

När jag står i affären så ringer det på telefonen "Hej jag heter Pelle och ringer från Södermalmspolisen, vi har fått in en upphittad väska".
Känner hur pulsen ökar igen och blir lite manisk, frågar snabbt vad som finns i den och han svarar bla en dator.
Kastar mig på bussen och är på polisstationen 15min senare.

Ser då min väska ligger innanför glaset.
Och tydligen så hade två flickor tagit väskan från plattsen där vi var och gått och lämnat den.
De tycks ha trott att någon hade glömt den där?

Fick alla fall ut väskan och allt låg kvar i den.

Tror ni man blev glad? :D:D:D:D:D:D:D
Känns som jag både vill skälla ut tjejerna som tog den från plattsen och gett mig en hjärtattak samtidigt vill man ju tacka dem för att den inte tog väskan själva.
Skall ringa dem idag och tacka.
Tror inte det är många som skulle gå till polisen direkt om de hittar en laptop.

Tur i oturen eller?

Hedan efter stannar den vid min sida hela tiden.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
905351
June 8, 2005 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Lämna aldrig nått sånt dyrbart utom synhåll säger jag bara.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
905360
June 8, 2005 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vet, denna känsla är grymt underbar.
Jag bruklar själv slänga ifrån mig värdesaker lite omkring mig, dock så när jag är sällskap med folk i "klass" med mig, annars när jag är på offentliga ställen där det kan komma in skumt folk så plockar jag på mig allt.

Grattis att du fick allt återfunnet 🙂

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
905366
June 8, 2005 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

Ring och tacka dom men förklara hur det låg till.

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
905367
June 8, 2005 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

köp en lott 😉

Bobby Bullhorn
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
905375
June 8, 2005 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

grejen e att det e inte helt oväntat att nån skulle plocka upp en väska som legat där helt ensam, tur bara att det var just dem som lämnade den o ingen annan som bara tog den. Tycker det e bra med folk som gör rätt för sig o lämnar saker hos polisen o inte bara snor sakerna! man ser för lite sådant i dagens samhälle!!!

kul att du hittade den igen! 🙂 nu kanske man kan haka vidare på att benchmarka grejerna! 🙂

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
905395
June 8, 2005 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

jag är nog lite paranoid men efteratt min mobil blivit stulen så har jag fet koll på mina saker .... varje min eller nått så känner jag på alla fickor föratt känna efter så inget är borta ..... 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
905401
June 8, 2005 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Väldigt snällt av dem ändå. =)

Min polare glömde sin laptop på bussen en gång, ringde till "lost and found" och fick tillbaka den, lite tur det också. =) Värre var det för min syster, hon glömde väskan på bussen, men fick inte tillbaka den.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
905404
June 8, 2005 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Vart ställde du väskan sade du?

Utomhus? 😕

BarateaU
Member
Medlem
905410
June 8, 2005 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

FonzzziE:
Heh jag köpte faktiskt en triss lott 🙂

Bobby Bullhorn:
Kanske vi kan

boogey:
Jo utomhus, men vi satt utomhus på en innegård.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
905412
June 8, 2005 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet känslan, blev av med min moped i helgen.
Dock får jag antagligen inte tillbaka den, men som tur är var den helförsäkrad så...

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
905431
June 8, 2005 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Var glad att de tog den och lämnade in den till polisen, hade de inte gjort det så hade någon kunnat stjäla den. Dumt av dig att inte hålla reda på grejorna.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
905451
June 8, 2005 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: boogey:

Aha! Då blev det genast iallafall en smula mer förståeligt.

Trodde du bara hade dumpat den utmed en gata eller något. 😀

BarateaU
Member
Medlem
905468
June 8, 2005 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=BarateaU]boogey:

Aha! Då blev det genast iallafall en smula mer förståeligt.

Trodde du bara hade dumpat den utmed en gata eller något. 😀

Hah nej då var det inte riktigt 😛
Då skulle jag värkligen fått skylla mig själv.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
905487
June 8, 2005 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet hur det känns, har själv blivit av med plånböcker.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
905541
June 8, 2005 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, då kan jag berätta en historia för säkert tio-tolv år sedan på malmöfestivalen där jag krökade till någon fruktansvärt.

