Bidragspartiet (s)|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bidragspartiet (s)
Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
sp_UserOfflineSmall Offline
1070361
August 21, 2006 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Bärz wrote: Socialdemuslimerna är ett j**la hycklarparti och deras dubbelmoral är skäl nog att inte rösta på dem. Kolla främst på alla ministrar som bor i Stockholms finaste kvarter i lägenheter och villor för flera miljoner. Billström t.ex. som bor i en villa i Nacka, som är Moderatstyrt sedan 70-talet, hua.

Sossarna säger att vi svenskar ska intergreras och bosätta oss i de mest skitiga stadsdelarna medans de själva och deras barn sitter och myser i rikemansorterna. Lars Ohly som vill avskaffa privatskolorna men skickar sin egen dotter dit är också ett typexempel. Svenskarna är ett sorgligt folk som låter sig hjärntvättas.

Fy tusan.

Hur många sossepolitiker har inte fifflat med skatten?
Ärligt talat, jag tycker nästan det är mer okej (missförstå mig rätt) att en borgare fifflar än att en socialdemokrat gör det, varför?
Sossen gör allt han kan för att övertyga folket att betala skatt, sen gör han det inte själv, är då skatter så jävla bra som han säger?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1070365
August 21, 2006 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote:
Det är ju just det det gör. Inte fan får du ett nytt jobb inom en 2 månaders period bara för att du har bra utbildning. Först måste du visa att du finns vänta på intervju och sen vänta på besked. Sen att det finns några hundra till med minst lika bra utbildning/erfarenhet gör ju inte saken lättare.

Grejen kanske skall vara att man inte bör skaffa sig utgifter som ligger på marginalen av ens inkomst. Att folk idag tar lån till allt de äger och har, och sedan gnäller om de inte kan betala sina krediter när de förlorar jobben känns nästan som ett slag i ansiktet på dem som försöker undvika krediter just av den anledningen.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
1070442
August 21, 2006 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Redfaction] Det är ju just det det gör. Inte fan får du ett nytt jobb inom en 2 månaders period bara för att du har bra utbildning. Först måste du visa att du finns vänta på intervju och sen vänta på besked. Sen att det finns några hundra till med minst lika bra utbildning/erfarenhet gör ju inte saken lättare.

Grejen kanske skall vara att man inte bör skaffa sig utgifter som ligger på marginalen av ens inkomst. Att folk idag tar lån till allt de äger och har, och sedan gnäller om de inte kan betala sina krediter när de förlorar jobben känns nästan som ett slag i ansiktet på dem som försöker undvika krediter just av den anledningen.

Tar man bort a-kassan tar du bort dels den välfärd vi har som så många länder inte ens kan tänka sig. Och dels en väldigt köpkraftig del av befolkningen. Och vad hände om människor inte handlar ju då lägger affärer ner. Förr var Svenskarna som du verkar vara köpsvaga men det har börjat vända som tur är och vi handlar mer och mer.

Man sparar knappast till ett hus för 2 miljoner och uppåt elelr man ska inte betala ett hus kontant i något fall då man tjänar på att ha huslån skattemässigt..:) Vi bor i hus och har ungefär 20-23000 kr in ren ti månaden och det fungerar rätt bra. Jag pluggar nu men efter jag pluggat så komme rjag säkerligen att behöva gå på min a-kassa nån månad innan jag får en plats på en annan utbildning som vara 1-2år sen kastar de arbeten på mig men utan a-kassa skulle inte vi ens ha råd med en vanlig lägenhet.

Och då har jag arbetat sen jag slutade nian...

denstore
Member
Medlem
1070457
August 21, 2006 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: [quote=denstore][quote=Redfaction] Det är ju just det det gör. Inte fan får du ett nytt jobb inom en 2 månaders period bara för att du har bra utbildning. Först måste du visa att du finns vänta på intervju och sen vänta på besked. Sen att det finns några hundra till med minst lika bra utbildning/erfarenhet gör ju inte saken lättare.

Tar man bort a-kassan tar du bort dels den välfärd vi har som så många länder inte ens kan tänka sig. Och dels en väldigt köpkraftig del av befolkningen. Och vad hände om människor inte handlar ju då lägger affärer ner. Förr var Svenskarna som du verkar vara köpsvaga men det har börjat vända som tur är och vi handlar mer och mer.

Man sparar knappast till ett hus för 2 miljoner och uppåt elelr man ska inte betala ett hus kontant i något fall då man tjänar på att ha huslån skattemässigt..:) Vi bor i hus och har ungefär 20-23000 kr in ren ti månaden och det fungerar rätt bra. Jag pluggar nu men efter jag pluggat så komme rjag säkerligen att behöva gå på min a-kassa nån månad innan jag får en plats på en annan utbildning som vara 1-2år sen kastar de arbeten på mig men utan a-kassa skulle inte vi ens ha råd med en vanlig lägenhet.

Ingen har sagt att man skall avskaffa A-kassan, men frågan är varför man skall höja den?
Att man trycker upp konsumtionen hos svenska folket genom att ge dem bidrag är kanske sant under en kort tid, och det är så överbryggningspolitik alltid har fungerat, men det fungerar inte så som socialdemokraterna har skött det. Konsumtion genom omfördelning är ett instrument som fungerar under en rejäl lågkonsumtion, eller rent av depression. Nu har däremot S, VP och MP lyckats missa att man skall minska bidragen under högkonjukturen om sådan politik skall fungera, men det verkar de ha missat helt och hållet.
Vad jag har oerhört svårt att förstå är varför man inte skall vara beredd på dåliga tider som privatperson, utan att man skall tycka att någon annan skall stå för kostnaderna om det går illa. Varför skall jag, som bor i en 2:a och inte har råd ens med det mest basala, ändå betala någon annans villakostnader, bara för att de inte tyckte det var värt att se till att ha en vettig marginal och en förnuftig kapitalbuffert, när de bestämde sig för att skaffa hus?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1070460
August 21, 2006 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ilg@dd] Och hur många borgare bor i Tensta och Botkyrka månne?

Du missar ju helt hans poäng. Att borgarna inte bor där är väl inget konstigt?
Men hans exempel på Ohly som vill avskaffa privatskola men han skickar sin dotter dit? Miljöpartister som kör stadsjeepar samtidigt som de vill förbjuda dem är ett annat bra exempel.
Det visar ju att de inte står för det de säger = hyckleri

Inte så märkvärdigt..Samhället ser ju ut så idag, det är bara att gilla läget och nyttja de saker vi har idag.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1070461
August 21, 2006 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote:

Man tjänar inte på att ha huslån. Endast om du kommer upp i förmögenhetsskatt kan du tjäna på det. För en normal människa är det enbart en extra utgift.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1070467
August 21, 2006 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Redfaction]

Man tjänar inte på att ha huslån. Endast om du kommer upp i förmögenhetsskatt kan du tjäna på det. För en normal människa är det enbart en extra utgift.

Det beror väl lite på hur man ser på saken..Om man betänker att man betalar på något man i slutänden kommer att äga, jämfört med något man bara betalar och betalar på..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1070475
August 21, 2006 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Det beror väl lite på hur man ser på saken..Om man betänker att man betalar på något man i slutänden kommer att äga, jämfört med något man bara betalar och betalar på..

Men det han skrev var att man inte ska betala huset kontant även om man kan. O det kan vara smart eftersom man då kan minska sin förmögenhet på pappret och slippa förmögenhetsskatt om man drabbas av sådan (vilket är ganska stor risk för nuförtiden med tanke på taxeringsvärdena på hus).
Men det är inte speciellt smart annars eftersom man då får betala räntor helt i onödan.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1070479
August 21, 2006 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ilg@dd]

Men det han skrev var att man inte ska betala huset kontant även om man kan. O det kan vara smart eftersom man då kan minska sin förmögenhet på pappret och slippa förmögenhetsskatt om man drabbas av sådan (vilket är ganska stor risk för nuförtiden med tanke på taxeringsvärdena på hus).
Men det är inte speciellt smart annars eftersom man då får betala räntor helt i onödan.

Ok, jag såg det bara som en diskussion om bra/dåliga boendekostnader..
Sorry.

denstore
Member
Medlem
1070487
August 21, 2006 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Det viktigaste är i vilket fall som helst att folk hur ofta som helst ligger väldigt nära marginalen efter att de har köpt "drömhuset". Här i lundaregionen går en normal villa på runt 2,5-3 mille, och vad beror det på? Jo att folk är löjligt benägna att ta lån i den storleken, men sen om de förlorar jobbet, så tycker de att de skall ha hjälp från staten att betala krediten.

Redfaction
Member
Medlem
1070495
August 21, 2006 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Redfaction][quote=denstore][quote=Redfaction] Det är ju just det det gör. Inte fan får du ett nytt jobb inom en 2 månaders period bara för att du har bra utbildning. Först måste du visa att du finns vänta på intervju och sen vänta på besked. Sen att det finns några hundra till med minst lika bra utbildning/erfarenhet gör ju inte saken lättare.

Ingen har sagt att man skall avskaffa A-kassan, men frågan är varför man skall höja den?
Att man trycker upp konsumtionen hos svenska folket genom att ge dem bidrag är kanske sant under en kort tid, och det är så överbryggningspolitik alltid har fungerat, men det fungerar inte så som socialdemokraterna har skött det. Konsumtion genom omfördelning är ett instrument som fungerar under en rejäl lågkonsumtion, eller rent av depression. Nu har däremot S, VP och MP lyckats missa att man skall minska bidragen under högkonjukturen om sådan politik skall fungera, men det verkar de ha missat helt och hållet.
Vad jag har oerhört svårt att förstå är varför man inte skall vara beredd på dåliga tider som privatperson, utan att man skall tycka att någon annan skall stå för kostnaderna om det går illa. Varför skall jag, som bor i en 2:a och inte har råd ens med det mest basala, ändå betala någon annans villakostnader, bara för att de inte tyckte det var värt att se till att ha en vettig marginal och en förnuftig kapitalbuffert, när de bestämde sig för att skaffa hus?

Sverige råkar just nu gå bättre än på ca 20år.

denstore
Member
Medlem
1070533
August 21, 2006 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote:
Sverige råkar just nu gå bättre än på ca 20år.

Nja, med tanke på att vi har en massiv arbetslöshet trots att det är högkonjuktur, och lika mycket eller mer bidragstagande, trots att det bevisligen finns högre köpkraft hos svenska folket än på just de 20 åren, så tycker jag nog att det finns goda skäl att säga att S har misslyckats. Att det går bra för sverige just nu, betyder inte att det inte kunde varit ännu bättre utan socialdemokraterna.

Redfaction
Member
Medlem
1070535
August 21, 2006 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska rösta på Folkpartiet men jag tror ine skillnaden blir bättre med Moderaterna i toppen precis. Bästa blandningen skulle vara C,FP,KD samt Piratpartiet. Då skulle det bli en annan politik än vad som är nu.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1070540
August 21, 2006 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Att rösta på något annat än sossarna är ju att skjuta sig själv i foten.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1070598
August 21, 2006 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Att rösta på något annat än sossarna är ju att skjuta sig själv i foten.

Vad menar du?

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1070601
August 21, 2006 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Att rösta på något annat än sossarna är ju att skjuta sig själv i foten.

Jaaa! Låt oss uppmuntra att så många som möjligt ligger hemma och kollar på tv! Klart att de dessutom ska ha betalt för det! Jaaa!!

And by the way... I was being sarcastic. 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1070606
August 21, 2006 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=Death On Wings]Att rösta på något annat än sossarna är ju att skjuta sig själv i foten.

Jaaa! Låt oss uppmuntra att så många som möjligt ligger hemma och kollar på tv! Klart att de dessutom ska ha betalt för det! Jaaa!!

Du kallar det sarkasm, jag kallar det korkat..

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1070612
August 21, 2006 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=Death On Wings]Att rösta på något annat än sossarna är ju att skjuta sig själv i foten.

Suck :banghead:

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1070629
August 21, 2006 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=hULt0][quote=Death On Wings]Att rösta på något annat än sossarna är ju att skjuta sig själv i foten.

Du vet vad jag skrev i andra tråden... Jag är inte så naiv att jag tror att reinfeldt gör sverige till ett land som spyr glädje, men han kanske kan förbättra landet lite. Sossarna har haft många år på sig, och landet är inte som jag vill ha det.

Olegh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
1070630
August 21, 2006 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=ilg@dd][quote=hULt0][quote=Death On Wings]Att rösta på något annat än sossarna är ju att skjuta sig själv i foten.

Du vet vad jag skrev i andra tråden... Jag är inte så naiv att jag tror att reinfeldt gör sverige till ett land som spyr glädje, men han kanske kan förbättra landet lite. Sossarna har haft många år på sig, och landet är inte som jag vill ha det.

Nå, låt höra.. vad du önskar i stora drag är alltså ökade klasskillnader, ökad segregering och ett sämre socialt skyddsnät? I gengäld vill du betala lite mindre skatt så du har råd med den där hummern på fredagskvällen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 249
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL