March 23, 2003
Beror nog rätt mycket på glorifieringen av USA och hur de förde kriget där nere. Filmen är inte direkt sanningsenlig vad jag vet.
Som alla deras filmer är den överdrivet politiskt riktad till USA's fördel. De svarta afrikanerna var riktiga svin medans USA var de stora hjältarna.
Vilket inte stämde riktigt.
September 3, 2001
den är helcool om man gillar vapen, utrustning och strid, som jag 😀
jag tycker däremot inte om bilden dom målar upp av gemene afrikanen. Dom påminner ju nästan om zombies i vilken film som helst, när dom ska lyncha en amerikan. Dom målas upp som vilda djur, och amerikaner som civiliserade. Det är väl det man hatar med filmen antar jag.
July 13, 2002
Tyckte om filmen...
Men den skulle väl kunnat vara mera realistiskt skildrad, tycker dock man får en liten inblick i varför amerikanska soldater håller på som de gör, när ens kamrater blir skjutna på så försvinner politik å allt sånt skit...
Å andra sidan var det inte direkt någon dokumentär heller, finns värre filmer.
October 23, 2004
Elysion wrote: Det enda jag minns av den är att en helikopter kraschar, de skjuter massa svarta. För att höja tempor ytterligare så kraschar en till och de skjuter fler svarta. Sedan är filmen slut.
Minns jag filmen rätt?
Ja 🙂
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
November 27, 2003
denstore wrote: Jag skule vilja veta vad det är som ni anser vara så felaktigt i filmen? Hur många av er har koll på operationerna i Somalia?
Den äckliga stereotypiseringen var det som fick magen att vända sig hos mig framförallt. Det var ett tag sedan jag faktiskt såg filmen, och det kommer inte hända igen, så jag kan inte påstå att det ligger färskt i minnet vad som felades. Minns mest att jag retade mig på ett antal detaljer. Samma sak med Pearl harbor bitvis.
//Andreas
1 Guest(s)