December 11, 2002
jag gillar inte "amerikanare" men fan alltså jag skulle verkligen vilja ha en pontiac GTO -68. det är så jäääkla gött ljud i V8an!
men finns det någon bil jag VILL ha är det carrera gt
bild
July 18, 2003
Marron wrote: Lr Volvo S60 R!!
Edit: http://www1.volvocars.se/r/
http://r-images.volvocars.se/d.....gn_0_B.jpg
http://r-images.volvocars.se/d.....gn_6_B.jpg
Varför inte Volvo S60 RS? DE är ju ännu fetare, men finns tyvärr bara i staterna :/
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 21, 2003
Waco wrote: [quote=denstore][quote=Waco][quote=Joni^]Waco: true, bakhjulsdrift är racing!
och det innebär att man inte tar en kurva rakt på vintern.. 😛
Är det meningen att man skall köra rakt i kurvor? 🙂
ja, bilen ska vara riktad efter tangenten på kurvan.
*Så kommer matematikern och anmärker*
Det stämmer inte alltid. Om ni snackar banracingteknik så tar man faktiskt vissa kurvor på så sätt att man i stort sett redan svängt klart innan kurvan är fullt genomkörd. Detta ger en större utgångshastighet ut ur kurvan vilket lönar sig om sträckan därefter t ex är en lång raksträcka 🙂
January 23, 2002
Ni har ju glömt den bästa bilen.
Koenigsegg CC
Hur fet är den inte och den är ju svensk 😀
Citat från när Top gear testade den:
"The Koenigsegg CC is the fastest car we've ever tested from 0-150mph!
-Weighing a mere 1.1 tonnes, and packing 655bhp, the Koenigsegg CC boasts a power-to-weight ratio superior even to the McLaren F1."
Ur Guinness Book of World Records:
"Koenigsegg in Guinness Book of World Records
Koenigsegg has received a Guinness Record for the most powerful production car in the world. Koenigsegg is replacing the Mclaren F1 for this record!"
January 23, 2002
Gueno wrote: Eller Nissan Skyline R32.
*bild**Smeka*
Edit: Te Sulan 🙂 *snäll*
Gueno: Nissan Skyline R34 är det väl ändå bild på 🙄
I vilket fall som helst en riktigt najs bil, suttit i en R33:a men fick tyvärr inte köra den för ägaren, ingen fick köra den för honom 🙁
Sen kan jag bekräfta att Volvo S60R som någon postat är en riktigt trevlig bil å köra.
Stark motor och roliga köregenskaper men det roligaste var ju nästan å leka med de tre knapparna på olika vägunderlag
December 11, 2002
Steel wrote: Ni har ju glömt den bästa bilen.
Koenigsegg CCHur fet är den inte och den är ju svensk 😀
Citat från när Top gear testade den:
"The Koenigsegg CC is the fastest car we've ever tested from 0-150mph!-Weighing a mere 1.1 tonnes, and packing 655bhp, the Koenigsegg CC boasts a power-to-weight ratio superior even to the McLaren F1."
Ur Guinness Book of World Records:
"Koenigsegg in Guinness Book of World RecordsKoenigsegg has received a Guinness Record for the most powerful production car in the world. Koenigsegg is replacing the Mclaren F1 for this record!"
bara det att den aldrig sålts... du får bli den första isf
January 23, 2002
Joni^ wrote: [quote=Steel]Ni har ju glömt den bästa bilen.
Koenigsegg CCHur fet är den inte och den är ju svensk 😀
Citat från när Top gear testade den:
"The Koenigsegg CC is the fastest car we've ever tested from 0-150mph!-Weighing a mere 1.1 tonnes, and packing 655bhp, the Koenigsegg CC boasts a power-to-weight ratio superior even to the McLaren F1."
Ur Guinness Book of World Records:
"Koenigsegg in Guinness Book of World RecordsKoenigsegg has received a Guinness Record for the most powerful production car in the world. Koenigsegg is replacing the Mclaren F1 for this record!"
bara det att den aldrig sålts... du får bli den första isf
Om du menar Koenigsegg så säljs den visst.
De har minst levererat två bilar, en röd och en silver, har väldigt säkra källor på det.
