Blanka Valsedlar Man får skriva partis namn på det|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blanka Valsedlar Man får skriva partis namn på det
Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 629
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 28, 2009 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer gör anmälan om valet.
Innan valet har genom först!

Inga partier eller ledan i sverige som uppmärksam information om blanka val sedlar .

Det är för dåliga information ut till medborgare, Innan valet !

OM användnings området av blanka val sedlar !

Det finns all fall ett parti som inte har råd med pengar till trycka val sedlar.

Som är registrerad hos val myndigheten .

Om vill man vill mot verka korruption då måst man våga rösta all fall rösta blankt Bättre att gå rösta inte att rösta alls.

I sverige gör man inget för att uppmana sina medborgare att använda sig av val myndigheten eller att stimulera , att rösta !

Jag ringde på peka bristerna som jag har gjort ! de vart glad ingen som har uppmärksam detta in för detta val . hanteringen av information

Då kommer det hända något innan valet.
Att få till en snabb åtgärder till tillrättavisad.

Chans som alla på lika villkor får möjlighet att vara demokratiska in för valet.

Om alla hjälper till ringer fråga hur man ska få rimliga chans till information
Alla använder inte dator internet !

man kan ställa fråga först hos val myndigheten om blanka val sedlar var för man inte upplyser detta med tydlighet på tve kanaler radio svt så vidare.

Fråga om hur man kan på verka detta gör ett ärenden

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1227043
May 28, 2009 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker mig ha läst lite överallt vad och hur man använder blanka sedlar, både på val.se och olika partiers sidor.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1227221
May 30, 2009 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett parti som inte har råd med att trycka valsedlarna man behöver till ett val är en såpass liten minoritet att de ändå inte har någon som helst chans till politiskt inflytande på EU-nivå. Texten var för övrigt väldigt plottrig tyvärr, orkade inte läsa.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1227232
May 30, 2009 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Ett parti som inte har råd med att trycka valsedlarna man behöver till ett val är en såpass liten minoritet att de ändå inte har någon som helst chans till politiskt inflytande på EU-nivå. Texten var för övrigt väldigt plottrig tyvärr, orkade inte läsa.

Uhm nu vet jag inte om jag förstod dig rätt, men det låter lite som du förespråkar ett fåpartisystem vilket är rent ut sagt vidrigt från ett demokratiskt perspektiv. En av våra allra mest grundläggande rättigheter som medlemmar av ett fritt samhälle är ju möjligheten att starta nya partier och ställa upp med dessa i val.

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1227233
May 30, 2009 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Uhm nu vet jag inte om jag förstod dig rätt, men det låter lite som du förespråkar ett fåpartisystem vilket är rent ut sagt vidrigt från ett demokratiskt perspektiv. En av våra allra mest grundläggande rättigheter som medlemmar av ett fritt samhälle är ju möjligheten att starta nya partier och ställa upp med dessa i val.

//Andreas

Jag var lite otydlig, jag är verkligen inte för fåpartisystem. Men man kan ta Piratpartiet som exempel, genom bra arbete har man trots gratis medlemskap lyckats bygga upp en bra struktur och fått in tillräckligt med pengar för alla sina valsedlar bl.a.. Om man inte kan göra något så grundläggande som att trycka och och betala sina valsedlar ser jag inte hur man ska kunna klara sig som parti.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1227236
May 30, 2009 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Jag var lite otydlig, jag är verkligen inte för fåpartisystem. Men man kan ta Piratpartiet som exempel, genom bra arbete har man trots gratis medlemskap lyckats bygga upp en bra struktur och fått in tillräckligt med pengar för alla sina valsedlar bl.a.. Om man inte kan göra något så grundläggande som att trycka och och betala sina valsedlar ser jag inte hur man ska kunna klara sig som parti.

I början handlar det nog inte så mycket om det utan snarare att få ett stöd bland folket. När man har det och det sedan är dags för val är det nog så att det finns pengar. Jag tror inget parti är så dumt att det går till val om det finns någon förhoppning om att få några signifikanta röstmängder 😉

Om någon ändå vill rösta på ett parti uppstarten som inte tänkt ställa upp så är det ju deras rätt att göra det, men det går ju inte skylla på partiet då att det inte finns röstsedlar 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 325
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL