May 10, 2003
Jag har lite planer på att bila ner till Tjeckien nu i veckan genom Tyskland. Har någon gjort detta innan? Undrar mest om det finns något kul man kan göra på vägen i Tyskland och vad det finns att göra i Tjeckien förutom att köpa öl. Vilken väg är bäst att ta? Jag antar att det blir till att åka färja.
June 28, 2001
jag och 2 till åkte o köpte öl i tyskland, tog inte särskillt lång tid men vi stack kl 5 på morgonen så det fanns inte en enda bil ute på vägarna, det är ju att rekomendera om du inte följer hastighetsreglerna.
vad man kan göra på vägen ner är ju lite begränsat, men nu finns den underbara uppfinningen som heter Laptop och 12v till 230v adaptrar så man kan sitta i baksätet och glo på film i några timmar om man har tråkigt.
dock inte skoj för föraren.
annars, sjunga.
men bäst av allt, ha med roligt folk som man gladligen pratar med.
May 10, 2003
Mind wrote: jag och 2 till åkte o köpte öl i tyskland, tog inte särskillt lång tid men vi stack kl 5 på morgonen så det fanns inte en enda bil ute på vägarna, det är ju att rekomendera om du inte följer hastighetsreglerna.
vad man kan göra på vägen ner är ju lite begränsat, men nu finns den underbara uppfinningen som heter Laptop och 12v till 230v adaptrar så man kan sitta i baksätet och glo på film i några timmar om man har tråkigt.
dock inte skoj för föraren.annars, sjunga.
men bäst av allt, ha med roligt folk som man gladligen pratar med.
Jo, men jag tänkte mer på om det finns några saker man kan stanna till vid i Tyskland. Känner också att jag behöver tillägga att det inte primärt är en ölresa. 🙂
June 28, 2001
ah, well, dom har MCdonalds.
jobbiga är att folket i kassorna delar ut ketchup, så du måste få fram på engelska så att en tysk fattar att du vill ha mer ketchup.
dom har anorlunda förpackningar oxå, kör med den papplådan.
jag har åkt igenom tyskland 2 ggr och aldrig sett nått speciellt märkvärdigt.
btw, maten är dyr !
March 1, 2001
Att åka till bil till tjeckien bör väl inte var några problem, bara man inte åker en nissan micra med urusel komfort och som kan braka ihop när som helst. Sen skall nattlivet i Prag vara bra, en vän som var där rekommenderade det starkt. Knark och prostituerade överallt dock..
May 6, 2002
Prag är en jävligt trevlig och mysig stad, rekommenderas verkligen. "Knark och prostituerade överallt dock.." som Vajsman skriver är väl lite överdrivet men det blir ju lätt så när en kompis förklarar 😉
Dom har en hel del sjyssta krogar men ganska mycket skräp också. Håll er borta från turiststråken annars kostar en öl 25:- istället för 5:-. Missa inte Absinthen 🙂
October 31, 2003
padda wrote: Prag är en jävligt trevlig och mysig stad, rekommenderas verkligen. "Knark och prostituerade överallt dock.." som Vajsman skriver är väl lite överdrivet men det blir ju lätt så när en kompis förklarar 😉
Dom har en hel del sjyssta krogar men ganska mycket skräp också. Håll er borta från turiststråken annars kostar en öl 25:- istället för 5:-. Missa inte Absinthen 🙂
Mmmm gott
1 Guest(s)