Biluthyrare, Amerikanska bilar!?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Biluthyrare, Amerikanska bilar!?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
1145934
July 3, 2007 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Chevrolets lilla 283cui V8, fanns med allt från 185 till 315hp..
Så framåt rör dom sej skapligt, men man släpper gärna gaspedalen när vägen börjar svänga lite, för det där med väghållning var lite mer av en petitess på 50-talet.
😉

Det var liksom nåt sånt jag menade. 🙂

Dessutom är ju inte ens 315 kusar på 2.5 ton mycket att skylta med, går ju inte sådär fasligt fort hur man än vrider och vänder på det.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1145938
July 3, 2007 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Chevrolets lilla 283cui V8, fanns med allt från 185 till 315hp..
Så framåt rör dom sej skapligt, men man släpper gärna gaspedalen när vägen börjar svänga lite, för det där med väghållning var lite mer av en petitess på 50-talet.
😉

Det var liksom nåt sånt jag menade. 🙂

Dessutom är ju inte ens 315 kusar på 2.5 ton mycket att skylta med, går ju inte sådär fasligt fort hur man än vrider och vänder på det.

Det behövs iofs inte så många hästar för att cruisa runt i lugna 15-20km/h..
Men i de fall man önskar det, så kan jag väl såga som så, att jag aldrig sett en Lotus Elise på strippen.. How come?? Frugorna ute och shoppar i dom?
🙄 😛

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
1145942
July 3, 2007 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det behövs iofs inte så många hästar för att cruisa runt i lugna 15-20km/h..
Men i de fall man önskar det, så kan jag väl såga som så, att jag aldrig sett en Lotus Elise på strippen.. How come?? Frugorna ute och shoppar i dom?
🙄 😛

Elise går ju inte så fort rakt fram, det handlar om att vara snabb på bana. Strippen är till för jänkare som inte kan svänga. 🙂

Bilen jag visade var en Exige S förresten. Och jag skulle vilja se den frugan som är hardcore nog att glida runt och shoppa med en bil som är under metern hög. Henne skulle jag nog vilja gifta mig med. 😛

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1145947
July 3, 2007 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Det behövs iofs inte så många hästar för att cruisa runt i lugna 15-20km/h..
🙄 😛

Elise går ju inte så fort rakt fram, det handlar om att vara snabb på bana. Strippen är till för jänkare som inte kan svänga. 🙂

Bilen jag visade var en Exige S förresten. Och jag skulle vilja se den frugan som är hardcore nog att glida runt och shoppa med en bil som är under metern hög. Henne skulle jag nog vilja gifta mig med. 😛

Stor nytta av en småbil som går bra på bana duh..
Får säga ungefär som jag sa åt Porscheägaren som lämnade in bilen på verkstaden: Den där lär du knappast ta dej till Naggen och fiska med.. Och än mindre lägra fjällan i baksätet i den..
:cy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
1145955
July 3, 2007 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Stor nytta av en småbil som går bra på bana duh..
Får säga ungefär som jag sa åt Porscheägaren som lämnade in bilen på verkstaden: Den där lär du knappast ta dej till Naggen och fiska med.. Och än mindre lägra fjällan i baksätet i den..

Med tanke på att du gnällde på snuspriset ett tag sen skulle jag vilja se dig betala bensinen för dina jänkare. 😛

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1145957
July 3, 2007 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Stor nytta av en småbil som går bra på bana duh..

Med tanke på att du gnällde på snuspriset ett tag sen skulle jag vilja se dig betala bensinen för dina jänkare. 😛

Jag äger ingen jänk dessvärre.
🙁 Kör bensinsnål Saab 9000.. Är ju en gubbjäkel numera.. Angående jänk så finns alltid möjligheten att glida fram, med en inte alltför häftig motor.. Min gamla dojja med 360cui och ~300hp drog strax under litern vid långkörning i 90-95Km/h..

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1146272
July 5, 2007 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

dodge viper är jättefin ända tills du kommer till en kurva och du sitter fast i en massiv ek för att den har 0 i handling. amerikanska bilar> raka vägar 🙂 amerikanska bilar> kurvor 🙁

detta är ett känt faktum!

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
1146287
July 5, 2007 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Nya mustangen e rätt läcker.

obelix wrote: [quote=Redfaction]HUr FAN kan du skriva sådär om BMW? Snarare folk som inte förstår som tror/tycker sådär om ett speciellt bilmärke. Det är som att jag skulle skriva att det bara e illa klädda töntar som åker USA bilar.

BMW är ju en pizzaracer laugh

Nej nej. Bmw är falafel/kebab-racer. Alfa Romeo är Pizzaracer 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 373
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL