November 22, 2001
galningen wrote: I Alvedon och Ipren är Paracetamol den aktiva substansen. Paracetamol är en av de absolut skadligaste substanserna för levern. När du har intagit Paracetamol kommer levern lägga ned mest tid på att bryta ned den substansen, om du nu samtidigt dricker alkohol detyder det att du snabbare kommer att bli full. Men inte bara det, levern kommer att ta skada och även om Alvedon verkar som ett relativt harmlöst läkemedel kan denna kombination medföra seriösa leverskador.
Vad gäller penicilin så är det inte direkt farligt att kombinera med alkohol, men däremot blir du inte frisk lika fort.
Ipren innehåller Ibuprofen.
June 1, 2003
varför kan man inte bara ge fan i å dricka när man tar nå mediciner då? Är det så jävla viktigt? Blir nästan irriterad på alla på skolan också.. Det enda dom snackar om måndag å tisdag i skolan är det gångna helgen hur jävla fulla dom var. Onsdag Torsdag Fredag så planerar dom helgen när dom ska ut å supa. Förstår inte nöjet med det.
hmm. blev kanske lite väl :cy: hehe
September 16, 2002
Jonne88: Om det där var riktat mot mig så kan du inte ha mer fel. Jag super aldrig. (Dricker ja, dricker mig packad, nej.) Jag har inget som helst behov och majoriteten av gånger jag är ute dricker jag inte en droppe. Jag dricker aldrig om det inte är för smaken, därför dricker jag aldrig sprit. Eller lättare att säga, jag dricker inte annat än Cider och ibland öl. (Ja, jag är en av de där Cider-drickarna.)
October 31, 2003
Ja, en cider kan vara gott som omväxling. Däremot ska man inte som jag har gjort i veckan välja olika receptfria "huvudvärkstabletter" genom att kolla på aktiva substanser. De som hade olika valde jag maxdos av, kallsvett förvirring och illamående följde och febern blev man inte av med
June 1, 2003
Kizo wrote: Jonne88: Om det där var riktat mot mig så kan du inte ha mer fel. Jag super aldrig. (Dricker ja, dricker mig packad, nej.) Jag har inget som helst behov och majoriteten av gånger jag är ute dricker jag inte en droppe. Jag dricker aldrig om det inte är för smaken, därför dricker jag aldrig sprit. Eller lättare att säga, jag dricker inte annat än Cider och ibland öl. (Ja, jag är en av de där Cider-drickarna.)
Jag riktade det absolut inte mot någon av er. jag menade det bara i allmänhet.
Ber om ursäkt om någon kände sig "träffad".
3 Guest(s)