December 17, 2005
Om jag inte börjar läsa mina sista poäng på komvux, altenativt får något jobb nu i Augusti så kommer jag dra en road trip runt Sverige på en moped helt ensam.. Jaja mina ideér är inte alltid så bra men det känns som en cool plan i brist på annat..
35 km/h går han, så jag averkar ca 21 mil per dag då jag har tänkt köra 6h
har inte kollat vidare mycket hur långt det kommer bli, men ungefär 400 mil totalt..
Reseplanen i stora drag.. Kiruna - Luleå - Umeå - Stockholm - Malmö - Göteborg - Karlstad - sen är jag dock inte säker på om jag ska fortsätta upp mot Östersund och åka upp på den sidan eller åka tillbaka på min kant av Sverige och åka upp på samma sida som jag kom ner..
Kommer ialla fall bli en trip på ca 30 dagar totalt..
Till frågeställningen då, vad är viktigt att tänka på under färden om den blir av, och vad är viktigt att ta med?
Jag kommer ha med en Nokia N95 + bärbar dator så kommunikationen m.m är ju löst.. Sen givetvis kläder, hygienartiklar, tält, regnställ och pengar.. Ja och givetvis en ipod så jag inte dör medans jag puttrar fram i 35 knyck
October 22, 2002
Bjornstrom wrote: fisken: har ju gps 😀
GPS ger inte samma valmöjlighet. Det är mer snabb eller kortaste vägen. Karta ger mer upplevelser. Kör själv efter karta när jag åker någonstans där jag inte varit privat.
I jobbet använder jag dock GPS när det behövs, går inte att vända runt 24m på en femma precis...
December 17, 2005
Obelix: haha ja flakmoppe hade vart något 😀
fisken: iofs....
Callister: om jag vill att det ska gå fort kan jag väl ta bilen också, men det förstör liksom idéén.. Hehe man märker att du är Stockholmare allt ska gå så jävla fort
4fun, vad är så farligt på dom mindre vägarna då?
2 Guest(s)