February 12, 2002
MULLVADEN wrote: Gå till spendrups eller vilka det nu e som distribuerar till krogarna... O fråga om du kan få från deras dunkar..=)
Mm, de kan ju vara en plan. Men jag frågar nom med en svart skidmask över fejjan i sånna fall.
Äre ingen som lyckats med alkemisternas länge sökta gåta?
July 14, 2003
Tror du kommer närmast om du använder dig av någon lime drinkmix exempelvis Tom Collins etc. Finns i matvaruaffären. Annars så kan du göra den själv
6 cl gin
8 cl citronjuice (lime kan dock vara bättre)
2 tsk sockerlag
soda
En bra sockerlag till drinkar kan framställas genom att man blandar två delar strösocker med en del vatten i en kastrull och kokar det tills allt socker löst sig. Häll upp i en flaska och förvara i kylskåp. Håller sig mycket länge.
Citronjuicen ska oxo vara färsk!! Det går absolut INTE att använda sånt där syntetiskt som finns i sk "plastcitroner" med grön kork på!!
Testa att byta ut ginet mot ren vodka, ej något kraffs från öststaterna som innehåller finkel.
Kolla även om det finns någon smak på
http://www.partyman.se/alcopops.htm
June 17, 2002
Xuestor wrote: [quote=hawkie]Det är 33cl i en flaska, alkohol halten är 5%. Alltså en hink på 4l med citron "saft" och 5% av det ska vara Smirnoff Red Voka...lycka till!!
sen är det ju inte 5% 40% sprit, utan dom räknar väl ändå ren sprit, dvs, 99%~?
den som kallas Ren sprit e 96%...
Men procenten i alla drycker räknas ju i procent gentemot volymen i flaskan...
så 5%ig öl innehåller 5% ren sprit... som du sa...
October 18, 2002
Prova min och min kompis variant.
Den smakar nästan som Cube/smirnoff ice.
1st highball glas (grogg glas)
Ta 6cl sprit
Ett par isbitar (ganska många)
Fyll nästan hela glaset med grappo
Och så häller du på lite lite Fun Light - Pink Grape.
Riktigt gott. Smakar inte mycket sprit alls. Eller inge alls. Beror på vem som dricker det =).
3 Guest(s)