På morgonen vaknade jag upp i en säng bredvid en helt okänd kvinna som visade vara flickvän till en arbetskamrats storebror. Hon tyckte synd om mig när jag satt utslagen så hon tog mig hem. Min svindyre NMTtelefon, plånbok med rätt så mycket cash i, min cykel, min jeansjacka och mina lägenhetsnycklar var borta.

"Skit" tänkte jag och lringde upp min egen telefon, den som svarade jobbade på Centralens pub där jag tydligen hade flashat med telefonen och sen glömt den på bardisken. Lånade en hundring av tjejen som räddade mig (Tack Linda, kommer aldrig att glömma det!) Tog taxi till centralen och hämtade min telefon.

Med luren i handen promenerar jag till en polare för jag tänkte sätta mig där och ordna spärrning av kontokort + låssmed etc. På vägen ser jag min cykel mot väggen till Kramers restaurang med min jeansjacka på pakethållaren, skitbra! Tog på mig jackan och tänkte börja släpa den låsta cykeln när en vakt stoppade mig. Efter en diskussion där jag pekade ut mitt inristande personnummer på ramen så sade han att nycklarna låg inne i baren, tydligen hade jag lämnat min nyckelknippa i låset när jag ställde cykeln där kvällen innan.

När jag kommer in till baren för att be om nycklarna så kände bartendern igen mig och plockar fram min plånbok som jag hade dängt i bardisken för att kunna svepa tequila. Allt fanns kvar i den, det roliga är att det var mycket mer pengar i den än vad jag hade plockat ut från bankomaten och stoppat in i den innan kvällen. En annan arbetskamrat berättade senare att jag hade vunnit fyratusen på roulette på Etage innan jag krökade till ordentligt....

Självklart köppte jag en trisslott direkt men där sket det sig 😉

FrantiC
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 138
905820
June 8, 2005 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Hehe, då kan jag berätta en historia för säkert tio-tolv år sedan på malmöfestivalen där jag krökade till någon fruktansvärt.

På morgonen vaknade jag upp i en säng bredvid en helt okänd kvinna som visade vara flickvän till en arbetskamrats storebror. Hon tyckte synd om mig när jag satt utslagen så hon tog mig hem. Min svindyre NMTtelefon, plånbok med rätt så mycket cash i, min cykel, min jeansjacka och mina lägenhetsnycklar var borta.

"Skit" tänkte jag och lringde upp min egen telefon, den som svarade jobbade på Centralens pub där jag tydligen hade flashat med telefonen och sen glömt den på bardisken. Lånade en hundring av tjejen som räddade mig (Tack Linda, kommer aldrig att glömma det!) Tog taxi till centralen och hämtade min telefon.

Med luren i handen promenerar jag till en polare för jag tänkte sätta mig där och ordna spärrning av kontokort + låssmed etc. På vägen ser jag min cykel mot väggen till Kramers restaurang med min jeansjacka på pakethållaren, skitbra! Tog på mig jackan och tänkte börja släpa den låsta cykeln när en vakt stoppade mig. Efter en diskussion där jag pekade ut mitt inristande personnummer på ramen så sade han att nycklarna låg inne i baren, tydligen hade jag lämnat min nyckelknippa i låset när jag ställde cykeln där kvällen innan.

När jag kommer in till baren för att be om nycklarna så kände bartendern igen mig och plockar fram min plånbok som jag hade dängt i bardisken för att kunna svepa tequila. Allt fanns kvar i den, det roliga är att det var mycket mer pengar i den än vad jag hade plockat ut från bankomaten och stoppat in i den innan kvällen. En annan arbetskamrat berättade senare att jag hade vunnit fyratusen på roulette på Etage innan jag krökade till ordentligt....

Haha, va härligt 🙂 det kalalr jag flyt 🙂

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
906147
June 9, 2005 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Hehe, då kan jag berätta en historia för säkert tio-tolv år sedan på malmöfestivalen där jag krökade till någon fruktansvärt.

Unbelievable. Kröker du fortfarande lika hårt på gott och ont? =)

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
906151
June 9, 2005 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Slutet gott, allting gott. 🙂

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
906162
June 9, 2005 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja, så jävlit blir det inte så ofta men jag förbereder mig numera genom att inte ta med mig plånboken (med kreditkortet betalade jag en runda laget runt på en dansk pub, femtusen åt helsike, men det är en annan historia..) och andra värdesaker lämnas hemma 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 314
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL