October 26, 2002
Hellspawn79 wrote: [quote=festisMER]Onödigt att skriva H-stad. Det fattas liksom två tecken så har man "Halmstad"..
???
Hamstad?
Halstad?
Hlmstad?
vilka 2 tecken är det som fattas?
:bgrin:
Du kanske inte räknade med att man kan byta ut - mot en bokstav så saknas det bara två bokstäver 😀
March 1, 2004
Nu ska vi förkorta H-stad till Halmstad genom att lägga till två tecken och byta ut ett tecken.
Man låtar bokstaven H vara på sin plats, sedan byter man ut bindelstrecket till bokstaven "A". Då har vi "Ha", sedan lägger vi till bokstäverna "L" och "M", då har vi "Halm". Nu sätter vi bara ihop "Halm" och "stad" så det blir "Halmstad". Allt detta gjorde vi genom att bara lägga till två stycken tecken och byta ut ett tacken.
Det var väl inte såå svårt?
February 12, 2003
festisMER wrote: [quote=x-per]Jag har en vana att skriva H-stad när jag skriver SMS eftersom jag vill komprimera så mycket som möjligt eftersom jag tycker det är onödigt att betala typ 2 spänn extra för bara nått tecken!
TIPS (Det kostar inget att skriva här) TIPS
Men fattar du inte? DET ÄR EM VANA FRÅN SMS........
March 1, 2004
x-per wrote: [quote=festisMER][quote=x-per]Jag har en vana att skriva H-stad när jag skriver SMS eftersom jag vill komprimera så mycket som möjligt eftersom jag tycker det är onödigt att betala typ 2 spänn extra för bara nått tecken!
TIPS (Det kostar inget att skriva här) TIPS
Men fattar du inte? DET ÄR EM VANA FRÅN SMS........
Skriver du mer SMS än här på Nh?
2 Guest(s)