November 4, 2001
Joni^ wrote: [quote=chrippaz]Haha är det enda jag kan säga till dig Joni^.
Du skickar upp ett paket som luktar skit, eftersom posten förstört GLASflaskan med waterwetter, som låg under radiatorn och kylblocket och alla andra hårda metalldelar (undra varför glasflaskan gick sönder 😕 ). Nästa grej vi ser är en radiator där stora delar av färgen ramlat bort och som är helt intryckt på vissa ställen, varpå vi frågade ett antal gånger utan svar "Har du använd radiatorn på en motorcykel" fast det mer såg ut som att du spelat baseball inomhus. Dessutom är det första ljudet man har när man tar upp den, klirr klirr (hmm, kanske glas från waterwetterflaskan i radiatorn, jaja iaf omöjligt att få ut).Nu kanske man trodde att det var slut på "pratical jokes", men icke sa nicke. Nu får man syn på kylblocket, visst det är begagnat men ytan var inte bara oxiderat (hur lång tid tar det för koppar att oxidera inte 3 dagar på posten iaf) utan också repig.
Slangarna var väll det enda som var "fräscht".
Tänk er allt detta inpackat i en låda fullt tejpad med röd eltejp.
Fräscht skick: Don't think sooo...
Och det är med radiatorn, vad fan har du gjort med den? Den ska väll bara sitta i datorn, ramlar den sönder av sig själv?
//En som varit där
Inget ont mot dig Joni^ ville bara ge min version, tycker det var varit lite väl mkt. skitkastning på .doedels, även om han själv säger att han inte tar illa upp.
flaskan låg knappast under någon radiatorn och block!
och från din sida så låter det som jag sickade något som var totalt trash! det är inte det. eller snarare det var inte det! och om blocket har oxiderat så är det inte några problem förfan! det är ju bara lite t-sprit och tvätta av skiten! blocket var inte skadat på något j**la sätt så snacka inte massa skit och om ni är på ett "hårdvaru" forum lär ni väll vara så händiga iaf att ni kan klara av att tvätta av ett fucking koppar block som för övrigt blir oxiderat bara man tar på skiten!
Jag har inte tagit del av när affären diskuterades, men vad jag har hört har du skrivit att sakerna skulle vara "fräsha". För att ta ett exempel, En bil säljes i fräsht skick, när man väl har köpt den så ser man att den är helt buklig och rostig. Då får man höra av säljaren, vafan du köpte den ifrån ett bilforum... Då borde man ju kunna vara lite händig och fixa bucklorna och rostskadorna. För mig har ordet fräsht inte olika innebörd bara för att man köpt vattenkylning ifrån NH istället för ifrån blocket.
Och du verkar fortsätta att undvika frågorna om radiatorn...
Det jag stör mig på mest är att du i första inlägget i princip skriver att du skickade ett helt nytt vattenkylningssystem, och när du fick tillbaka det såg det ut som att .doedels hade bundit fast det i ett snöre efter bilen.
Skicket som var på vattenkylningen när paketet öppnades, var det samma som när det packades ner och skickades tillbaka. Förutom slangarna som du tydligen fått 100kr för, medskickat i paketet.
Skicket på din vattenkylning var långt ifrån fräscht, även om du själv påstår att det var fräscht...
September 14, 2001
chrippaz wrote: [quote=Joni^][quote=chrippaz]Haha är det enda jag kan säga till dig Joni^.
Du skickar upp ett paket som luktar skit, eftersom posten förstört GLASflaskan med waterwetter, som låg under radiatorn och kylblocket och alla andra hårda metalldelar (undra varför glasflaskan gick sönder 😕 ). Nästa grej vi ser är en radiator där stora delar av färgen ramlat bort och som är helt intryckt på vissa ställen, varpå vi frågade ett antal gånger utan svar "Har du använd radiatorn på en motorcykel" fast det mer såg ut som att du spelat baseball inomhus. Dessutom är det första ljudet man har när man tar upp den, klirr klirr (hmm, kanske glas från waterwetterflaskan i radiatorn, jaja iaf omöjligt att få ut).Nu kanske man trodde att det var slut på "pratical jokes", men icke sa nicke. Nu får man syn på kylblocket, visst det är begagnat men ytan var inte bara oxiderat (hur lång tid tar det för koppar att oxidera inte 3 dagar på posten iaf) utan också repig.
Slangarna var väll det enda som var "fräscht".
Tänk er allt detta inpackat i en låda fullt tejpad med röd eltejp.
Fräscht skick: Don't think sooo...
Och det är med radiatorn, vad fan har du gjort med den? Den ska väll bara sitta i datorn, ramlar den sönder av sig själv?
//En som varit där
Inget ont mot dig Joni^ ville bara ge min version, tycker det var varit lite väl mkt. skitkastning på .doedels, även om han själv säger att han inte tar illa upp.
flaskan låg knappast under någon radiatorn och block!
och från din sida så låter det som jag sickade något som var totalt trash! det är inte det. eller snarare det var inte det! och om blocket har oxiderat så är det inte några problem förfan! det är ju bara lite t-sprit och tvätta av skiten! blocket var inte skadat på något j**la sätt så snacka inte massa skit och om ni är på ett "hårdvaru" forum lär ni väll vara så händiga iaf att ni kan klara av att tvätta av ett fucking koppar block som för övrigt blir oxiderat bara man tar på skiten!
Jag har inte tagit del av när affären diskuterades, men vad jag har hört har du skrivit att sakerna skulle vara "fräsha". För att ta ett exempel, En bil säljes i fräsht skick, när man väl har köpt den så ser man att den är helt buklig och rostig. Då får man höra av säljaren, vafan du köpte den ifrån ett bilforum... Då borde man ju kunna vara lite händig och fixa bucklorna och rostskadorna. För mig har ordet fräsht inte olika innebörd bara för att man köpt vattenkylning ifrån NH istället för ifrån blocket.
Och du verkar fortsätta att undvika frågorna om radiatorn...
Det jag stör mig på mest är att du i första inlägget i princip skriver att du skickade ett helt nytt vattenkylningssystem, och när du fick tillbaka det såg det ut som att .doedels hade bundit fast det i ett snöre efter bilen.
Skicket som var på vattenkylningen när paketet öppnades, var det samma som när det packades ner och skickades tillbaka. Förutom slangarna som du tydligen fått 100kr för, medskickat i paketet.
Skicket på din vattenkylning var långt ifrån fräscht, även om du själv påstår att det var fräscht...
Chrippaz: Exakt hur illa är det med prylarna? Om du ska beskriva med varken över eller underdrifter... Vill du inte skriva här så PM:a mej. Som du kanske fattar så är det jag som gjort affär på samma system som du pratar om ovan och jag är nyfiken på om det är junk som kommer eller om det går att använda. Enligt ägaren är grejerna ok.
November 4, 2001
Vill inte påstå att det är fräscht.
När vi packade ner det, upplevde jag att delarna var i följande skick.
Radiatorn har flertal bucklor, som jag inte förstår hur dom uppkommit. Radiatorn ska ju vara svart men färgen har flagnat på många ställen.
Nånting löst sitter i radiatorn som tydligen hindrar flödet för när man körde det med enheimpumpen lät den helt ansträngt, tog man bort radiatorn från det slutna systemet blev pumpen helt tyst.
Pumpen var i schyst skick.
Slangarna vi fick var fräscha
Kylblocket var oxiderat, särskillt vid där man kopplar på slangarna. Det var rätt repigt, jag vet inte riktigt hur tåliga sånna är men på NH när dom har gjort recensioner och fotat nya block så kan man ju nästan spegla sig i det och det kan man verkligen inte i det här. Det är matt yta och som sagt repig.
Det var väll inga fler delar med, som jag kommer på nu.
December 11, 2002
chrippaz wrote: Grejen var ju det att han skrivit att det var fräscht, och oxiderat tycker jag inte är fräscht.
precis som jag sagt innan, plocka fram t-sprit och rengör skiten! och ni har ju ffs förstört pumpen. den funkar inte nu. säg för i helvete inte att det var så för den jävla pumpen var nästa ny när jag skickade iväg den. den varken suger eller pumpar vatten nu. du kan gärna säga till patrick att det får han erästta! ni har dessutom förlängt sladen på en fläkt.. jäääävligt dåligt gjort, ni har inte ens tejpat med eltejp. alltså jag undrar mer och mer hur stor kunskap ni har. att radiatorn saknar färg stämmer men bucklor finns det jääävlar ta mig fan inte en ända. så sluta snacka skit! och repor.. var är dom? om det är lite repor på ovansidan spelar det väll ingen roll. blocket är perfekt på undersidan ffs, om det är repor på blocket är det dessutom inte heller några stora repor. förfan jag blir riktigt jävla lack på er nu, ni sitter och snackar så jävla mycket skit så det finns inte. ni säger saker som inte stämmer och sen skickar tillbaka saker som är i RÖV SKICK!
September 7, 2003
Svar på att vi förlängde sladdarna :
När vi fick fläktarna så satt de bara fast på en punkt i den 4-pin molex kontakt som såg ut att du gjort själv.
Föar att överhuvudtaget kunna använda fläktarna så var vi tvungna att förlänga, sorry, trodde jag gjorde dig en tjänst när jag gjorde det ...
Men förlängningen är inte en förlängning utan endast ett sätt att få fläkten att överhuvud taget fungera!
July 27, 2002
.doedels wrote: Svar på att vi förlängde sladdarna :
När vi fick fläktarna så satt de bara fast på en punkt i den 4-pin molex kontakt som såg ut att du gjort själv.
Föar att överhuvudtaget kunna använda fläktarna så var vi tvungna att förlänga, sorry, trodde jag gjorde dig en tjänst när jag gjorde det ...
Men förlängningen är inte en förlängning utan endast ett sätt att få fläkten att överhuvud taget fungera!
Varför inte svara på allting istället för att försöka undvika vissa frågor?!
November 4, 2001
Jag har inga affärer ihop med dig (och det känner jag mig glad över just nu)...
Så vad tjänar jag på att inte säga sanningen?
Ska kolla igenom fotona jag tog ifall jag har nån bild på bucklorna i radiatorn.
Och ytterligare en fråga, till nån utomstående. Hur många kablar ska det vara på en Papst 120? Det var nämligen bara två (en plus och en minus) som gick till en 4-pin molex. Varav den ena kabeln hade lossnat ifrån molexkontakten.
Jag lärde mig nyligen vad trasiga kablar på fläktar kallas, nämligen "Fräscht skick".
Joni^ det var väll du som ville lösa det på forumet genom att skriva tråden. Förstår inte vad det är som ska lösas. Med tanke på att fläktarna inte längre är trasiga och du har fått pengar för slangarna, och du har fått tillbaka alla delar i skicket du skickade dem i...
November 4, 2001
Callister wrote: [quote=.doedels]Svar på att vi förlängde sladdarna :
Varför inte svara på allting istället för att försöka undvika vissa frågor?!
Vad snackar du om, han skrev ju vad som hade hänt?
Fläktarna kom med trasiga kablar, och då satte han in den kabeln som var trasig i 4-pins molexen, när jag var där höll han inte på med nån förlängning iaf.
September 7, 2003
vad är det jag itne har svarat på ?
och sedan att jag ska ha förstört pumpen nu oxå ?!
vad faan är det som händer liksom ?
lekte du med den igår och så gick den sönder så tänkte du; "ja ! perfa! nu kan jag skylla på patrick ?!"
Igår sa du att det var lungt, skulle du sagt det utan att ha prövat pumpen?
Jag vet bara att när jag skickade tillbaka pumpen så var den i det jag fick den, det jag kallar perfekt, men du och jag verker ju ha lite olika uppfattning om vad som är perfekt och vad som är fräscht ...
Därför har jag letat upp denna förklaring till ordet "Fräscht";
frä´sch [ljust sj-ljud] adj. ~t
• som har kvar sin ursprungliga friska kvalitet
Källa: Nationalencyklopedin
När jag skickade puimpen var den i samma skick som jag fick den, den har det inte varit några problem med mne den lät hiskiligt pga att det är någonting i radiatorn eller att det kan finnas lite luft i systemet vilket bör gå ut efter man har provkört det. Jag har aldrig sett någon pump som vart i finare skick än den jag såg från dig, men jag har heller aldrig sett någon annan pump.
November 4, 2001
Jag tyckte pumpen verkade funka bra, när man inte använder radiatorn som verkar helt whack, den är nog bara att kasta.
EDIT: Vad har du gjort med radiatorn, visst du vill inte erkänna att den var bucklig, men du har ju iaf hållt med om att färgen har flagnat. Gör den de av sig själv?
Och om jag får fram en bild på den buckliga radiatorn, så skulle det ju vara intressant att veta vad som hänt med den...
June 23, 2002
.doedels inte funderat på att lösa detta över telefon med Jonii verkar ju som sagt lite lättare än här, han bad nämligen om ditt telefonnummer om du inte såg det.
Fast ni kanske redan har pratat över telefon men det verkar iaf inte som det, hur som helst hoppas det fixar sig.
September 7, 2003
Jag tycker det e grymt onödigt att ta det över telefon eftersom att det inte ska vara några problem med paketet ...
Jag ger inte ut mitt telefonnummer till vem som helst heller ...
Jag ångrar bara att det inte var jag som skapade tråden lurad som jag tänkte när jag först fick kylningen ...
1 Guest(s)