Bilskatten Bensinen Höjs|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bilskatten Bensinen Höjs
Intel4Ever
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 457
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 10, 2004 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha nu höjer de Bilskatten & Bensinen igen =( fasken hur dyrt blir det igentligen kommer fan inte ha råd att hakvar bilen om det höjer nu... Blir väll att sälja bilen och hyra en bil när man ska på semester eller nått istället, Tur att man har en firmalättlastbil man kan låna ifall det är nått man ska hämta eller så :D/

Aja läs mer här
http://www.aftonbladet.se/vss/.....35,00.html

Gör nått sveriges folk mot dessa politiker och idioter som höjer priserna på allt helatiden :burn:

Varför ska vi har typ 200 olika politiker igentligen, helt jäklans onödigt bättre att införskaffa nått bättre system som tex. en persson från varje kommun som sammlas och pratarigenom det som behövs göra och avskaffa alla jälvans överlöner samt falskärmar.

Sänk skatten för arbetsgivarna och införskaffa 2 perssoner som gör en perssons jobb så slipper vi sjukskrivningar...

Är det värkligen rätt att jag ska jobba 19 dagar ledig 2 sen 19 igen osv i sträck för att jag ska få det att gårunt härhemma [-o< Fy fan va jag är less på detta alltså jobbar som en idiot men ändå har jag inte råd att unna mig specielt mycket FY FAN VA SUR JAG BLIR :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
743749
October 10, 2004 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

jag undrar varför folk inte har börjat att lyncha nötterna som kommer på dessa ideer.
eller varför folk inte tänder eld på bensinstationerna, visst dom är privatägda men budskapet kommer fram.

Intel4Ever
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 457
743751
October 10, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom tänker helt sjukt... En bil som är 30 år gammal har billigare skatt en än helt ny disel bil har.

Hehe skulle va rätt coolt med folk som fjutarpå bensinpumpar och kastar sten på rikstaden

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
743772
October 10, 2004 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Ärligt talat har jag inte såå mycket emot att de höjer bensinskatten. Fordonsskatten är en annan sak. Värst blir det ju för de som åker en massa bil hela tiden. Jag själv som inte åker runt så mycket kommer ju knappt märka höjningen. Köper dessutom nyare bil i dagarna som drar lite mindre oxå 😀

Sen ang politik... Är knappt insatt i ämnet, men jag har en trevlig farfar som är en gammal lärare, och han kan klämma ur sig diverse intressanta sker ibland. Som häromveckan när han hade läst någon artikel om arbetslösheten nämnde han anledningen varför sossarna har en gräns på högst 4% arbetslöshet. Jo för att deras politik fungerar inte med högre arbetslöshet 😕 . Givetvis vet jag ju inte om detta är helt sant, men jag har ingen anledning att misstro mig fina gamla farfar 🙂

Kanske lite "hela havet stormar" i rikstan inte vore helt fel nej. 😀

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
743774
October 10, 2004 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Intel4Ever wrote: Dom tänker helt sjukt... En bil som är 30 år gammal har billigare skatt en än helt ny disel bil har.

Hehe skulle va rätt coolt med folk som fjutarpå bensinpumpar och kastar sten på rikstaden

Skatten på bensin är jävlar inte billigare. Ny dizla 0,70l min bil 3-4l alltså betalar jag mer skatt per mil. 😀

Mind
Member
Medlem
743777
October 10, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Intel4Ever wrote: Dom tänker helt sjukt... En bil som är 30 år gammal har billigare skatt en än helt ny disel bil har.

inte många som håller i 30 år, och rika har råd med ny fin bil som drar lite soppa medans medelsvensson som fortfarande kör omkring i sin 2/740 som dricker lätt 1l milen får pröjsa mest.
ska det då bli Extra miljöskatt på bilarna (som man redan betalar) så kommer fattiga svensson bli uberfattig svensom.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
743784
October 10, 2004 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Intel4Ever]Dom tänker helt sjukt... En bil som är 30 år gammal har billigare skatt en än helt ny disel bil har.

inte många som håller i 30 år, och rika har råd med ny fin bil som drar lite soppa medans medelsvensson som fortfarande kör omkring i sin 2/740 som dricker lätt 1l milen får pröjsa mest.
ska det då bli Extra miljöskatt på bilarna (som man redan betalar) så kommer fattiga svensson bli uberfattig svensom.

Medelsvensson kör V70..:)

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
743785
October 10, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror man kan ta det där med en nypa salt.
Nu va det ju ett jäkla liv om att bensinpriset hade gått upp, men igår när jag tankade var det nere på 9.05 igen.

