December 5, 2002
kutlo wrote: Jöö fick just mina grejjor från grossisten (äntligen med posten logistics)
Hur ofta använder ni kreatin ? som jag förståt ska man ta pauser ibland.
Kreatin funkar dessvärre inte för alla människor, tycker du ska testa dig fram. Föreslår att du blandar med din gainer eller proteintillskottet, beroende på vad du ska ta osv... Kör med uppladdning i början, en kompis till mig la på sig en del runt armarna osv när han tryckte i sig kreatin, så visst fan funkar det iaf :]
June 28, 2001
NES_Boy wrote: Inga problem att blanda, om du kollar på grossisten förselår dom till och med att du ska blanda dom.
Du ska därremot undvika att få i dig koffein samtidigt, varför vet jag inte.
För att koffein är vätskedrivande och kreatin funkar tvärt om, enligt dom flesta studier så får man ökad uthållighet och kreatinet gör att musklerna suger i sig mer vatten, därav den "biffiga" effekten.
Sedan finns det olika typer av kreatin men där är jag helt ute o snurrar.
March 4, 2003
Den vätskeretention man får, gäller nästan endast monohydrat. De andra sorterna har mindre eller ingen retention.
Du får testa dig fram i djungeln av monohydrat, citrat, och alla de överdrivet dyra produkter *host* SAN *host*
Har du verkligen nått så långt i din träning att kreatin är ett måste? Sköter du kosten i övrigt?
March 31, 2003
Pingen wrote: Den vätskeretention man får, gäller nästan endast monohydrat. De andra sorterna har mindre eller ingen retention.
Du får testa dig fram i djungeln av monohydrat, citrat, och alla de överdrivet dyra produkter *host* SAN *host*
Har du verkligen nått så långt i din träning att kreatin är ett måste? Sköter du kosten i övrigt?
Kreatin är inte ett måste för mig, ganiers passar perfekt och jag känner att jag får bra effekt av gainers.. Kreatin fick jag på köpet 😛 250G Kreatin monohydrat
December 31, 2001
Det går bra att ta kreatinet med ditt tillskott men jag själv brukar ta det sperat rakt i munnen och skölja ner det föär att veta att jag får i mig allt jag ska ha så det inte är kvar något i botten av min shaker.
När du kör din start period så ska du ta det 5 gånger om dagen i 7 dagar och sedan gå ner till 3 gånger per dag.
Uppehåll behöver du inte ha eftersom det stämmer så som någon tidigare skrev innan att det är vetenskapligt bevisat att det inte ger någon skada på njurarna.
Kreatin binder som sagt vatten i musklerna som ökar din prestationsförmåga så drick massor av vatten, du kommer säkerligen pissa som ett djur den första veckan men det är normalt.
Det svarar även olika på olika personer, en del kan känna en enorm uthållighets effekt medans andra inte känner någon skillnad alls.
:bok:
October 24, 2002
NES_Boy wrote: Inga problem att blanda, om du kollar på grossisten förselår dom till och med att du ska blanda dom.
GG föreslår även att man ska ta en gainer på morgonen och innan man lägger sig då man vill öka i vikt...
December 31, 2001
Deuterium wrote: [quote=NES_Boy]Inga problem att blanda, om du kollar på grossisten förselår dom till och med att du ska blanda dom.
GG föreslår även att man ska ta en gainer på morgonen och innan man lägger sig då man vill öka i vikt...
Innan man lägger sig och när man går upp är ju 2 självklara saker.
När du går och lägger dig så får du ingen "föda" under hela natten.
När du vaknar så ska du ha i dig något så snabbt som möjligt.
December 5, 2002
Jag blandar det i proteindrinken, annars tar jag pulvret direkt i munnen och sköljer ner med massa vatten.
Jag brukar käka kreatin i fyra-fem veckor åt gången för jag får känslan av at effekten planar ut då, sen tar jag fyra-fem veckor utan innan jag kör igen.
Tycker det funkar jävligt bra, brukar gå upp typ tre-fyra kilo och öka rätt mycket i repetitioner.
March 1, 2003
Garfzez wrote: tycker sånt verkar läskigt...
kreatin finns naturligt i kött.
innan människan blev jordbrukare så åt han massor med kött och fick således i sig en massa kreatin också.
numera äter människan så lite kött att kreatindepåerna i kroppen sällan är helt påfyllda.
så speciellt läskigt är inte kreatin, som dessutom råkar kreatin vara det kosttilskott som har mest forskning/undersökningar/kontroll kring sig...
1 Guest(s)