blåst!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
blåst!
Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
sp_UserOfflineSmall Offline
450410
November 4, 2003 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels!
dom är i fräsht sick, om du klagar på att blocket har oxiderat lite pga att det kommit waterwetter på det så är du ju fan en riktigt kontrosnisse som inte ens kan snickra ihop 2 brädor! bara fram med t-sprit eller något! och radiatorn är inte i dåligt skick.. fast nu är den!
meeen nu tänker jag inte tjaffsa om det hela! finns redan en annan snubbe som är medveten om det hela och tycker det är ok så han bytar grejorna mot en hdd! jag vill bara ha svar på en fråga patrick, varför sa du att du skulle skicka hdd och så skickar du vattenkylningn?
ok peace man! jag får kamma mig bättre nästa gång 😛

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
450411
November 4, 2003 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det verkar som om MSN-loggar och e-mail får avgöra denna tvisten kanske? Vem har rätt, vem har rätt.. 😮

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
450412
November 4, 2003 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag var med under hela tiden .doedels hade pumpen. Packetet såg ut som skit redan när vi hämtade det, och han har varit väldigt försiktig med grejerna, det kan jag försäkra!! Det lät förjävligt om pumpen 😕

Om packetet hade varit till mig, då hade jag lätt skickat tillbacka det med posten! Det var i så dåligt skick allt ihop....

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
450415
November 4, 2003 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Jag vet inte vad du fall göra med radiatorn, om det inte går att få ut skruven så går det inte.
För att citetera dig i en msn konversation när jag frågade om den skulle låta så mycket;
"Jaha, vad ska jag göra åt det då ?"

ja men vad skulle jag göra då? jag kan ju direkt komma till dig på 5min och kolla vad som är fel, men anyway glömmer vi detta nu? jag glömmer det iaf! gör som du vill med det hela, men jag vill bara veta en sak jag nu frågat 20ggr. varför sa du att du skickade hdd när du skickade tillbaka vattenkylningen?

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
450416
November 4, 2003 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: [quote=.doedels]Jag vet inte vad du fall göra med radiatorn, om det inte går att få ut skruven så går det inte.
För att citetera dig i en msn konversation när jag frågade om den skulle låta så mycket;
"Jaha, vad ska jag göra åt det då ?"

ja men vad skulle jag göra då? jag kan ju direkt komma till dig på 5min och kolla vad som är fel, men anyway glömmer vi detta nu? jag glömmer det iaf! gör som du vill med det hela, men jag vill bara veta en sak jag nu frågat 20ggr. varför sa du att du skickade hdd när du skickade tillbaka vattenkylningen?

Som han sa så har han har ni säkert missuppfattat varandra. Du borde du förstå att han skickar tillbaka vattenkylningen om den är så sådant skick du skickade den i?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
450417
November 4, 2003 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Alex aka NH|WiggeR wrote: [quote=Hauk]Skicka dit colic och se om han överlever utan div. olyckor efter 10 min..

Nu räcker det...

Offtopic: Vad är NHU?

Sir yes sir!

no comment.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
450418
November 4, 2003 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote:

Det skulle du bra gärna vilja vet va? 😀

Vad säger att jag inte redan vet 😉

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
450423
November 4, 2003 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad lär vi oss av detta?

1) Det är bra att byta bilder på begagnade saker där utseende och skick är viktigt.

2) Posten massakrerar paket. Überpackning med mycket stötdämpande "fluff" eller liknande är jätteviktigt.

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
450426
November 4, 2003 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Alex aka NH|WiggeR wrote: [quote=Metz]

Du kanske fick dig en sneak peak, men nu är det fOR fAN spärrat för icke-behöriga :bgrin:

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
450427
November 4, 2003 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: .doedels!
dom är i fräsht sick, om du klagar på att blocket har oxiderat lite pga att det kommit waterwetter på det så är du ju fan en riktigt kontrosnisse som inte ens kan snickra ihop 2 brädor! bara fram med t-sprit eller något! och radiatorn är inte i dåligt skick.. fast nu är den!
meeen nu tänker jag inte tjaffsa om det hela! finns redan en annan snubbe som är medveten om det hela och tycker det är ok så han bytar grejorna mot en hdd! jag vill bara ha svar på en fråga patrick, varför sa du att du skulle skicka hdd och så skickar du vattenkylningn?

Okej jag kan bara säga att jag uppskattar att du förstår för det verkar du göra (hoppas jag)
Och jag jag är en riktigt kontorssubbe men jag kan snickra ihop två plankor 😛 Men blocket var i fint skick när man tog bort coldplaten, vilket inte jag hade en aning om att det fanns i början då jag inte har några kunskaper innom det ...

För att svara på din andra fråga så måste jag börja med att upprepa det att jag trodde vi hade pratat om det. Men anledningen till att jag inte skickade den var nog i grund och botten på att jag var missnöjd med produkterna. Men jag vill alltid att allt skall vara bra när jag får dom så jag intalade mig själv det, men blev ändå missnöjd. Efter en stund när jag kört utan radiatorn så kom chocken > men jävlar! den e helt ljudlös !
Det var då jag skrev att jag skulle skicka HDDn och behålla kylningen, och då var jag nöjd med det!
Men när jag senare kopplade in radiatorn igen så började den låta hemskt, även fast jag lät den gå för att få ut all luft. Då ångrade jag mig grovt och det är här det samtalet som jag pratar om att jag sagt att jag inte ville ha kylningen längre skall ha ägt rum ... Det var rätt sent så jag kanske kan ha förväxlat din konversation med någon annans eller eventuellt inte skrivit alls (du förstår säkert vad jag menar)

Hoppas allt löser sig och återigen, jag är ledsen att detta verkar ha ställt till problem ...

//Patrick

*hoppas ovanstående text gick att läsa, jag hade lite problem sjäklv så det är inget jag kan begära :D*

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
450428
November 4, 2003 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

dubbel bingo !

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
450433
November 4, 2003 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: men anyway glömmer vi detta nu?

Jag det håller jag med om, det verkar ju ha löst sig för dig nu nogorlunda iaf ...

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
450435
November 4, 2003 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom ihåg att allt som jag eventuellt har skrivigt om dig bara är ironi och inget du ska ta till dig. 🙂 :cy:

Som Wigger tycket så ska vi inte mobba någon om det har blivigt missförstånd.
Om det är ett missförstånd är upp till var och en men oftast rör det sig om ett missförstånd det vet jag av egna erfarenheter.
Det var just ett missförstånd som satte punkt för min "kariär" innom RC. cry

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
450439
November 4, 2003 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tar inte kritik ifrån någon som inte har hört båda sidorna, så jag har inte direkt tagit åt mig av de poster innehållade kritik riktad mot mig.

om någon vill att deras kritik skall vara riktad mot mig så får de säga till 😛

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
450441
November 4, 2003 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: [quote=Joni^].doedels!

Okej jag kan bara säga att jag uppskattar att du förstår för det verkar du göra (hoppas jag)
Och jag jag är en riktigt kontorssubbe men jag kan snickra ihop två plankor 😛 Men blocket var i fint skick när man tog bort coldplaten, vilket inte jag hade en aning om att det fanns i början då jag inte har några kunskaper innom det ...

För att svara på din andra fråga så måste jag börja med att upprepa det att jag trodde vi hade pratat om det. Men anledningen till att jag inte skickade den var nog i grund och botten på att jag var missnöjd med produkterna. Men jag vill alltid att allt skall vara bra när jag får dom så jag intalade mig själv det, men blev ändå missnöjd. Efter en stund när jag kört utan radiatorn så kom chocken > men j**lar! den e helt ljudlös !
Det var då jag skrev att jag skulle skicka HDDn och behålla kylningen, och då var jag nöjd med det!
Men när jag senare kopplade in radiatorn igen så började den låta hemskt, även fast jag lät den gå för att få ut all luft. Då ångrade jag mig grovt och det är här det samtalet som jag pratar om att jag sagt att jag inte ville ha kylningen längre skall ha ägt rum ... Det var rätt sent så jag kanske kan ha förväxlat din konversation med någon annans eller eventuellt inte skrivit alls (du förstår säkert vad jag menar)

Hoppas allt löser sig och återigen, jag är ledsen att detta verkar ha ställt till problem ...

//Patrick

*hoppas ovanstående text gick att läsa, jag hade lite problem sjäklv så det är inget jag kan begära :D*

jao det blir nog brao! hmm vad skulle jag säga.. ah jo just fan. det där du svamlade om att du inte var säker på om du hade sagt till mig att du skickade tillbaka hdd det stämmer, du har inte sagt det till mig! inga problem jag fixar detta... some how?!?!?!

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
450443
November 4, 2003 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Den självklara faktan att min mamma kan hacka dos o inte din 😛

@Gueno sluta svammla...

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
450445
November 4, 2003 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=Alex aka NH|WiggeR][quote=Metz]

Den självklara faktan att min mamma kan hacka dos o inte din 😛

@Gueno sluta svammla...

En aningen OT tycker jag iaf......

Back: Nu verkar det ha löst sig, så nu behöver ju ingen skriva här, eller?

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
450447
November 4, 2003 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: @Gueno sluta svammla...

Å vad hostar du om nu da? 😕

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
450448
November 4, 2003 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

nix

... om du inte är uta efter posthunting 😀

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
450457
November 4, 2003 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=Metz]@Gueno sluta svammla...

Å vad hostar du om nu da? 😕

Absolut ingeting fick bara ett sådant här anti BMW ryck du vet ;P

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 394
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL