Bildelar och bildelsfaktabas|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bildelar och bildelsfaktabas
beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
sp_UserOfflineSmall Offline
1056470
July 6, 2006 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Plocka bort den och svettsa igen avgassystemet utan den. Dyrt? Nope, du tar ju bara bort katten och svettsar ihop avgassystemet igen, känner du någon som har svetts så gör han säkert det mot en påse bullar.
Du får bättre gasrespons, vet ej hur många hk, 10hk eller något sådant skulle jag tro.

Att bara ta bort katten ger inte mer än absolut MAX 5hk om den är helt igentäpt. Precis som folk tror dom får mer effekt när dom sätter större avgas från katten och bak vilket med är helt åt helsike fel. Precis som alla opålästa nollor som tror att öppet luftfilter ger något. MAX 1hk på en standardbil och knappt det. Sen att om han tar bort katten inte kommer få bilen genom bes. om den är nyare än 88 är ju med en negativ sak med det tipset.

serdna
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
1056491
July 6, 2006 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Att bara ta bort katten ger inte mer än absolut MAX 5hk om den är helt igentäpt. Precis som folk tror dom får mer effekt när dom sätter större avgas från katten och bak vilket med är helt åt helsike fel. Precis som alla opålästa nollor som tror att öppet luftfilter ger något. MAX 1hk på en standardbil och knappt det. Sen att om han tar bort katten inte kommer få bilen genom bes. om den är nyare än 88 är ju med en negativ sak med det tipset.

Har du några andra tipps på vad man kan göra för att få lite mer kraft i min gammla kärra? Jag funderar på att byta ut det vanliga luftfiltret mot ett prestanda filter har hört att det ska ge runt 5hk på en 240.

Ja nu snackar vi fina bilar
Men ingen neon på såna klassiker heller

Finns ju nya camaro och firebird med de är billiga för hur snygga de är:
typ denna http://www.blocket.se/vi/83709.....tm?ca=14_s

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1056493
July 6, 2006 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

serdna wrote:

Har du några andra tipps på vad man kan göra för att få lite mer kraft i min gammla kärra? Jag funderar på att byta ut det vanliga luftfiltret mot ett prestanda filter har hört att det ska ge runt 5hk på en 240.

Ja nu snackar vi fina bilar
Men ingen neon på såna klassiker heller

Finns ju nya camaro och firebird med de är billiga för hur snygga de är:
typ denna http://www.blocket.se/vi/83709.....tm?ca=14_s

Filter sätter man i regel på bilar med många hk, från 300 och uppåt. Där flödar det bättre. På en "vanlig" motor ger det inget märkbart alls förutom sportigare ljud.
Lite realistiska trimm är väl antingen turbokonvertering om den är så pass gammal, eller så byter man motor och reggar om den med den (om den är äldre än 88 tror jag det är som gäller då) eller så är det småfilande som inte ger så jätte mycket så länge man inte har grymt med pengar att lägga på det. planing, kamaxlar, portad topp och sådant.

serdna
Medlem
Forum Posts: 135
1056501
July 6, 2006 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att bilen är från i början av 90talet. Ty en sådan här http://www.volvo240-260registe.....s/0677.jpg

Jo men jag byter nog filtret ändå kostar ju bara runt 300kr kan ju vara lite roligt. Ska försöka få in en högtalare till den krånglar lite. Har fått in en med 2 *10" så ljudet är ok ialf

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1056504
July 6, 2006 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.zatzy.com/forumdisp.....ay.php?f=3
"Några bra sätt att sabba en perfekt fungerande motor:" , "FAQ: Konsten att turbokonvertera" och "Lilla avgasmeckaren eller "sabba bil själv del II" " rekomenderas och innehåller en del nyttig information skriven på ett småkomiskt sätt.

Edit: http://www.zatzy.com/showthrea.....p?t=265603 Skulle kanske kunna vara något? T5:a i 24* är sleeper 😎

Elleshar
Medlem
Forum Posts: 145
1056629
July 7, 2006 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har en audi 80 GTE som nu tyvärr tändningen strular på men det ska jag fixa i slutet av månaden 🙂 Bilen är en 85:a och det finns knapt ingen rost varken på karossen eller under 🙂 och av denna anledningen hade jag tänkt lägga lite pengar på bilen även ifall motorn har gått långt (snart 35 000 mil). Har ni några tips på vad man kan göra med bilen och då är jag inget fan av någon extrem styling utan tycker om diskreta bilar.

Här är den lilla skapelsen:
http://www.garaget.org/?car=23804

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1056653
July 7, 2006 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Elleshar wrote: Jag har en audi 80 GTE som nu tyvärr tändningen strular på men det ska jag fixa i slutet av månaden 🙂 Bilen är en 85:a och det finns knapt ingen rost varken på karossen eller under 🙂 och av denna anledningen hade jag tänkt lägga lite pengar på bilen även ifall motorn har gått långt (snart 35 000 mil). Har ni några tips på vad man kan göra med bilen och då är jag inget fan av någon extrem styling utan tycker om diskreta bilar.

Här är den lilla skapelsen:
http://www.garaget.org/?car=23804

Se över motorn lite, växellådan och framförallt kopplingen. Har den gått 35 000 mil så kanske börjar stötdämparna ses över, finns ju schyssta Koni till din kärra.

Är du nöjd med bilen ser jag ingen anledning till att ändra den. Det som jag personligen skulle gjort är köpt 2 st recaro stolar, samt en schysst ratt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 187
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL