July 9, 2006
July 9, 2006
January 13, 2003
Stripz wrote: strömmen är inge prob men att få ljudet igång får inte de att funka ... har ett bilbatteri och en laddare till batteriet när ja spelar. så de duger som stöm till steget men jag vill bara nu veta hur ja får in ljudet
Som skrivet redan behöver du 3,5mm stereo plug till 2* RCA-hanar. Finns på bland annat på kjell från 29kr.
Men bilbatteri och laddare till 3000w?
Ett riktigt 2*100-150w steg drar runt 50-80A på 12v, och ta sen det gånger 15 så ser du vad som krävs för att driva ett 3000w steg, så länge det inte är MDS eller GAS då så klart.
December 24, 2002
beta wrote: [quote=Stripz]strömmen är inge prob men att få ljudet igång får inte de att funka ... har ett bilbatteri och en laddare till batteriet när ja spelar. så de duger som stöm till steget men jag vill bara nu veta hur ja får in ljudet
Som skrivet redan behöver du 3,5mm stereo plug till 2* RCA-hanar. Finns på bland annat på kjell från 29kr.
Men bilbatteri och laddare till 3000w?
Ett riktigt 2*100-150w steg drar runt 50-80A på 12v, och ta sen det gånger 15 så ser du vad som krävs för att driva ett 3000w steg, så länge det inte är MDS eller GAS då så klart.
3000w max effekt.. vilket SÄLLAN utnyttjas... man OM man nu spelar så högt är det oftast bara vissa toner som behöver så mkt kräm. Då kan man tjacka en kondenator.. Sen är jag skeptisk till att det faktiskt är 3000w steget lämnar..
men för övrigt tycker jag att det verkar dumt att installera ett bilslutsteg, laddare, kondensator, bilbatteri m.m. hemma.. blir en ganska stor och onödig investering. Köp istället en stereostärkare..
själv har jag en H/K-970, som man kan spela väldigt högt med.
Lämnar mkt bra strömstyrka... tror den ligger på 75A
Men det är iallfall en sånhär kabel du behöver:
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=791136&node=838
plus adaptern...
sen vet jag inte hur du gör med remoten... Kanske kan koppla den till 5V i datorn 😛 så startar steget när du slår på datorn.. men men.. ta det lugnt med proppar och dylikt.. Hur ska du jorda? - på batteriet?
Va ska du använda för högtalare?
July 9, 2006
Steget e på 3000watt peak 1500watt rms vid 1 ohm å 900watt vid 2 ohm å de är de jag kör på mina basar är på 1600watt peak 400watt rms .
de att jag inte ska lägga ner pengar på bil steg m.m har ingen bil nu har haft de farsans så nu tänkte ja koppla in skiten i datorn men lyckas inte få ut nå bra ljud så ja sket i de har allt man behöver dör att koppla in men de låter bara skit . remuten är på 12 v åxå så de är bara att dra en kabel från + .
July 9, 2006
July 9, 2006
live kortet är då bättre än de inbyggda kortat jag har! orkar inte börja köpa nå nytt till datorn ska endå inte sitta här å lyssna på musik ska fixa bil och mp3 spelare till den med usb och sen hårdisk så jag flyttar bara över låtarna från datorn till bilen .!
nä laddar bara batteriet då jag har igång basen men har nu flyttat in skiten i bilen och kopplat in den där.
1 Guest(s)