Betalkort|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Betalkort
Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 29, 2004 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska nästa fredag få tummen ur och skaffa ett betalkort som itne kräver onlineuppkoppling. Har nu ett Maestro och ska skaffa Visa motsv. Har funderat lite på om det finns några andra kort (typ bensinkort) som också är kopplade till Visa och om man isf tjänar på att skaffa ett sånt istället. Förslag?

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
760142
October 29, 2004 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Är du student och har personkonto på Nordea så får du Visa eller Mastercard gratis sålänge du studerar (kostar 175:- per år annars, tror jag).

Arny
Member
Medlem
760143
October 29, 2004 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Är du student och har personkonto på Nordea så får du Visa eller Mastercard gratis sålänge du studerar (kostar 175:- per år annars, tror jag).

Är bara en simpel vpl (om inte 10p Ledarskap på HIS räknas) som har konto i Föreningsparbanken.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
760585
October 30, 2004 - 8:24 am
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Gamblor]Är du student och har personkonto på Nordea så får du Visa eller Mastercard gratis sålänge du studerar (kostar 175:- per år annars, tror jag).

Är bara en simpel vpl (om inte 10p Ledarskap på HIS räknas) som har konto i Föreningsparbanken.

Både Nordea och FSB ger dig gratis VISA inkl. internetbank om du får in dina CSN-pengar direkt till deras konton.

Sedan kan du nästan få villket unket plastkort du vill knutet till VISA/Mastercard etc. Tex. ICA, Statoil, Preem etc.

Mitt tips till dig är att du bara tar tag i ditt liv, går in på närmnsta FSB-kontor och ber dem ansluta ett VISA till ditt personkonto. Sedan tar det nog en vecka innan du får kortet, sedan är det bara att gå på krogen och bränna... 😉

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
760630
October 30, 2004 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

Även SEB ger ut gratis VISA kort till de som studerar.

Arny
Member
Medlem
760660
October 30, 2004 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Gamblor]Är du student och har personkonto på Nordea så får du Visa eller Mastercard gratis sålänge du studerar (kostar 175:- per år annars, tror jag).

Sedan kan du nästan få villket unket plastkort du vill knutet till VISA/Mastercard etc. Tex. ICA, Statoil, Preem etc.

Vilket "unket" plastkort ska jag välja då? Syftet med tråden var att få tips på bra sådana. Inte vilka banker som ger ut gratis VISA/Mastercard till studenter.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
760665
October 30, 2004 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

ta icas bankkort plus!
då kan man handla och ta ut pengar på ica också samt att man får bonus i alla affärer 8D

Arny
Member
Medlem
760669
October 30, 2004 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: ta icas bankkort plus!
då kan man handla och ta ut pengar på ica också samt att man får bonus i alla affärer 8D

Men då måste man väl sätta in sina pengar på ICA´s bank? Det vill jag inte. Vill ha ett kort som man kopplar till sitt befintliga konto.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
760694
October 30, 2004 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Jag va in på FSB en sväng för någon vecka sen där sa de att jag inte kunde ha VISA då jag inte hade något lån... Jag har bara CSNs bidragsdel, stämmer detta eller var snubben jag snacka med dåligt påläst? Jag menar de på banken borde ju veta om någon...

Arny
Member
Medlem
760697
October 30, 2004 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: Jag va in på FSB en sväng för någon vecka sen där sa de att jag inte kunde ha VISA då jag inte hade något lån... Jag har bara CSNs bidragsdel, stämmer detta eller var snubben jag snacka med dåligt påläst? Jag menar de på banken borde ju veta om någon...

Låter väldigt skumt att man måste låna pengar för att få VISA. Borde vara tvärtom om man vill ha med kredit.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
760731
October 30, 2004 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: Jag va in på FSB en sväng för någon vecka sen där sa de att jag inte kunde ha VISA då jag inte hade något lån... Jag har bara CSNs bidragsdel, stämmer detta eller var snubben jag snacka med dåligt påläst? Jag menar de på banken borde ju veta om någon...

stämmer inte, men okunskapen flödar, beror på vart man springer in.

jag fick mitt Visakort gratis från FSB för ca 2 år sedan när jag studerade och det är fortfarande gratis =)

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
760750
October 30, 2004 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

du kan väll fråga om du kan låna en ynka svensk krona vet ja

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
761382
October 31, 2004 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=Gamblor]Är du student och har personkonto på Nordea så får du Visa eller Mastercard gratis sålänge du studerar (kostar 175:- per år annars, tror jag).

Vilket "unket" plastkort ska jag välja då? Syftet med tråden var att få tips på bra sådana. Inte vilka banker som ger ut gratis VISA/Mastercard till studenter.

ok säg så här då. Om jag har förstått dig rätt så är en av anledningarna till att du fortfarande lever att Statoil finns. Skaffa en kort hos statoil som du binder till Visa lr nått.

Arny
Member
Medlem
761518
October 31, 2004 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote:
ok säg så här då. Om jag har förstått dig rätt så är en av anledningarna till att du fortfarande lever att Statoil finns. Skaffa en kort hos statoil som du binder till Visa lr nått.

Visst är Statoil en viktig del i mitt liv och därför kanske jag bör visa en viss solidaritet. Fast frågan är om kortet är nått att. Funkar det som ett vanligt VISA? Kanske finns det nått bättre?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
761533
October 31, 2004 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett VISA är ett VISA oavsett vilket företag det är knutet till.
Handlar du mycket på statoil kan det vara ett bra val att skaffa ett sådant eftersom de har poängsystem, likadant med t ex ICA, fast då måste du ha konto hos dem och så blir det ett mastercard istället.

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
761549
October 31, 2004 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

men e det inga andra krav för att skaffa nordeas studentpaket föruom att man måste få csn bidrag? tycker dom beskriver det sa vagt..

Arny
Member
Medlem
761550
October 31, 2004 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Ett VISA är ett VISA oavsett vilket företag det är knutet till.
Handlar du mycket på statoil kan det vara ett bra val att skaffa ett sådant eftersom de har poängsystem, likadant med t ex ICA, fast då måste du ha konto hos dem och så blir det ett mastercard istället.

Mastercard eller VISA spelar ingen större roll.
Har läst på lite nu om Statoil MasterCard men fattar inte om man kan koppla det till sitt vanliga konto. Vill inte handla för pengar jag inte har (kredit) eller dela upp betalningen. Pengarna ska dras snarast från kontot i FSB. Vill inte sätta in pengarna på nått annat konto så som ICA har.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 344
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL