May 10, 2005
Äter rätt mycket honung nuförtiden, äter kanske upp en 700grammare på 2 dagar, brukar ha 1-2 burkar i veckan. Så ja.. kan man få något skit av det? Morsan snackade om diabetes men va fan.. Visst, det är över 80% kolhydrater men är det verkeligen så farligt? Kan jag bli fet på det? Måste äta mer isåfall.
June 27, 2002
öhh det är SKITFARLIGT. Sockret i det sabbar din matsmältning samt att det fräter sönder dina tänder och orsakar tandlossning. Äter du så där mycket så kommer du bli sjuk,tandlös inom en snar framtid, så vill du inte bli fattig av tandläkarkostnader och vara tandlös så ska du nog sluta med det. Men vill du bli fet,tandlös och ha magsår så visst.
Min sambo är tandhygenist så jag vet vad jag pratar om när det gäller hur mycket skiten fräter. Men visst borstar du dina tänder 5 gånger om dagen och skäljer med flour så kan du klara dig men då borstar du säkerligen sönder tandköttet istället. De flesta borstar för hårt och använder medel eller hård borst när man ska ha mjukast möjliga.
June 27, 2002
pepsiXX wrote: Ärligt?
Men är socker som socker och kolhydrater är socker?
Jag är 100% ärlig. Socker är det farligaste av de livsmedel vi har då det förstör så mycket i kroppen och ändå ärdet många inklusive jag som äter lite för mycket godis. Men som du äter så kan du faktiskt dö.
December 5, 2001
pepsiXX wrote: Äter rätt mycket honung nuförtiden, äter kanske upp en 700grammare på 2 dagar, brukar ha 1-2 burkar i veckan. Så ja.. kan man få något skit av det? Morsan snackade om diabetes men va fan.. Visst, det är över 80% kolhydrater men är det verkeligen så farligt? Kan jag bli fet på det? Måste äta mer isåfall.
Jag skulle bli lite orolig om jag åt så mycket honung. Visst det innehåller natursocker och inte vanligt socker som finns i godis, men så mycket är nog inte bra.
June 27, 2002
snyde wrote: Visst blir du fet av det, men det är ju iaf bättre än socker. Om du nu tvunget ska trycka i dig en massa kolhydrater så rekommenderar jag att du dricker öl istället.
Honung är rena kolhydrater alltså det har samma dåliga effekt på tex tänder som socker. Visste ni cokså att de tär farligare för tänderna att dricka fanta och andra gula läskedrycker än tex Cola.
January 5, 2002
Redfaction wrote: Honung är rena kolhydrater alltså det har samma dåliga effekt på tex tänder som socker.
Honung innehåller en lång rad andra ämnen som inte återfinns i den rena sackaros vi vanligtvis äter. Att honungen innehåller ungefär lika mycket energi stämmer, men jag äter hellre ett kilo honung än motsvarande mängd socker.
May 1, 2005
snyde wrote: [quote=Redfaction]Honung är rena kolhydrater alltså det har samma dåliga effekt på tex tänder som socker.
Honung innehåller en lång rad andra ämnen som inte återfinns i den rena sackaros vi vanligtvis äter. Att honungen innehåller ungefär lika mycket energi stämmer, men jag äter hellre ett kilo honung än motsvarande mängd socker.
Jag också, rent socker kan inte vara gott efter en tid...
1 Guest(s)