November 5, 2001
Ska nästa fredag få tummen ur och skaffa ett betalkort som itne kräver onlineuppkoppling. Har nu ett Maestro och ska skaffa Visa motsv. Har funderat lite på om det finns några andra kort (typ bensinkort) som också är kopplade till Visa och om man isf tjänar på att skaffa ett sånt istället. Förslag?
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Gamblor]Är du student och har personkonto på Nordea så får du Visa eller Mastercard gratis sålänge du studerar (kostar 175:- per år annars, tror jag).
Är bara en simpel vpl (om inte 10p Ledarskap på HIS räknas) som har konto i Föreningsparbanken.
Både Nordea och FSB ger dig gratis VISA inkl. internetbank om du får in dina CSN-pengar direkt till deras konton.
Sedan kan du nästan få villket unket plastkort du vill knutet till VISA/Mastercard etc. Tex. ICA, Statoil, Preem etc.
Mitt tips till dig är att du bara tar tag i ditt liv, går in på närmnsta FSB-kontor och ber dem ansluta ett VISA till ditt personkonto. Sedan tar det nog en vecka innan du får kortet, sedan är det bara att gå på krogen och bränna... 😉
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Gamblor]Är du student och har personkonto på Nordea så får du Visa eller Mastercard gratis sålänge du studerar (kostar 175:- per år annars, tror jag).
Är bara en simpel vpl (om inte 10p Ledarskap på HIS räknas) som har konto i Föreningsparbanken.
Sedan kan du nästan få villket unket plastkort du vill knutet till VISA/Mastercard etc. Tex. ICA, Statoil, Preem etc.
Vilket "unket" plastkort ska jag välja då? Syftet med tråden var att få tips på bra sådana. Inte vilka banker som ger ut gratis VISA/Mastercard till studenter.
November 5, 2001
stormaz wrote: Jag va in på FSB en sväng för någon vecka sen där sa de att jag inte kunde ha VISA då jag inte hade något lån... Jag har bara CSNs bidragsdel, stämmer detta eller var snubben jag snacka med dåligt påläst? Jag menar de på banken borde ju veta om någon...
Låter väldigt skumt att man måste låna pengar för att få VISA. Borde vara tvärtom om man vill ha med kredit.
June 28, 2001
stormaz wrote: Jag va in på FSB en sväng för någon vecka sen där sa de att jag inte kunde ha VISA då jag inte hade något lån... Jag har bara CSNs bidragsdel, stämmer detta eller var snubben jag snacka med dåligt påläst? Jag menar de på banken borde ju veta om någon...
stämmer inte, men okunskapen flödar, beror på vart man springer in.
jag fick mitt Visakort gratis från FSB för ca 2 år sedan när jag studerade och det är fortfarande gratis =)
May 17, 2004
du kan väll fråga om du kan låna en ynka svensk krona vet ja
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=Gamblor]Är du student och har personkonto på Nordea så får du Visa eller Mastercard gratis sålänge du studerar (kostar 175:- per år annars, tror jag).
Vilket "unket" plastkort ska jag välja då? Syftet med tråden var att få tips på bra sådana. Inte vilka banker som ger ut gratis VISA/Mastercard till studenter.
ok säg så här då. Om jag har förstått dig rätt så är en av anledningarna till att du fortfarande lever att Statoil finns. Skaffa en kort hos statoil som du binder till Visa lr nått.
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote:
ok säg så här då. Om jag har förstått dig rätt så är en av anledningarna till att du fortfarande lever att Statoil finns. Skaffa en kort hos statoil som du binder till Visa lr nått.
Visst är Statoil en viktig del i mitt liv och därför kanske jag bör visa en viss solidaritet. Fast frågan är om kortet är nått att. Funkar det som ett vanligt VISA? Kanske finns det nått bättre?
November 5, 2001
Json_81 wrote: Ett VISA är ett VISA oavsett vilket företag det är knutet till.
Handlar du mycket på statoil kan det vara ett bra val att skaffa ett sådant eftersom de har poängsystem, likadant med t ex ICA, fast då måste du ha konto hos dem och så blir det ett mastercard istället.
Mastercard eller VISA spelar ingen större roll.
Har läst på lite nu om Statoil MasterCard men fattar inte om man kan koppla det till sitt vanliga konto. Vill inte handla för pengar jag inte har (kredit) eller dela upp betalningen. Pengarna ska dras snarast från kontot i FSB. Vill inte sätta in pengarna på nått annat konto så som ICA har.
1 Guest(s)