Betala Tv licens för att man har internet?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Betala Tv licens för att man har internet?
Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 13, 2006 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html Verkar helt sjukt i mitt tycke..

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1058396
July 13, 2006 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Man ska inte behöva betala tv-licensen övh som den är utformad idag.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1058397
July 13, 2006 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

På sätt och vis kan jag förstå, det är ju många som lyssnar på radio via webben, tex på sr.se

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
1058400
July 13, 2006 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: På sätt och vis kan jag förstå, det är ju många som lyssnar på radio via webben, tex på sr.se

"många" ? därför ska "alla" betala?
Just detta tankesätt som är fel och borde inte accepteras, personligen har jag aldrig varit inne på deras sida och ska garanterat inte betala dem heller, ska de ha betalt så får de göra det innan man besöker sidan och bara om man besöker sidan.
Det är som gå in i en butik och betala för populära varor även om man inte skulle köpa dem, iofs är ju inte SR/SVT populärt.
Radiotjänst är ett skämt, gör lika mycket nytta som antipiratbyrån (dvs ingen).

Coore
Member
Medlem
1058401
July 13, 2006 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: På sätt och vis kan jag förstå, det är ju många som lyssnar på radio via webben, tex på sr.se

Ska vi skicka räkningar till japanerna också då eftersom dom har möjlighet att lyssna på sveriges radio över nätet?
Hela systemet med radiotjänst är så fruktansvärt korkat...
Det är så sjukt att om du bor i en stuga ute i skogen, utan el, tv-nät eller någonting så måste du ändå betala tv-licensen ifall du har en tv.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1058403
July 13, 2006 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

mm förstår tanken men den är helt galen också.
gå till onoff och köpa en dator och få ett samtal en vecka efter från radio/tv tjänst osm kräver mer pengar 😉

Såfall skall de bygga in det i bredband/modem kostnad.

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
1058406
July 13, 2006 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=whak]På sätt och vis kan jag förstå, det är ju många som lyssnar på radio via webben, tex på sr.se

Ska vi skicka räkningar till japanerna också då eftersom dom har möjlighet att lyssna på sveriges radio över nätet?
Hela systemet med radiotjänst är så fruktansvärt korkat...
Det är så sjukt att om du bor i en stuga ute i skogen, utan el, tv-nät eller någonting så måste du ändå betala tv-licensen ifall du har en tv.

Det är dom tankarna man är inne på när man vägrar säga att man har en tv när radiotjänst ringer. Ska man behöva skaffa en projektor för att se film utan att behöva betala skiten? Det är helt korkat, bara för an har en tv behöver man ju inte använda den till att glo på svt hela dagarna. Jag har den på ibland å kollar animalplanet och discovery tex. Resten kollar man bara dvds på den. Internet radio finns ju men det enda jag lyssnar på där är tex rantradio och radioseven.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1058417
July 13, 2006 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Sorry lite dummt, men jag tror det är så dom tänker.
Jag anser att tv-licensen bör avskaffas helt.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1058418
July 13, 2006 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Snart får man väl betala för att ta på byxorna.. Nä vi lever i en sjuk värld där allt kostar 🙄

Sen tycker jag inte det borde finnas någon tv/radio/internet avgift.. Ser ingen nytta med skiten, har aldrig betalat och kommer heller aldrig göra det.

Coore
Member
Medlem
1058420
July 13, 2006 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Avskaffa den behöver vi inte göra, jag betalar gärna pengar ifall pengarna går till att hålla nätet i skick samt sända nyheter, men när pengarna går till att göra tv-program för ren underhållning, ett ämne som är väldigt individuellt, då tycker jag att det är fel.

klaus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1058423
July 13, 2006 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

TV-Licensen ska vara inbyggd i den Skatt som vi redan betalar alla i Sverige ,just i Sverige är Skatten som högst i Värden.Sen hur mycket Reklam komma i TV vaenda Fim ha avbrutning för Reklam so att man inte vet mera vad är Film och vad är Reklam.,och sen de Telefon-snutter för Reklam-Tv har blivit not helt konstigt,man tvinga Folk av titta på non Slags, jävla Propaganda...........Klaus

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
1058433
July 13, 2006 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett sätt att uttrycka det:
Lägg ner svt´s statliga "bidrag" i form av TV-"licens". Sinnessjukt att sånt existerar 2006. Förr var det ju betalkrav för antal telefoner man hade, även lösa "skal"! Fattar dom inte hur fel det är???

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1058442
July 13, 2006 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att det är bra (nåja, acceptabelt) att man betalar lite för att få oberoende (?) nyheter (aktuellt ÄR bättre än tv3:s nyheter). Men att betala för dokusåpor mm är värdelöst.

Att man ska behöva betala för att ha en dator är ännu värre. Hur går det för alla företag som har x antal datorer? Ska dom betala licens?

Detta är samma idiotgrej som sktten på CD/DVD, bara för att skivan (eller i detta fall datorn) går att använda till musik (eller tv-mottagare) så ska alla straffas...

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1058444
July 13, 2006 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Det ni inte verkar tänka på att det är ett "abonnemang" per hushåll, så om man har massa TV/datorer/radio i huset så betalar fortfarande bara för ett abonnemang...

Men visst, jag tycker som coore, att pengarna endast ska gå till nyheter... och utbildning, så som UR...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1058449
July 13, 2006 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Man ska inte behöva betala tv-licensen övh som den är utformad idag.

Här är jag beredd att hålla med dig kära kåår.

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
1058471
July 13, 2006 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Det handlar knappast längre om att dom skall ha en logisk avgift för att subventionera SVT m.m utan snarare om att ha en enkel kassako som betalar SVT's verksamhet. Om det sättet dom får in pengarna är fullkomligt åt helvete spelar nog mindre roll. Datorer och bredband har snart varenda hushåll i sverige så därför vore det ett enkelt sätt för dom att dra in pengar på.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1058480
July 13, 2006 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

I min mening kan dom ta bort den där skitradion från hemsidan, och alla som betalar TV-licens får en egen inloggning till hemsidan, där de kan se på TV och lyssna på radio bäst fan de vill.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1058485
July 13, 2006 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: I min mening kan dom ta bort den där skitradion från hemsidan, och alla som betalar TV-licens får en egen inloggning till hemsidan, där de kan se på TV och lyssna på radio bäst fan de vill.

Precis. Det analoga nätet släcks snart, med det digitala är det toklätt att se till att bara de som betalar får tillgång.

Btw, man behöver inte betala tv-licens för radion.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1058496
July 13, 2006 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Lodisen]I min mening kan dom ta bort den där skitradion från hemsidan, och alla som betalar TV-licens får en egen inloggning till hemsidan, där de kan se på TV och lyssna på radio bäst fan de vill.

Precis. Det analoga nätet släcks snart, med det digitala är det toklätt att se till att bara de som betalar får tillgång.

Vad jag vet behöver man inte betala för att innehava en TV heller, utan man betalar för mottagaren i tvn.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1058498
July 13, 2006 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Json_81][quote=Lodisen]I min mening kan dom ta bort den där skitradion från hemsidan, och alla som betalar TV-licens får en egen inloggning till hemsidan, där de kan se på TV och lyssna på radio bäst fan de vill.

Vad jag vet behöver man inte betala för att innehava en TV heller, utan man betalar för mottagaren i tvn.

Sant. Så alla med LCD/plasma som såldes utan mottagare slipper betala.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 223
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL