May 17, 2002
Ja, tändstift, fördelarlock m rotor eller tändkablarna kanske är dåliga?
Du kan ju lätt kolla fördelarlocket och om rotorn är sprucken eller sotig eller nåt sånt. Du kan kolla tändkablarna genom att starta bilen när det är mörkt (om det nu blir mörkt nu när det är sommar) och se om det kommer små gnistor från någon av dem, vilket indikerar att de skulle kunna vara lite trasiga.
Är tomgången jämn?
Kan inte peugeot, är det insprut lr förgasare?
Äh vaffan, det lär ju finnas ca 2000 pers som kan bilar bättre än jag här, men om du inte redan kollat vad jag sade så kan det vara idé att göra det! 🙂
October 22, 2002
DanTheMan! wrote: Att det inte händer något alls. När jag väl får första hackiga brummet så sätter den igång ganska omgående.
Taskig startmotor låter det som. Kan ibland avhjälpas med några lätta knackningar på den, dock så bör man inte göra det dagligen utan skaffa en annan startmotor alt. renovera den befintliga.
October 22, 2002
Quarzi wrote: Om jag uppfattat felet rätt så tycker jag det låter som att soppapumpen kan vara trasig, och att när väl soppan sugits fram till motorn efter ett tags snurrande med startmotorn så startar den.
(eller fungerar inte startmotorn heller?)
Satt också och tänkte på pumpen, är ju lite otydligt hur det är. Om den drar runt så är pumpen en mycket bra alternativ. Om det den drar runt alls så är det startmotor.
Mera detaljer tack 😛
2 Guest(s)