August 11, 2005
tellervo72 wrote: Hej!
Gör en polisanmälan på en gång! (har själv gjort! på ett bedrägeri "försök" och det gick bra, det vart en sak för tinget). Han vart dömd för ett fall av försök till bedrägeri och 3 fall för bedrägeri.
Lycka till!
Ps:det kan ta tid, men polisen är skyldig att utreda alla fall.
Mvh Markku
Hur lång tid tog det från det att du polisanmälde till det att fallet behandlades/togs upp? För så som alla pratar nuförtiden så verkar det ju ta en bra stund :S
March 14, 2004
csm101 wrote: [quote=tellervo72]Hej!
Gör en polisanmälan på en gång! (har själv gjort! på ett bedrägeri "försök" och det gick bra, det vart en sak för tinget). Han vart dömd för ett fall av försök till bedrägeri och 3 fall för bedrägeri.
Lycka till!
Ps:det kan ta tid, men polisen är skyldig att utreda alla fall.
Mvh Markku
Hur lång tid tog det från det att du polisanmälde till det att fallet behandlades/togs upp? För så som alla pratar nuförtiden så verkar det ju ta en bra stund :S
Polisanmälde för tyå 2 veckor sedan. Eftersom att clearingnummret leder till Kalmar så har kalmarpolisen hand om ärendet. Hoppas bara att dom kommer fram till något. Har spårat killen till Toronto, han är 24 år och jag har en bild på honnom. Hoppas som fan att det räcker för att polisen ska gå vidare med det.
January 20, 2002
NH|Cezer wrote: imo så är tradera bättre på just sånthära, när man måste skaffa konto, man kanse vad andra personer tyckte hur deras köpet gick och hur köparen va (seriös eller inte), borde vara samma stuk på blocket och alla andra trade sidor.
gör en polisanmälan nu!
Jo men blocket tycker jag är bäst för att annonsera bilar för då åker man istället och kollar på dem istället.
Tradera är bra för varor som kan skickas via post eller bussgods.
Det är inge vidare att ha en bil på auktion då man budar på den innan man har sett den =P~.
February 19, 2002
skinner wrote: Polisanmälde för tyå 2 veckor sedan. Eftersom att clearingnummret leder till Kalmar så har kalmarpolisen hand om ärendet. Hoppas bara att dom kommer fram till något. Har spårat killen till Toronto, han är 24 år och jag har en bild på honnom. Hoppas som fan att det räcker för att polisen ska gå vidare med det.
Sånt är inte roligt. 🙁 Hoppas att det löser sig.
1 Guest(s)