January 8, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html Verkar helt sjukt i mitt tycke..
January 20, 2003
whak wrote: På sätt och vis kan jag förstå, det är ju många som lyssnar på radio via webben, tex på sr.se
"många" ? därför ska "alla" betala?
Just detta tankesätt som är fel och borde inte accepteras, personligen har jag aldrig varit inne på deras sida och ska garanterat inte betala dem heller, ska de ha betalt så får de göra det innan man besöker sidan och bara om man besöker sidan.
Det är som gå in i en butik och betala för populära varor även om man inte skulle köpa dem, iofs är ju inte SR/SVT populärt.
Radiotjänst är ett skämt, gör lika mycket nytta som antipiratbyrån (dvs ingen).
January 4, 2001
whak wrote: På sätt och vis kan jag förstå, det är ju många som lyssnar på radio via webben, tex på sr.se
Ska vi skicka räkningar till japanerna också då eftersom dom har möjlighet att lyssna på sveriges radio över nätet?
Hela systemet med radiotjänst är så fruktansvärt korkat...
Det är så sjukt att om du bor i en stuga ute i skogen, utan el, tv-nät eller någonting så måste du ändå betala tv-licensen ifall du har en tv.
January 8, 2003
Coore wrote: [quote=whak]På sätt och vis kan jag förstå, det är ju många som lyssnar på radio via webben, tex på sr.se
Ska vi skicka räkningar till japanerna också då eftersom dom har möjlighet att lyssna på sveriges radio över nätet?
Hela systemet med radiotjänst är så fruktansvärt korkat...
Det är så sjukt att om du bor i en stuga ute i skogen, utan el, tv-nät eller någonting så måste du ändå betala tv-licensen ifall du har en tv.
Det är dom tankarna man är inne på när man vägrar säga att man har en tv när radiotjänst ringer. Ska man behöva skaffa en projektor för att se film utan att behöva betala skiten? Det är helt korkat, bara för an har en tv behöver man ju inte använda den till att glo på svt hela dagarna. Jag har den på ibland å kollar animalplanet och discovery tex. Resten kollar man bara dvds på den. Internet radio finns ju men det enda jag lyssnar på där är tex rantradio och radioseven.
February 10, 2003
TV-Licensen ska vara inbyggd i den Skatt som vi redan betalar alla i Sverige ,just i Sverige är Skatten som högst i Värden.Sen hur mycket Reklam komma i TV vaenda Fim ha avbrutning för Reklam so att man inte vet mera vad är Film och vad är Reklam.,och sen de Telefon-snutter för Reklam-Tv har blivit not helt konstigt,man tvinga Folk av titta på non Slags, jävla Propaganda...........Klaus
March 27, 2003
Tycker att det är bra (nåja, acceptabelt) att man betalar lite för att få oberoende (?) nyheter (aktuellt ÄR bättre än tv3:s nyheter). Men att betala för dokusåpor mm är värdelöst.
Att man ska behöva betala för att ha en dator är ännu värre. Hur går det för alla företag som har x antal datorer? Ska dom betala licens?
Detta är samma idiotgrej som sktten på CD/DVD, bara för att skivan (eller i detta fall datorn) går att använda till musik (eller tv-mottagare) så ska alla straffas...
November 13, 2001
Det handlar knappast längre om att dom skall ha en logisk avgift för att subventionera SVT m.m utan snarare om att ha en enkel kassako som betalar SVT's verksamhet. Om det sättet dom får in pengarna är fullkomligt åt helvete spelar nog mindre roll. Datorer och bredband har snart varenda hushåll i sverige så därför vore det ett enkelt sätt för dom att dra in pengar på.
November 22, 2001
Lodisen wrote: I min mening kan dom ta bort den där skitradion från hemsidan, och alla som betalar TV-licens får en egen inloggning till hemsidan, där de kan se på TV och lyssna på radio bäst fan de vill.
Precis. Det analoga nätet släcks snart, med det digitala är det toklätt att se till att bara de som betalar får tillgång.
Btw, man behöver inte betala tv-licens för radion.
August 28, 2004
Json_81 wrote: [quote=Lodisen]I min mening kan dom ta bort den där skitradion från hemsidan, och alla som betalar TV-licens får en egen inloggning till hemsidan, där de kan se på TV och lyssna på radio bäst fan de vill.
Precis. Det analoga nätet släcks snart, med det digitala är det toklätt att se till att bara de som betalar får tillgång.
Vad jag vet behöver man inte betala för att innehava en TV heller, utan man betalar för mottagaren i tvn.
November 22, 2001
Lodisen wrote: [quote=Json_81][quote=Lodisen]I min mening kan dom ta bort den där skitradion från hemsidan, och alla som betalar TV-licens får en egen inloggning till hemsidan, där de kan se på TV och lyssna på radio bäst fan de vill.
Vad jag vet behöver man inte betala för att innehava en TV heller, utan man betalar för mottagaren i tvn.
Sant. Så alla med LCD/plasma som såldes utan mottagare slipper betala.
1 Guest(s)