February 12, 2003
ilg@dd wrote: Chevrolets lilla 283cui V8, fanns med allt från 185 till 315hp..
Så framåt rör dom sej skapligt, men man släpper gärna gaspedalen när vägen börjar svänga lite, för det där med väghållning var lite mer av en petitess på 50-talet.
😉
Det var liksom nåt sånt jag menade. 🙂
Dessutom är ju inte ens 315 kusar på 2.5 ton mycket att skylta med, går ju inte sådär fasligt fort hur man än vrider och vänder på det.
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Chevrolets lilla 283cui V8, fanns med allt från 185 till 315hp..
Så framåt rör dom sej skapligt, men man släpper gärna gaspedalen när vägen börjar svänga lite, för det där med väghållning var lite mer av en petitess på 50-talet.
😉
Det var liksom nåt sånt jag menade. 🙂
Dessutom är ju inte ens 315 kusar på 2.5 ton mycket att skylta med, går ju inte sådär fasligt fort hur man än vrider och vänder på det.
Det behövs iofs inte så många hästar för att cruisa runt i lugna 15-20km/h..
Men i de fall man önskar det, så kan jag väl såga som så, att jag aldrig sett en Lotus Elise på strippen.. How come?? Frugorna ute och shoppar i dom?
🙄 😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Det behövs iofs inte så många hästar för att cruisa runt i lugna 15-20km/h..
Men i de fall man önskar det, så kan jag väl såga som så, att jag aldrig sett en Lotus Elise på strippen.. How come?? Frugorna ute och shoppar i dom?
🙄 😛
Elise går ju inte så fort rakt fram, det handlar om att vara snabb på bana. Strippen är till för jänkare som inte kan svänga. 🙂
Bilen jag visade var en Exige S förresten. Och jag skulle vilja se den frugan som är hardcore nog att glida runt och shoppa med en bil som är under metern hög. Henne skulle jag nog vilja gifta mig med. 😛
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Det behövs iofs inte så många hästar för att cruisa runt i lugna 15-20km/h..
🙄 😛
Elise går ju inte så fort rakt fram, det handlar om att vara snabb på bana. Strippen är till för jänkare som inte kan svänga. 🙂
Bilen jag visade var en Exige S förresten. Och jag skulle vilja se den frugan som är hardcore nog att glida runt och shoppa med en bil som är under metern hög. Henne skulle jag nog vilja gifta mig med. 😛
Stor nytta av en småbil som går bra på bana duh..
Får säga ungefär som jag sa åt Porscheägaren som lämnade in bilen på verkstaden: Den där lär du knappast ta dej till Naggen och fiska med.. Och än mindre lägra fjällan i baksätet i den..
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Stor nytta av en småbil som går bra på bana duh..
Får säga ungefär som jag sa åt Porscheägaren som lämnade in bilen på verkstaden: Den där lär du knappast ta dej till Naggen och fiska med.. Och än mindre lägra fjällan i baksätet i den..
Med tanke på att du gnällde på snuspriset ett tag sen skulle jag vilja se dig betala bensinen för dina jänkare. 😛
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Stor nytta av en småbil som går bra på bana duh..
Med tanke på att du gnällde på snuspriset ett tag sen skulle jag vilja se dig betala bensinen för dina jänkare. 😛
Jag äger ingen jänk dessvärre.
🙁 Kör bensinsnål Saab 9000.. Är ju en gubbjäkel numera.. Angående jänk så finns alltid möjligheten att glida fram, med en inte alltför häftig motor.. Min gamla dojja med 360cui och ~300hp drog strax under litern vid långkörning i 90-95Km/h..
January 1, 2002
Nya mustangen e rätt läcker.
obelix wrote: [quote=Redfaction]HUr FAN kan du skriva sådär om BMW? Snarare folk som inte förstår som tror/tycker sådär om ett speciellt bilmärke. Det är som att jag skulle skriva att det bara e illa klädda töntar som åker USA bilar.
BMW är ju en pizzaracer
Nej nej. Bmw är falafel/kebab-racer. Alfa Romeo är Pizzaracer 😉
1 Guest(s)