January 5, 2002
Jag skulle aldrig någonsin betala något i förskott, men förväntar mig samtidigt att andra gör det när de handlar saker av mig. Detta är dock av den helt oskyldiga anledningen att jag inte har ett PG-konto och inte säljer grejer tillräckligt ofta för att motivera införskaffandet av ett.
April 26, 2002
Banken har hans uppgifter, men de får inte lämna ut dem har jag för mig.
Jag köpte nå bildelar av en snubbe i södra Sverige, betalde i förskott på hans konto, 1400 kr, men innan jag gjorde det, så ville jag vara säker på att det var han å så, så jag bad banken ringa hans bank, och se så att kontonummer och person stämde, och adress och de, och det gjorde det. Så har du kontonumret kvar, gå till banken där du gjorde överföringen, ta med kvittot du fick, och säg att du blivit lurad, och vill ha hans adress, kanske svårt att få dem att dela med sig men...jaja..jag vet inte vart jag vill komma men..hoppas det hjälper nåt iaf.
February 1, 2004
Onkel-Benz wrote: Banken har hans uppgifter, men de får inte lämna ut dem har jag för mig.
Jag köpte nå bildelar av en snubbe i södra Sverige, betalde i förskott på hans konto, 1400 kr, men innan jag gjorde det, så ville jag vara säker på att det var han å så, så jag bad banken ringa hans bank, och se så att kontonummer och person stämde, och adress och de, och det gjorde det. Så har du kontonumret kvar, gå till banken där du gjorde överföringen, ta med kvittot du fick, och säg att du blivit lurad, och vill ha hans adress, kanske svårt att få dem att dela med sig men...jaja..jag vet inte vart jag vill komma men..hoppas det hjälper nåt iaf.
När jag får lite probs så snackar jag med banken via min internetbank. De är mycket hjälpsamma och har rutiner för beedrägerier... Bara kontakta dem och förklara så kan de kanske makulera...
September 21, 2002
http://www.hitta.se
kolla där så kanske du får fram nånting!?
June 23, 2002
mikael_st wrote: [quote=macrus]Var inte säga att du skulle ge hans polare de där pengarna i handen när han kom? Det hade väl varit smartare, även såhär i efterhand?
Varför tänkte du inte på det?
visste inte att hans polare skulle komma med den då..
Aha det förklarar ju saken. 😕
Hoppar du får skiten eller pengar bara att det blev nåt strul, men den sannolikheten är väl inte så stor. Pajas är vad han är iaf. 😡
October 13, 2001
har kontaktat banken, men kan inte ge ut nåt utan det är polisen som får sånt, så har gjort anmälan imån, men det kommer nog läggas ner sa polisen 🙁
men men dem skulle försöka få fram uppgifter o sånt, i mitten av veckan nä'stqa ska ajg ringa o ge dem mer info o sånt.
hoppas det går bra bara hehe.
tack för alla svar, ni är toppen 😀
2 Guest(s)