April 1, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html
jahaja...nu börjar elever få betalt för att dom skall ta med rätt böcker till lektionerna... sjukt...
inte fan skall elverna få betalt för det, det e fan eget ansvar att komma i tid... 👿
September 1, 2002
Jo, det låter konstigt men vad tusan skall man göra för att få pli på ungarna, som lärare alltså. Själv tycker jag snorungar i åldern 6+ bara blir jävligare och kaxigare.
Det får bli till att muta ungarna för att de skall sköta sig, för man får ju inte använda agning och andra skrämseltaktiker längre (inte för att det är något bra sätt heller).
September 1, 2002
Jag tycker skolan OCH föräldrar delar ansvaret, med mest tyngd på föräldrarna. Jag tycker skolan skall ha ha ansvar för eleverna när det gäller hur de sköter sig i skolsituationer, men att moral och ansvarskänsla m.m. skall komma från föräldrarna.
Jag antar att föräldrarna misslyckas med sina barn när skolan måste ta till såna åtgärder som att belöna barnen för positivt skoluppträdande.
Man måste sluta börja skylla ifrån sig och börja ta tag i problemen själva istället. Man kan inte gå omkring och vänta på att andra skall göra jobbet hela tiden.
November 26, 2002
grejen med det är att det bara är friskolor som gör detta, för att de blir sponsrade.
Det räcker inte att du är flitig, du måste gå på rätt skola.
Friskolor har ju dessutom rätt att välja precis vem som får gå där och inte, så det är ju inte direkt en möjlighet som alla får
December 20, 2001
December 20, 2001
October 28, 2002
Du glömmer lite aspekter där..
Miljöerna som man ska vara närvarande i t ex, det har förändrats lite på senare år så att säga.
Man lär sig inte så mycket i skolan, du får väldigt mycket mer gjort på en timme hemma än en hel dag i skolan. Dessutom har inte skolan den utrustning som krävs, datorer mm är uråldriga.
Så, regeln för när man ska bli av med studiebidraget borde snarare vara baserat på studieresultat. Mycket IG, lite pengar.
1 Guest(s)