September 28, 2003
Bogus^ wrote: [quote=crazyankan]MULLVADEN, det vet jag. hittade inte någon fakta hur mycket grundaren hade själv. men jag var för mig att han var uppe och nosade på 1000 miljader sträcket för ett tag sen.
kanske 100miljarder eftersom de i annat fall skulle ha haft med honom eller?
mm för det är ju ingen summa man gör av med precis
January 28, 2003
På tal om Kamprad..
Det var någon som hade ringt på hans dörr och frågat om dom kunde låna telefonen för att de skulle ringa så någon kunde hämta dom, så fick dom det och när de pratat klart så sa Kamprad helt allvarligt "Ni kan lägga pengarna för det brevid telefonen"..
Säger en del om hur snål gubben är, men man tjänar inte ihopa 400 miljarder genom att ge bort pengar 😀
August 16, 2002
när dom säger 400 miljarder så räknar dom med hela IKEA ju... fan fa fusk:
http://www.va.se/magasinet/art.....kelid=1029
July 14, 2003
keffing wrote: när dom säger 400 miljarder så räknar dom med hela IKEA ju... fan fa fusk:
http://www.va.se/magasinet/art.....kelid=1029
Varför är det fusk? Ska man bara ta hälften och räkna?
June 17, 2002
Arny wrote: Att Kamprad har 400 miljarder är lite vinklat. Han kan inte spendera dom pengarna men han får 3,5 miljarder per år så han har säkert gott om pengar. Om Bill Gates kan spendera sina 350 miljarder vcet jag inte. Kanske också är bundna pengar.
nee.. det e han som äger MS.. han kan sälja bort skiten när han vill o få dom pengarna rakt i fickan...
November 5, 2001
MULLVADEN wrote: [quote=Arny]Att Kamprad har 400 miljarder är lite vinklat. Han kan inte spendera dom pengarna men han får 3,5 miljarder per år så han har säkert gott om pengar. Om Bill Gates kan spendera sina 350 miljarder vcet jag inte. Kanske också är bundna pengar.
nee.. det e han som äger MS.. han kan sälja bort skiten när han vill o få dom pengarna rakt i fickan...
Isf vill jag påstå att Bill Gates har mer pengar än Ingvar Kamprad
June 17, 2002
Arny wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Arny]Att Kamprad har 400 miljarder är lite vinklat. Han kan inte spendera dom pengarna men han får 3,5 miljarder per år så han har säkert gott om pengar. Om Bill Gates kan spendera sina 350 miljarder vcet jag inte. Kanske också är bundna pengar.
Isf vill jag påstå att Bill Gates har mer pengar än Ingvar Kamprad
Ja.. jag ser det oxå så...
Eftersom Ingvar inte kan göra nåt med sina cash.. dom ägs ju av nån stiftelse ju eller vad det nu var...
4 Guest(s)