January 23, 2001
October 28, 2002
Well, du kan ju fråga någon av dina 4 kompisar med "haschpsykoser" iaf det är samma symptom. Borde ju ge dig en bra bild av situationen tycker man ;).
Sen är det säkert sant som The Crow (Jag orkar inte göra dina jävla vingar :P). Jag har 4 kompisar som råkat ut för det. Endast en har återfått sin hårväxt.
January 23, 2001
Hauk wrote: Well, du kan ju fråga någon av dina 4 kompisar med "haschpsykoser" iaf det är samma symptom. Borde ju ge dig en bra bild av situationen tycker man ;).
Sa att jag vet 4 pers. Jag är inte direkt kompis med någon av dom. Den ena vill jag inte ha att göra med då han stjäl och är opålitlig. Man kan dessutom inte prata med honom om någonting. Den andre är farsa till en kompis, en tredje pratar jag bara med över msn, och jag vet hur hans psykos var, och det var inte som denna. en fjärde har jag ingen personlig kontakt med.
Så det är i princip bara en jag kan fråga. Och det är inte likt. Dom är ju dessutom olika från person till person.
En sak är säker. Något är fel. Och jag skulle uppskatta ifall jag slapp dryga kommentarer, som t.ex. antydningar om att jag skulle ljuga när jag nämner människor som drabbats av psykoser.
October 28, 2002
Det var mer ett sätt för mig att säga att jag har sagt mitt och iaf det bara är en sak du vill höra får du gå någon annanstans för att få höra den.
Jag har gett dig länkar, faktablad, forskningsrapporter etc från seriösa, tillförlitliga och erkända källor. Duger inte det? Vilket område är oklart för dig? Ring Mobilisering mot Narkotika så kan du få "sanningar" så det står dig upp i halsen iaf det gör dig nöjd.
Vilka du känner och vad du tror dig veta eller inte är totalt ovidkommande då det är dina subjektiva uppfattningar utan något som helst stöd. Ser du skillnaden i vad du backar dina påståenden med och vad jag backar mina med?
Har gett dig massor av läsning på området som förklarat förhållandet mellan psykoser och THC. Har bara massa dryga kommentarer kvar nu. Iaf du inte råkar ha några nya frågor som för debatten vidare då givetvis.
Vad är det som är oklart för dig igentligen? Ser _verkligen_ inte vart du vill komma.
October 31, 2003
Delph1 wrote: Sådana där hallucinationer ger inte THC normalt. Känns som om hon faktiskt använder någon hallucinogen, LSD eller liknande, eller så är hennes tjack utblandat med något skit.
//Andreas
Problemet med Hasch är att det kan vara spikat för extra effekt, ibland för mycket. Men är det maja så är det väl svårt. Man blir ju ändå bara seg; helt onödig drog tycker jag
November 27, 2003
MoparPower wrote: [quote=Delph1]Sådana där hallucinationer ger inte THC normalt. Känns som om hon faktiskt använder någon hallucinogen, LSD eller liknande, eller så är hennes tjack utblandat med något skit.
//Andreas
Problemet med Hasch är att det kan vara spikat för extra effekt, ibland för mycket. Men är det maja så är det väl svårt. Man blir ju ändå bara seg; helt onödig drog tycker jag
Lite av det jag är ute efter.
//Andreas
January 29, 2004
Orkade inte läsa igenom hela tråden men, finns en massa makta på internet och i faktablad om biverkningar.
De biverkningar jag hört talas om genom mina brukande vänner (pysslar inte me sånt själv):
* Kraftig ångest under ruset (går över samtidigt med ruset)
* Panikångest (latent som till viss del utlöstes pga brukandet)
* Psykos (latent som utlöses pga brukandet, brukar dock inte vara vidare varaktig)
* Allmän tankspriddhet
Sen så känner jag en kille som är aningens seg, långsam på nåt sett. Han kan också fastna för vissa saker och prata oavbrutet om dom i timmar. Beskriva helt onödiga detaljer osv. Vet inte om det är pga haschet, han kanske bara är sån... 😛
edit: Om din kompis oroar sig för bieffekter, så kanske hon inte bör röka. Nojjiga/Oroliga personer kan lätt få kraftig och mycket obehaglig ångest vid bruk.
October 24, 2002
I perioder då jag har rökt en del, så har jag upplevt problem med att komma ihåg saker, detta problem försvann dock efter ett tag. Allmänt tunga beräkningar och dylikt i skolan har blivit helt klart svårare dagen efter, varit svårt att koncentrera sig.
Som sagt, så upphörde dessa problem efter ett tag, lite mer exakt runt en vecka. Har själv inte märkt några andra biverkningar...
October 28, 2002
hmm.. iaf du tycker yatzy blir svårt har du provat beställa på McDonalds stukad ngn gång? Helt omöjligt med alla val, plusmenyer, dricka sorter etc :D. Man kan seriöst stå och vela i 10 minuter!
Man kan nästan tro att de har gjort systemet bara för att jävlas!
Det är mest koncentrationen som gör det svårt imho, man får så mkt intryck hela tiden som avbryter en iaf man försöker fokusera på ngt i mer än 3 sekunder. Typ;" Big mac, cola, bollhav!!... big mac, strips fan han ser ut som jay leno. "Vad ska du ha för dricka?" Dricka? Ja! Jo, en big mac.. kan man få en mcflurry med bara topping?"
September 12, 2001
Hauk wrote: hmm.. iaf du tycker yatzy blir svårt har du provat beställa på McDonalds stukad ngn gång? Helt omöjligt med alla val, plusmenyer, dricka sorter etc :D. Man kan seriöst stå och vela i 10 minuter!
Det är mest koncentrationen som gör det svårt imho, man får så mkt intryck hela tiden som avbryter en iaf man försöker fokusera på ngt i mer än 3 sekunder. Typ;" Big mac, cola, bollhav!!... big mac, strips fan han ser ut som jay leno. "Vad ska du ha för dricka?" Dricka? Ja! Jo, en big mac.. kan man få en mcflurry med bara topping?"
Enbart det där säger en hel om skitet...och då syftar jag inte på McDonalds.
January 13, 2003
skiroy wrote: [quote=Hauk]hmm.. iaf du tycker yatzy blir svårt har du provat beställa på McDonalds stukad ngn gång? Helt omöjligt med alla val, plusmenyer, dricka sorter etc :D. Man kan seriöst stå och vela i 10 minuter!
Ptja, man blir inte våldsbenägen som på alkohol. Så det är rätt harmlöst då. 🙄
September 12, 2001
beta wrote: [quote=skiroy][quote=Hauk]hmm.. iaf du tycker yatzy blir svårt har du provat beställa på McDonalds stukad ngn gång? Helt omöjligt med alla val, plusmenyer, dricka sorter etc :D. Man kan seriöst stå och vela i 10 minuter!
Sluta fåna dig...denna tråd är olåst för ett helt annat syfte.
Diskutera seriöst och ingen som helst glorifiering.
Det finns andra forum på nätet för det.
January 13, 2003
skiroy wrote: [quote=beta][quote=skiroy][quote=Hauk]hmm.. iaf du tycker yatzy blir svårt har du provat beställa på McDonalds stukad ngn gång? Helt omöjligt med alla val, plusmenyer, dricka sorter etc :D. Man kan seriöst stå och vela i 10 minuter!
Sluta fåna dig...denna tråd är olåst för ett helt annat syfte.
Diskutera seriöst och ingen som helst glorifiering.
Det finns andra forum på nätet för det.
Jag vet mycket väl det. Men tyckte att ditt svar tidigare var minst lika fel.
Du började pajkastningen och jag hängde på. Aja, jag slutar.
October 28, 2002
Hursomhaver ville jag beskriva anledningen till att man inte ens kan räkna ut ett enkelt tal när man är stukad - man får nya tankar / intryck hela tiden som avbryter allt som kräver några sekunders koncentration.
Allt har ju givetvis bra och dåliga sidor. Tycker det låter fel att inte nämna båda i en "seriös" disskution men men... ;).
2 Guest(s)