Bilskatten Bensinen Höjs|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bilskatten Bensinen Höjs
Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
sp_UserOfflineSmall Offline
744132
October 11, 2004 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote="Redfaction]Det är ju inge dyrt.

2000kr för en ny bils om du byter varje år så du alltid har den nyaste modellen det skulle jag lätt betala.

Vadå 2000?
De jag känner som leasat sina s40 har fått betala över 3000:- i månaden.
Kan inte tänka mig att en v70 är billigare.

I fallet att man är ung och bor i någon storstad kan detta vara en bra lösning då försäkring ingår. (vet inte vad de nya bilarna hamnar på, men eftersom helförsäkring på min opel kadett skulle kostat 18k per år så kan jag tänka mig att en s40 t4 inte är direkt gratis).

Men personligen tycker jag det är ganska dumt, man äger ju inte bilen och får inte göra vad man vill med den.

Du kan ta billån och köpa bilen på avbetalning och byta bil varje år och med det så sjuker inte lånet men månadskostnaden består.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
744138
October 11, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Intel4Ever wrote: Varför ska vi har typ 200 olika politiker igentligen, helt jäklans onödigt bättre att införskaffa nått bättre system som tex. en persson från varje kommun som sammlas och pratarigenom det som behövs göra och avskaffa alla jälvans överlöner samt falskärmar.

Det är 349 personer som sitter i Riksdagen, skulle en från varje kommun sitta där så skulle vi ha 290st i riksdagen.

.doedels wrote: Jag ska börja råna besinstationer nu...

Gör du det, men tänk på att det är bensinen som mackerna med butik tjänar minst på...

Det finns en anledning till att de har ställ med tofflor och grejor utanför.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
744144
October 11, 2004 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där med att ta bil på avbetalning eller hyra, verkar sämst.
Kanske om man har fått något bra erbjudande inom jobbet .. =)

Onkel-Benz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 370
744190
October 11, 2004 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är helt hemskt! Man lider riktigt faktiskt.
Och en liten bil skulle jag ALDRIG sätta mig i! Jag undrar alvarligt var Sverige är på väg. Snart borde det ju dyka upp folk som gör motstånd "på riktigt" till allt sånt här.
ÄCKELÄCKEL miljöpartiet! Försvinn för alltid TACK!

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
744192
October 11, 2004 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Det där med att ta bil på avbetalning eller hyra, verkar sämst.
Kanske om man har fått något bra erbjudande inom jobbet .. =)

avbetalning e underbart på bil då man alltid har en fet och fullt utrustad bil då som alltid har full service ifall den pajjar. Bra om man ska ha en 4x4 som ska dra tunga hästsläp hela dagrana..:)

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
744203
October 11, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Demokrati existerar inte i Sverige. Sorgligt men sant.

Intel4Ever
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 457
744418
October 11, 2004 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta är helt sjukt specielt för de som har trensportföretag allt blir ju sjuk dyrt med bränsle och arbetarna får jobba mer och att det ska gå runt.

Dom rika blir rikare och dom fattiga blir fattigare så ska det fan inte va ta pengar från dom rika och ge till dom fattiga istället...

De som syslar med politik ska göra det för att dom brinner för det inte för att tjäna en massa pengar på det.

Hela systemet är ruttet man borde få pengar efter arbetstid samt hur hårt arbetet är inte hur fint jobbet är.

Fy fasken va jag hatar politiker & gubbar med falskärm som skattebetalarna ska betala.

Är det inte bättre att sänka lite skatter och göra det bättre för företagen så det kan anställa lite fler samt att de som lever på biddrag inte går hemma utan är ute i samhället och hjälpertill för att få biddragen eller nått?

xRaY
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 918
744602
October 12, 2004 - 6:05 am
sp_Permalink sp_Print

Ja säger bara ORKA!!!
Jag som nyss har fått körkort och inte har någon bra inkomst (studiebidrag) hur ska ja kunna åka bil nu då ?
Dom fattar ju inte något allt.. Om dom ska göra så här, så kan dom väl ge ut mer "Lön" till oss..

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
744686
October 12, 2004 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Demokrati existerar inte i Sverige. Sorgligt men sant.

Vi har demokrati. Vi väljer personer som representerar oss och gör viktiga beslut och folket. Med det innebär inte att de alltid skall göra precis som folket vill, vi har valt dem för att besluta åt oss inte att de skall besluta som vi vill.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
744969
October 12, 2004 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

X---Ray wrote: Ja säger bara ORKA!!!
Jag som nyss har fått körkort och inte har någon bra inkomst (studiebidrag) hur ska ja kunna åka bil nu då ?
Dom fattar ju inte något allt.. Om dom ska göra så här, så kan dom väl ge ut mer "Lön" till oss..

Du får göra som de flesta andra studenter med bil, jobba.
Att gnälla på att studiebidraget inte räcker till en bil är inte motiverat.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
745219
October 12, 2004 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Demokrati existerar inte i Sverige. Sorgligt men sant.

Vi har demokrati. Vi väljer personer som representerar oss och gör viktiga beslut och folket. Med det innebär inte att de alltid skall göra precis som folket vill, vi har valt dem för att besluta åt oss inte att de skall besluta som vi vill.

Det är sant, men demokratin gäller endast var fjärde år vid val. När dessutom sossarna måste gå ihop med miljöpartiet och vänstern för att kunna bilda regering så är det åt helvete. Ingen har röstat fram mp och v, men de får ändå sin vilja igenom...

Intel4Ever
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 457
745303
October 13, 2004 - 3:25 am
sp_Permalink sp_Print

Får hoppas att samma parti som leder idag inte vinner igen...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL