March 10, 2002
whak wrote: [quote=Dehman]
Jag tror det. Han skulle nog stila för någon brud och visa att BMW kan forsera allt. Tänk vad fel man kan ha. 😉
Någon/några kommer få höra ett oar sanningens ord av Gueno.
Tydligen får man inte skämmta om hans bil(ar) eller hans tjej(er)
:bok: :cy:
Det hade jag glömt bort. D; Jag som skämta om både hans tjejer och bilar. :S 😉
October 16, 2003
Vamp wrote: Japp. Jobbigt somfan. Iofs har inte hag körkort, men när jag övningskör och möter någon med dimmljus, så blir man bländad. Hur kan du inte märka det Dohrum? Skitstörande och dumt, hur tufft det än verkar vara.
dessutom olagligt som ingen har sagt än... :bok:
BTW: min kompis gjorde samma sak för ett par år sedan fast med sin moppe... körde ner i vattnet asså.
jag och min andra kompis stannade med han bara kollade på oss o kröde vidare... (han är 50% amerikan)
October 22, 2002
Dhorum wrote: [quote=Guufi][quote=jonte_power][quote=MULLVADEN][quote=fisken]Det possitiva med det är ju att han inte har dimljusen på kombinerat med halvljus som i princip varenda j*vla BMW förare har.
HAHA..=) ja verkligen.. fan vad jobbigt det e att möta sånna... 👿
men jag måste påstå att det är snyggt..
(gillar inte BMW) men på en Volvo V70 (gamla karossen) eller en Audi.. är det väldigt snyggt..
´
Snyggt eller ej så är det störande som fan för mötande trafik.
Hur kan det vara störande då??
Många dimljus är felinställda = bländar mer än rätt inställda. Sen så säger det ju sig självt att om du får 4 st 55W framför så blir det bländande isf 2 st 55w som det ska vara. Blir för mycket ljus.
Skulle vara spöstraff på alla som kör med dimljus.
Det är tur att jag har ett par rejäla backlampor på släpet som jag tänder om det kommer någon bakom med dimljus, det är väldigt effektivt på 2+1 vägar.
September 20, 2003
Själv har jag haft kortet i 22år, och kör personbil/lastbil.
Jo men dom som kör med dom på har nog inga problem. Fäll tillbaks ryggstödet tills du bara ser trädtoppar (moln i Skåne)/bilstereon/din egen hastighetsmätare... Se, nu bländar inte det längre).
Å, jo. Ett ännu större problem är de som gått över från personbil till lastbil med dimljus. Man kan ju inte gärna blinka åt dom (för att det bländar). För då svarar dom med 24 xeno helljus....
Edit: Det är inte inställningen som är störande i de flästa fallen. Utan helt enkelt, fler ljuskällor + blänk i blöt/isig asfalt.
July 4, 2003
yogge wrote: Själv har jag haft kortet i 22år, och kör personbil/lastbil.
Jo men dom som kör med dom på har nog inga problem. Fäll tillbaks ryggstödet tills du bara ser trädtoppar (moln i Skåne)/bilstereon/din egen hastighetsmätare... Se, nu bländar inte det längre).
Å, jo. Ett ännu större problem är de som gått över från personbil till lastbil med dimljus. Man kan ju inte gärna blinka åt dom (för att det bländar). För då svarar dom med 24 xeno helljus....
Edit: Det är inte inställningen som är störande i de flästa fallen. Utan helt enkelt, fler ljuskällor + blänk i blöt/isig asfalt.
:)R :hb: Själv så tycker inte jag det är direkt bländande med dimljus, har inte mött någon med felinställt än så jag blivit bländad.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Dhorum][quote=Guufi][quote=Dhorum][quote=Guufi][quote=jonte_power][quote=MULLVADEN][quote=fisken]Det possitiva med det är ju att han inte har dimljusen på kombinerat med halvljus som i princip varenda j*vla BMW förare har.
(gillar inte BMW) men på en Volvo V70 (gamla karossen) eller en Audi.. är det väldigt snyggt..
´
Det märker du själv när du ser det, iofs krävs det inte så mycket för att förstå vad som är störande med dimljus.
Vaddå när jag ser det??? Har haft körkort i 7 år,, har nog hunnit med att se det. Men tycker absolut inte det är störande.
Är du avis? Sugen på en beeemer men har inte råd??
Jag har haft lappen i 21 år, och blir jäkligt irriterad på folk som kör med dimljus när det inte behövs..
Far man omkring och bländar folk, så skulle man ta mej f*n inte få framföra en bil på allmän väg.
:worship:
//Andreas
June 3, 2001
expressen.se wrote: Jag är säker på att motorn har tagit allvarlig skada. Ingen bil överlever flera timmar i saltvatten
Jo... gamla Volvobilar.
fisken wrote: Det possitiva med det är ju att han inte har dimljusen på kombinerat med halvljus som i princip varenda j*vla BMW förare har.
Hey!
Dra inte alla över en kant va. 😕
Dehman wrote: [quote=Dimension Zero]Är det Gueno? 😛 :va:
Jag tror det. Han skulle nog stila för någon brud och visa att BMW kan forsera allt. Tänk vad fel man kan ha. 😉
Åker 740 iAL och Z3:a, inte 5-serie så det är inte jag.
Men den där dumjäveln får skylla sig själv.
Man kommer inte så långt med 170 hästar.
whak wrote: Någon/några kommer få höra ett oar sanningens ord av Gueno.
Kan du ge dig på plattskalle!
whak wrote:
Äh hans msn töser och hans BMW 320i e30 -86 är inget att vara rädd öfr. 😉
Gueno wrote: Åker 740 iAL E38 -99 och Z3 2,8 -98
Känner mig påhoppad.
November 29, 2003
Gueno wrote:
[quote=whak]Någon/några kommer få höra ett oar sanningens ord av Gueno.
Kan du ge dig på plattskalle!
whak wrote:
Äh hans msn töser och hans BMW 320i e30 -86 är inget att vara rädd öfr. 😉
Gueno wrote: Åker 740 iAL E38 -99 och Z3 2,8 -98
Känner mig påhoppad.
:)R Gueno is back, har väntat hela dagen på att få se dina kommentarer.
January 12, 2004
Gueno wrote:
Känner mig påhoppad.
Äh, du har inte fått en bild här med en massa ungjävlar uppkörda i röven iaf. :-s :)R
November 29, 2003
obelix wrote:
Äh, du har inte fått en bild här med en massa ungjävlar uppkörda i röven iaf. :-s :)R
https://www.nordichardware.se/.....05035.html
Haha gillade sättet du "sa" det på. 😀
December 24, 2002
Mottroz wrote: [quote=Dhorum][quote=Guufi][quote=Dhorum][quote=Guufi][quote=jonte_power][quote=MULLVADEN][quote=fisken]Det possitiva med det är ju att han inte har dimljusen på kombinerat med halvljus som i princip varenda j*vla BMW förare har.
´
Det märker du själv när du ser det, iofs krävs det inte så mycket för att förstå vad som är störande med dimljus.
Vaddå när jag ser det??? Har haft körkort i 7 år,, har nog hunnit med att se det. Men tycker absolut inte det är störande.
Är du avis? Sugen på en beeemer men har inte råd??
håller mer. anser inte heller det som störande fattar ite varför folk klagar på det. dimljusen tycker jag sjlv inte gör så stor nytta. om jag nu har dom på på min beemer andvänder jag iaf rätt kombination vid rätt tillfälle 🙂
tycker att xenon ljusen är mer störenade faktiskt.. fast jag ska inte klaga eftersom jag har sånna själv...
3 Guest(s)