February 21, 2003
Steel wrote: [quote=Joni^][quote=Steel]...
bara det att den aldrig sålts... du får bli den första isf
Om du menar Koenigsegg så säljs den visst.
De har minst levererat två bilar, en röd och en silver, har väldigt säkra källor på det.
Typ Aftonbladet? Berätta!
För har du en i garaget så kommer du ha en bil mindre inom några timmar höhö
July 4, 2003
Joni^ wrote: [quote=Steel]Ni har ju glömt den bästa bilen.
Koenigsegg CCHur fet är den inte och den är ju svensk 😀
Citat från när Top gear testade den:
"The Koenigsegg CC is the fastest car we've ever tested from 0-150mph!-Weighing a mere 1.1 tonnes, and packing 655bhp, the Koenigsegg CC boasts a power-to-weight ratio superior even to the McLaren F1."
Ur Guinness Book of World Records:
"Koenigsegg in Guinness Book of World RecordsKoenigsegg has received a Guinness Record for the most powerful production car in the world. Koenigsegg is replacing the Mclaren F1 for this record!"
bara det att den aldrig sålts... du får bli den första isf
vad gaggar du om? Vadå aldrig sålts!?!? Vad har du fått det ifrån egentligen!?
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
March 14, 2001
Annars e det här väldigt fina bilar..
Mustang Shelby gt500
Eleanor
Fina fisken... 😛
vet inte riktigt men en V8 på runt 7liter me en 350hästar lär de vara.. 8)
January 23, 2002
*blitz* wrote: [quote=Marron]Lr Volvo S60 R!!
Edit: http://www1.volvocars.se/r/
http://r-images.volvocars.se/downloads/design_0_B.jpg
http://r-images.volvocars.se/downloads/design_6_B.jpg
Varför inte Volvo S60 RS? DE är ju ännu fetare, men finns tyvärr bara i staterna :/
S60 RS? 😕
Menar du Evolves trimmade S60 R eller? De heter inte RS.
Möjligen att det finns någon trimfirma som trimmar R bilar och kallar dem RS men det är ju ungefär som om du skickar iväg din R till Sam eller Autotech, Volvo säljer i alla fall inte den modellen officiellt.
Någon länk med fakta kanske, lät intressant det där.
October 5, 2003
Joni^ wrote: [quote=Steel]Ni har ju glömt den bästa bilen.
Koenigsegg CCHur fet är den inte och den är ju svensk 😀
Citat från när Top gear testade den:
"The Koenigsegg CC is the fastest car we've ever tested from 0-150mph!-Weighing a mere 1.1 tonnes, and packing 655bhp, the Koenigsegg CC boasts a power-to-weight ratio superior even to the McLaren F1."
Ur Guinness Book of World Records:
"Koenigsegg in Guinness Book of World RecordsKoenigsegg has received a Guinness Record for the most powerful production car in the world. Koenigsegg is replacing the Mclaren F1 for this record!"
bara det att den aldrig sålts... du får bli den första isf
Ne det är därför dom tillverkar nya och expanderar, självklart har dom sålt.
March 1, 2001
Ey killar!
Funderar på att fixa en bil nu till sommaren så man har ngt vettigt å glida runt i..:) Får familjens lilla renault 5 när morsan ska köpa ny bil...men den är ju inte så het direkt. 75 hästar typ..fullt spett..:)
Är nyfiken på Volvo C70 T5 men även på BMW 540, eventuellt 330 beroende på priserna.
Tänkte mej importera från tyskland.
C70 å 540 är ju rätt olika bilar som man säger så. Lite sportigare 2 dörrars coupe jämfört med en stor klumpeduns. Är man fördomsfull kan man tvista om huruvida en kebabtaxi eller gubb-bil är att föredra.
Angående prestanda å drivning antar jag att 540 kan ställa till det på vinterhalvåret då den är bakhjulsdriven, å så sörplar den väl i sig lite mer soppa oxå..:)
Vad skulle du köpt av dessa två? Eller kanske någon helt annan bil..
Så..om du vore tjej, vilken bil vill du helst bli upphämtad vid stranden av, givetvis kommer man med tonade rutor å pumpar trance.. 😀
Audi S4 är även intressant men har inte provkört ngn.
//visse
March 11, 2003
Gueno wrote:
Tycker att det är lite lite häst med tanke på hur stor motorn är.
Hmm.. beror dock på vad det är för grejer i maskinen me. 🙂Gämnförde med våran bil.
Du har helt rätt i ditt antagande. I stort sett alla bilar från den stora muskeleran har effektuppgifter klart i underkant. GT500KR hade en uppgiven effekt på runt 330hk, vilket var en klar anpassning till vad försäkringsbolagen tyckte var rimligt. Den sanna effekten var nog en bra bit över 400hk, och antagligen närmare 500hk. Det är rätt bra drag i dem, men kanske inte riktigt lätt att utnyttja. Fjädringskomponenter och dåtidens diagonaldäck gav nog en lätt slipprig känsla.....
January 23, 2002
Vajsman wrote: Ey killar!
Funderar på att fixa en bil nu till sommaren så man har ngt vettigt å glida runt i..:) Får familjens lilla renault 5 när morsan ska köpa ny bil...men den är ju inte så het direkt. 75 hästar typ..fullt spett..:)
Är nyfiken på Volvo C70 T5 men även på BMW 540, eventuellt 330 beroende på priserna.
Tänkte mej importera från tyskland.C70 å 540 är ju rätt olika bilar som man säger så. Lite sportigare 2 dörrars coupe jämfört med en stor klumpeduns. Är man fördomsfull kan man tvista om huruvida en kebabtaxi eller gubb-bil är att föredra.
Angående prestanda å drivning antar jag att 540 kan ställa till det på vinterhalvåret då den är bakhjulsdriven, å så sörplar den väl i sig lite mer soppa oxå..:)Vad skulle du köpt av dessa två? Eller kanske någon helt annan bil..
Så..om du vore tjej, vilken bil vill du helst bli upphämtad vid stranden av, givetvis kommer man med tonade rutor å pumpar trance.. 😀Audi S4 är även intressant men har inte provkört ngn.
//visse
Samtliga bilar du radar upp är enligt mig trevliga bilar.
En 540 eller 330 kan du ju alltid få tag på med antisladd-system om de inte är för gamla, då löser du problemet med bakhjulsdriften på vintern.
Sen tycker jag nog 540 är lite stor å klumpig, för mycket landsvägslok, detsamma gäller lite för C70 men den är ju lite ovanlig så folk lägger nog märke till dig mer då, även såna som inte är bilkännare. Normala människor ser inte att det är en 540, 330 eller S4, de ser en BMW, en BMW och en Audi som vilken annan BMW, BMW eller Audi som helst.
Roligast bil får du nog i 330 eller S4 även om S4 också har lite rykte om sig att vara landsvägslok.
Min definition av rolig bil är en bil som är rolig att köra på en kurvig väg förresten.
Har inte kört varken 330, 540 eller S4, bara åkt i 540 och det är en tung bil.
C70 har jag kört i 2.4T version, inte så rolig på kurvig väg men i övrigt en trevlig bil.
March 14, 2001
denstore wrote: [quote=Gueno] Tycker att det är lite lite häst med tanke på hur stor motorn är.
Hmm.. beror dock på vad det är för grejer i maskinen me. 🙂Gämnförde med våran bil.
Du har helt rätt i ditt antagande. I stort sett alla bilar från den stora muskeleran har effektuppgifter klart i underkant. GT500KR hade en uppgiven effekt på runt 330hk, vilket var en klar anpassning till vad försäkringsbolagen tyckte var rimligt. Den sanna effekten var nog en bra bit över 400hk, och antagligen närmare 500hk. Det är rätt bra drag i dem, men kanske inte riktigt lätt att utnyttja. Fjädringskomponenter och dåtidens diagonaldäck gav nog en lätt slipprig känsla.....
Ja de har troligen med men tror de stod i specifikationenera att de va 350@5000rpm å ett vridmoment på runt 600Nm@ ?rpm tror ja
Men iaf en härlig bil.. sen får man ju bygga om å byta ut fjädring m.m.
3 Guest(s)