October 13, 2001
Tja..
har "köpt" en mobil på Blocket.
Stoppade in 2000 på killens konto i förra veckan, och han skulle få resten 500 när jag får mobilen. Så han sa att han gav mobilen till sin kompis som jobbar på dhl och hade en körning till gbg så han skulle lämna den till mig vid sidan om, Han kom ej han ringde ej.
Det som gör att det känns som om jag inte blivit blåst är att han mailade mig ända från att jag stoppa in pengarna ända tills onsdag morgon, då han sa att han skulle iväg o har datorn nästa dag. SÅ får la se om jag får nåt mail ikväll.
Men är säker påa tt jag blivit lurad. Men kan man ta fast honom ? har länlken till där annonsen låg, alla mail jag fått utav honom, hans konto nummer på Föreningssparbanken.
April 2, 2004
August 9, 2003
Dra ett mail till honom och om han inte svarar så skriv ett till mail där du säger att du kommer att polisanmäla honom, då kanske han blir lite rädd och antingen ger dig tillbax pengarna eller moblien.
Eller som det står i posten ovan, ta reda på hans address och telefon nummer och ring honom! =)
BTW så borde du ju ha gett hasn kompis pengarna i handen när du fick (skulle få) mobilen
July 10, 2003
Du kommer nog aldrig få tillbaks dina pengar, klart du kan anmäla honom, men han kanske sysslar med bedrägeri ofta, och åker in och ut från kåken hela tiden, inte lätt att ta några pengar från han om han inte har några.
Min kusin var med exakt samma sak. Pengarna har han inte sett mer av, och han har haft förhör med polisen via telefon, dom vet vem killen är, men han hade tydligen 17 andra bedrägerier på sig, så polisen sa att han inte skulle räkna med att se sina pengar. Det var 4 månadersen.
EDIT: Du kan ju försöka lura honom, skriv till honom från en annan mail och säg att du är intresserad, och bestäm träff med honom...
October 13, 2001
jo isste ej om blocket garantin.
och det var meningen att han skulle skicka mobilen på fredag när pengarna kom in, men sen så sa han min kompis har fått en körning ner till gbg så skickar me han telefonen istället.
Har adress till honom eller nåt, men inget nummer eller så bara ett mobil nummer som han inte svarar på, SÅ blir intressant att få se om jag får mail ikväll eller så.
Men mena mer om polisen kan göra nåt, verkligen få tag på vem det är.
February 1, 2002
mikael_st wrote: [quote=Pim_]Om du har adress kan du kolla upp telenummer på eniro.
Låt mig gissa, han bor på Fejkgatan 313, Ankeborg o heter Giveme Money?
ett sådant svar hjälper ju aldrig mig !
Min fråga var den, kan polisen på nåt sätt få tag i honom med den infon jag har.
tyvärr så kan du nog med 99.99% säkerhet finna dig i tanken att pengarna är borta... om du inte får tag i han dvs.
October 24, 2002
En kille satte in 2000kr på mitt konto, posta packetet och så, gav dock han fel koll-id, han blev nog rätt nervös :p
Själv skulle jag aldrig förskottsbetala ifall jag inte hade hans hem-tel.nr och adress till hans bostad. Inte för att man skulle polisanmäla honom, men han skulle nog inte våga bedra en då han är medveten om att man kan komma dit och misshandla honom :p (inte för att jag skulle ha gjort det)
1 Guest(s)