May 12, 2005
Det sitter en vit dunk med svart lock på vänster sida (från färdriktningen sett) en bit fram. Undrar om det är kylarvätskan eller spolarvätskan som ska in där?
October 22, 2002
Spolarvätska, expantionskärlet ser ut att sitta uppe till höger nära torpedväggen.
Om du är osäker någon gång i framtiden så kan man prova att lukta på det. Du kan inte blanda ihop de, om du gör de så spola lite på rutan och jämnför. 🙂
Annars så kan man smaka ytterst lite, glykol smakar sött. Dock så rekommenderas det inte om du ska göra det dagligen, fast du kommer inte dö om du gör de 1-2ggr året.
August 3, 2003
fisken wrote: Spolarvätska, expantionskärlet ser ut att sitta uppe till höger nära torpedväggen.
Om du är osäker någon gång i framtiden så kan man prova att lukta på det. Du kan inte blanda ihop de, om du gör de så spola lite på rutan och jämnför. 🙂
Annars så kan man smaka ytterst lite, glykol smakar sött. Dock så rekommenderas det inte om du ska göra det dagligen, fast du kommer inte dö om du gör de 1-2ggr året.
Kärlet uppe till höger är bromsvätska, kälet till vänster vid torpedväggen är för kylarvatten, ljusa kärlet vid skärmen är för spolarvätska.
Edit: Om man utgår från hur man ser motorn på bilden alltså...
November 5, 2002
Locket till expansionskärlet för kylarvätskan brukar vara av lite lite rejälare kaliber. Just för att kunna hantera trycket.
Det är inte alltid man ser spolarvattenkärlet. jag gör iaf inte det i min Audi80. Ser var jag ska fylla på, men lite störande att inte veta hur mycket det är kvar.
October 22, 2002
east_lake wrote: [quote=fisken]Spolarvätska, expantionskärlet ser ut att sitta uppe till höger nära torpedväggen.
Om du är osäker någon gång i framtiden så kan man prova att lukta på det. Du kan inte blanda ihop de, om du gör de så spola lite på rutan och jämnför. 🙂
Annars så kan man smaka ytterst lite, glykol smakar sött. Dock så rekommenderas det inte om du ska göra det dagligen, fast du kommer inte dö om du gör de 1-2ggr året.
Kärlet uppe till höger är bromsvätska, kälet till vänster vid torpedväggen är för kylarvatten, ljusa kärlet vid skärmen är för spolarvätska.
Edit: Om man utgår från hur man ser motorn på bilden alltså...
Nu blev jag nästan lite uppjagad av att du säger att jag hade fel. Dock så såg jag din EDIT innan jag skrev något dumt och oförståndigt.
Jag förklarade från det håll han förklarade i första posten.
2 Guest(s)