March 14, 2004
Vart blåst på blocket av en person som jag tyckte verkade mycket serriös, det var den enda anledningen till att jag förskottsbetalade. Nu är frågan, jag åker på semester i morgon. Hur långt efteråt måste man polisanmäla? Nu när jag kollar i efterhand så ser jag att länet han uppgav i annonsen inte stämmer med clearingnummret i hans kontonummer.
March 19, 2003
Ring banken och be dem om hjälp samt polisanmäl.
Banken kan inte tvinka tillbaka pengarna, men de kan göra en förfrågan om att få tillbaka pengarna.
Börjar bli rätt vanligt detta nu.
Polisanmäl så fort som möjligt.
Polisen kan ju alltid kolla upp vem som äger kontot och så får de arbeta där ifrån.
Fick du inga övriga uppgifter om han?
February 14, 2004
Hej!
Gör en polisanmälan på en gång! (har själv gjort! på ett bedrägeri "försök" och det gick bra, det vart en sak för tinget). Han vart dömd för ett fall av försök till bedrägeri och 3 fall för bedrägeri.
Lycka till!
Ps:det kan ta tid, men polisen är skyldig att utreda alla fall.
Mvh Markku
March 14, 2004
Spinnjonte wrote: Hur har du haft kontakt med han?
Försök ta reda på hans namn och adress om du inte redan har dom uppgifterna.
Jag har hans namn. Troligtvis är jag blåst men inte 100 på det. Anmäler i så fall när jag kommer hem från semestern om jag ej har fått något då. Eller är det försent att anmäla 2 veckor efter händelsen om jag sparar insättningskvitto, våra mail, hans annonsnummer mm?
February 1, 2002
NH|Cezer wrote: imo så är tradera bättre på just sånthära, när man måste skaffa konto, man kanse vad andra personer tyckte hur deras köpet gick och hur köparen va (seriös eller inte), borde vara samma stuk på blocket och alla andra trade sidor.
gör en polisanmälan nu!
ja, tradera/ebay är kung..
June 17, 2004
Jag blev också blåst ett tag sen.
Jag gjorde polisanmälan 2veckor efter det hände, tror jag fick höra nånstans att man skulle vänta 2veckor så att man är säker på att man blivit blåst.
Polisen har btw ett nummer man kan ringa och polisanmäla på:
114 14
Lycka till 🙂 hoppas det fixar sig.
2 Guest(s)