Dock tycker jag nästan att det är rätt med hög skatt på stora bilar, t ex xc90.
För folk som har behov av det bör det införas en möjlighet att göra avdrag för det, annars får folk skylla sig själva.

Folk som bor centralt i storstäder behöver definitivt inte sådana bilar, det är bara kukförlängning det handlar om där.

Mind
Member
Medlem
743786
October 10, 2004 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: [quote=Mind][quote=Intel4Ever]Dom tänker helt sjukt... En bil som är 30 år gammal har billigare skatt en än helt ny disel bil har.

rik medelsvennson som köper med leesing, dvs dom hyr bara bilen.

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
743787
October 10, 2004 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Och just därför kör jag runt med en skattebefriad diesel MB, "dock med lite modernare motor". Summan av kardemumman är då att alla kommer att skita ner miljön ännu mer. Politikerna tänker bara på sina egna intressen. Mera pengar till staten & mera dito till deras redan (feta) löner.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
743807
October 10, 2004 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det va tur att man har sålt sin bil. Jag röjer runt på cykel, går bra det också.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
743818
October 11, 2004 - 12:35 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Redfaction][quote=Mind][quote=Intel4Ever]Dom tänker helt sjukt... En bil som är 30 år gammal har billigare skatt en än helt ny disel bil har.

rik medelsvennson som köper med leesing, dvs dom hyr bara bilen.

Det är ju inge dyrt.

2000kr för en ny bils om du byter varje år så du alltid har den nyaste modellen det skulle jag lätt betala.

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
743838
October 11, 2004 - 6:07 am
sp_Permalink sp_Print

Orsaken att bensinpriset höjs är att folk ska tänka efter mer innan de tar bilen, att det ska kosta att nöjesåka..

Det är tänkt att inkomstskatten ska sänkas så pass mkt att de flesta troligen kommer att få en lägre kostnad även med ett höjt bensinpris och höjd fordonsskatt.
Personligen tycker jag att det inte är så bra då många, speciellt i Norrland, ofta åker långa sträckor och kommer att förlora på detta.

Hur många åker egentligen omkring i en bil som är äldre än 30 år ?
Det är oftast entusiaster som har såna bilar och de ska inte behöva betala lika mkt i fordonsskatt för en bil som troligen inte körs särskilt ofta.
Vanliga Svenssons gamla Volvo har troligen rostat sönder eller inte klarat sista rundan mot den elaka bilprovningen..

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
743847
October 11, 2004 - 6:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ska börja råna besinstationer nu...

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
743848
October 11, 2004 - 6:39 am
sp_Permalink sp_Print

folk kommer inte börja åka mindre bara för att bensinskatten höjs, för det är väll det miljöpartiet önskar. Det enda denna skatt gör är att dra in ännu mer guld till staten.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
743888
October 11, 2004 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

Jävla idioti säger jag..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
743893
October 11, 2004 - 8:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är med på detta om pengarna används till forskning för alternativa bränslen!

Fast pengarna kommer väl gå rakt ner i fickan på dem som bestämmer.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
743894
October 11, 2004 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Edit igen

Alla politiker verkar bo i centrum och tycker att alla ska åka buss och cykla osv, de verkar ju iaf inte fatta att många bor på landet och inte har en buss som går förbi varje kvart utanför huset. Blir redan dyrare för de som inte har nått alternativ....

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
743963
October 11, 2004 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

"Redfaction wrote: Det är ju inge dyrt.

2000kr för en ny bils om du byter varje år så du alltid har den nyaste modellen det skulle jag lätt betala.

Vadå 2000?
De jag känner som leasat sina s40 har fått betala över 3000:- i månaden.
Kan inte tänka mig att en v70 är billigare.

I fallet att man är ung och bor i någon storstad kan detta vara en bra lösning då försäkring ingår. (vet inte vad de nya bilarna hamnar på, men eftersom helförsäkring på min opel kadett skulle kostat 18k per år så kan jag tänka mig att en s40 t4 inte är direkt gratis).

Men personligen tycker jag det är ganska dumt, man äger ju inte bilen och får inte göra vad man vill med den.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
744047
October 11, 2004 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle jag har bott i lääängst upp i norrland vid finska viken?, så skulle jag åka till andra sidan o tanka bilen. Billigt med Disel där.
Halva priset.

ja juste, sen får ni inte glömma att skatten sänks också.
Så det lär bli +/- 0

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 94
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL