December 18, 2001
Goddag.
Kanske finns det nån som kan lösa mitt lilla problem här för jag har helt slut på idéer nu.
Min bilstereo blir helt löjligt varm. Efter en halvtimmes spelande kan man inte hålla i skivan ifall man tar ut den utan att bränna sig.
Är inne på 3dje stereon nu. Har förstört 2st redan.
Dom 2 som jag förstört har blivit så pass varm att förstärkardelen bara laggt av. Lågnivåutgången funkar dock bra på dom. Baslådan spelar vidare men högtalarna har laggt av.
Högtalarna låter som dom ska allihop. Har kollat så att det inte är nån kabel som är sönder nånstans.
Just nu vågar jag inte spela mer än typ 10 min för jag börjar bli lite less på att handla ny stereo nu 👿
Nu underar jag om det är nån som har nån bra idé om vad det kan vara för fel.
October 9, 2002
December 18, 2001
den klarar 4 ohm på varje kanal. 4 högtalare fram på 8 ohm vardera. 4 per kanal. 2 högtalare bak på 4 ohm vardera.. thats it..
stereon blir lika varm om jag plockar ur den och låter den ligga på sätet.
Kan en högtalare gå sönder på nåt sätt så att motståndet i den ökar?
Hur mäter man isf?
March 5, 2002
Ju lägre motstånd desto farligare, det blir ju närmare och närmare kortslutning i förstärkaren ju lägre motstånd du har. Har du paralellkopplat fyra stycken högtalare på fyra ohm styck så ser förstärkaren bara en ohm, that's way too low man! Jag pallar inte tänka ut en optimal lösning på ditt problem, men en blandning av serie- och paralellkoppling löser kanske problemet...
April 24, 2007
köp en sån här o slipp detta problem
länk: http://www.smh.com.au/ffximage.....isk1,0.jpg
annars kan dju prova att sätta på ac på max (om du har) o kyla ner den på detta sätt. problemet ligger som asgt i din högtalar config eller din bils värmesystem.
1 Guest(s)