October 31, 2003
Freixenet Rätt likt skumpa görs på samma sätt fast i Spanien
http://www.systembolaget.se/So.....kStrangar=
November 5, 2001
1. Köp det dyraste du hittar på bolaget och är inte rädd för att berätta vad flaskan kostade.
2. Köp det billigaste du hittar och talar tyst om det.
Varken du eller någon annan kommer antagligen märka någon skillnad så jag rekomenderar starkt alt. 2. Sen tycker jag du ska bjuda flickvännen istället.
November 5, 2001
Dehman wrote: [quote=whak][quote=Krqagyzzz][quote=Fackamato]Man måste vara 18!
Och man måste vara 20 för att få köpa ut den!
Precis, förstår inte vart han får 18 ifrån. :bok:
Om man köper en flaska på puben. 🙄
Tror inte en flaska skumpa på krogen riktigt ligger i Callisters prisklass om han nu ens kommer in där. Borde inte ligga i hans prisklass iaf.
March 19, 2003
Köp ett gäng helrör till stumpan, går lös på typ 1500:- styck 🙂
Blev rätt saftigt när polarn fyllde 20 och vi tog in 4st.
Va kul tills vi skulle gå för då behövde man betala 😀
Om man är 18 och vill köpa öl/alkh så kan jag annars rekommendera att ta ekerö linjen.
Man tar bussen från KTH, har man CSN kort så får man tur-retur för 55:- buss och båt.
Det bär iväg vid 1 tiden på dagen och man är tillbaka vid KTH vid 22-23 på kvällen.
Och på båten får man köpa ÖL på vägen till åland, typ 4 plattor eller nått.
Men det är 20år för köp på vägen hem.
Det är någon gräns på typ 12% eller nått om man är 18år på vägen dit.
På vägen hem får man knappt köpa saft om man är 18 men då har man ändå bunkrat upp.
Nu orkar man dock inte åka dit längre för att köpa utan det är enklare att gå till bolaget och bli rånad på sina pengar.
Men det var kul när man inte hade åldern inne för bolaget.
Sveriges roliga lagar 🙂
July 5, 2004
Callister wrote: Ja det där känner jag till. Pappa köper när vi åker, brukar få en flaska jäger om jag är snäll
Varför inte fråga om han kan köpa en flaska mousserande då?
Om han ger dig Jäger ibland borde han allt kunna bjussa på en skumpa ibland! 😎 Säg att du ska bjuda tjejen på en myskväll så tycker han nog det låter gulligt och köper då något extra fint. (Helt vattentät plan!)
1 Guest(s)