September 17, 2001
Jag tänkte att det kunde vara kul att skapa en tråd där vi får leka av oss lite i valfritt bildredigeringsprogram, Photoshop eller Paintshop Pro etc.
Era bidrag skall publiceras tillsammans med orginalbilden (som nedan).
Ni får gärna skriva hur lång tid det tog att fixa bilden och vilket/vilka program ni använt er utav.
Förslag på vad ni kan göra:
- Gör om din gamla farmor till en ung, attraherande kvinna
- Skapa din egen din drömtjej
- Byt fälgar, lack och kjolpaket på din bil
- Skapa ett gamalt foto utav ett existerande
Ni får komma med hur många bidrag som helst, men försök lägga lite tid på varje bidrag.
Eftersom jag nu startat denna tråd får jag inleda med ett bidrag för att väcka era små kreatva hjärnor. Här är mitt första bidrag:
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
July 14, 2003
ManicBlue wrote: [quote=.ToL] Nu var det ju inte det jag frågade. Jag ville veta hur man gjorde och inte veta hur mycket jag har missat i det programet. Förstår du vad jag menar?
Jo jag förstår vad du menar
Han hittar inte knappen för "Make smallnose and unsharp mask and median colors in face and clonestamp pole-in-street 'n levels"...typ.
Photoshop består av x antal verktyg som i kombination kan få xxxxxxxxxxx antal resultat. Varför förstår inte folk detta??????? Ni tror att det finns Wizards till allt.
Om jag sätter mig och pixlar lite i en bild kommer säkert någon och frågar vilken funktion jag använt! :arg:
September 17, 2001
LOL, jag ville visa ett exempel inte "visa upp någonting". Jag anser iaf att hon är sötare på bild nr. 2 än i verklighten (bild nr. 1), å det är ju inte att misslyckas helt. Att jag sedan inte bump-mappade hennes hud är en annan sak.
Mind wrote: jag inst photshop igår och förminskade några bilder, mer än så kan jag tyvär inte.
då är det bra läge att sätta igång och lära sig! jag/vi kan bistå med assistans.
.doedels wrote: Kommer med lite bidrag snart
Det hoppas jag på. Vill se bidrag NU! allesammans :D!
September 17, 2001
.ToL wrote: Hur gör man det där? Det känns som jag kan allt i PhotoShop utom det där :(. Mitt bidrag kommer efter skolan...
Ok, testa att köra en kombination av markera/radera/klistra/klippa/klona/smudge:a och använda filter och övriga funktioner i PS som ljus- och kontrastförhållanden samt justera färgbalans, för då kan du få riktigt fina resultat.
Ps. använd gärna högupplösta bilder då det är lättare att skapa och behålla detaljer i bilden (dvs. inte som i detta exempel).
Dehman wrote: Tycker inte hon är söt på någon av bilderna. :>
nae, ok.. kanske inte söt, men hon ser iaf inte lite skabbig ut på bild nr. 2 som hon gör på bild nr. 1. :bgrin:
Eftersom ingen är särsklit kreativ utan bara kritisk (än så länge) får jag väl se till att fixa bild nr. 2 då, men sen får ni fan börja mekka ;D!
February 19, 2003
mitt bidrag, orkade inte göra något nytt så jag tog en grej jag gjorde för längesen.
February 19, 2003
ett bidrag till:
http://www.zilkframe.se/bilder/2.9.htm
3 Guest(s)