Blåst på blocket, vad gör man? - AVKLARAT | Sida 2 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blåst på blocket, vad gör man? - AVKLARAT
This topic is locked
Niklas.Andersson
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
Member Since:
november 7, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1021523
mars 8, 2006 - 8:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag måste hålla med om att polisen vill ha konkreta bevis. Att det sen finns några tusen på hans konto så säger han att det var ett lån
så är det ord mot ord.

Hembesök ringa o tracka honom 24/7 försök få fram address o har du personnummer ring till banken eller skatteverket o lek lite dum så får du alla uppgifter du behöver om personen då . Sen hoppas vi på att det är en brat som bor hemma Då har du fått fram hälften .

Sen hämtar du in bogdan åker hem till personen o säger hej . Då betalar dom 100%

O btw Internetgiro är enklare o blåsa någon som köpare än vad folk tror.
Bara sitta o läsa på blocket om internetgiro. så finns det där minst 4stora kryphål . Så öga till öga hos personen är mitt bästa affärs tips..

Avatar
Nasra
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
Member Since:
februari 27, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1021557
mars 8, 2006 - 9:42 e m
sp_Permalink sp_Print

Kan inte du skicka kronofogden till den j*v*ln och kräva in dem pengar du har betalat?
Jag har några fula tricks som du kan göra livet surt för han skicka pm om du vill veta hehe.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
Member Since:
januari 22, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1021563
mars 8, 2006 - 9:55 e m
sp_Permalink sp_Print

man går då aldrig säker… :/

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1021585
mars 8, 2006 - 10:28 e m
sp_Permalink sp_Print

Jahopp…här är det tangentsbordstuffingar i farten ser jag.

Flertalet av inläggen är av den arten som knappast lämpar sig att skriva i forumet. Lägg ner det där och om någon har seriöst och vettigt förslag så välkomnas detta klart mer än dessa från forumets tangetbordstuffingar.

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
Member Since:
december 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1021591
mars 8, 2006 - 10:42 e m
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Jahopp…här är det tangentsbordstuffingar i farten ser jag.

Flertalet av inläggen är av den arten som knappast lämpar sig att skriva i forumet. Lägg ner det där och om någon har seriöst och vettigt förslag så välkomnas detta klart mer än dessa från forumets tangetbordstuffingar.

Nu vet jag inte vilka inlägg du syftade på, men jag kände mig nästintill träffad. Är det något fel på att åka hem till snubben och knacka på dörren och ta ett riktigt snack med honom?

MVH Daniel

Avatar
csm101
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
augusti 12, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1021593
mars 8, 2006 - 10:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Att folk inte lär sig… ALDRIG att jag sätter in pengar (oavsett summa) på någons konto på det viset.

Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för din skull nu och att du drar lärdom av detta. Tyvärr kan man inte lita på folk man träffar på nätet. Resonemanget ”vi snackade på msn och han gav mig adress o telenummer” o dyl. fungerar inte. Finns folk som blivit våldtagna av folk de snackat med på msn en längre tid, så i mina ögon så är det ingen som helst säkerhet att man pratar med individen på msn.

Jag råder dig att ta kontakt med personen i fråga igen och, på samma sätt som några andra (vettiga) har skrivit, säga att du kommer att polisanmäla händelsen om du inte får pengarna tillbaka eller paketet.

Att gå dit för att ”träffa” killen eller att trakasera honom kommer bara leda till att du får betala honom skadestånd om du har otur.

Samtidigt så får du ha i åtanke att han kanske säger sanningen. Senast idag fick jag bevis på postens arbetssätt. Min bror skickade två brev till mig igår men idag fick jag bara den ena. Det finns många led där det kan strula men det bästa du kan göra är att vara vettig och resonera med individen.

Menade inte att läxa upp dig men jag har personligen blivit trött på alla trådar om hur folk blivit lurade på blocket och att alla får exakt likadana, PISSIGA, råd av alltför många. Att hälsa på snubben är inte ett råd.

Det enda du kan göra är att polisanmäla och det har du redan gjort, mer kan du inte göra, förutom att vänta.

Som sagt; hoppas det löser sig för din skull!

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
februari 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1021594
mars 8, 2006 - 10:47 e m
sp_Permalink sp_Print

Ingen överhuvudtaget läste mitt inlägg va? Tyckte som det gick sätta punkt efter det. 🙂

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1021597
mars 8, 2006 - 11:16 e m
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: [quote=skiroy]Jahopp…här är det tangentsbordstuffingar i farten ser jag.

Flertalet av inläggen är av den arten som knappast lämpar sig att skriva i forumet. Lägg ner det där och om någon har seriöst och vettigt förslag så välkomnas detta klart mer än dessa från forumets tangetbordstuffingar.

Nu vet jag inte vilka inlägg du syftade på, men jag kände mig nästintill träffad. Är det något fel på att åka hem till snubben och knacka på dörren och ta ett riktigt snack med honom?

MVH Daniel

Det kan diskuteras.
Det låter så oskyldigt att säga man enbart ska ta ett snack med den ev bedragaren när det allt som oftas betyder att nävar,järnrör,baseballträn och andra tillhyggen ska tala och att detta sker lite i fördolt i inläggen så att säga. Förstår du vad jag menar ?

Tröttsamt i längden att se när vi påminner gång på gång att sådant accepterar vi inte i forumet.
Men nu var det faktiskt inte dig jag syftade på i denna tråd men kan ju säga att det kanske fanns en dos av det innehållet i ditt inlägg när du sedan citerade mig. 😉

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1021599
mars 8, 2006 - 11:18 e m
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Ingen överhuvudtaget läste mitt inlägg va? Tyckte som det gick sätta punkt efter det. 🙂

Nej.
Det var tydligen inte många som läste ditt inlägg inte.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
Member Since:
januari 22, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1021600
mars 8, 2006 - 11:20 e m
sp_Permalink sp_Print

OKay ursäkta, för att mitt tangentbord inte har spärrat dessa uttryck än, ska se till å fixa det 🙂

Avatar
Nasra
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
Member Since:
februari 27, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1021609
mars 8, 2006 - 11:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Hade jag blivit blåst då j*vlar hade jag åkt ut stört till hans adress och sparkat in dörr j*veln och läxat honom ordentligt sen ringer man och anmäler honom till polisen frågar polisen varför han ser ut så kan man säga han fick panik och sprang in i väggen, jag sparka in dörren för att se om han var vid liv, hehe.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
Member Since:
januari 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1021612
mars 8, 2006 - 11:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Nasra wrote: Hade jag blivit blåst då j*vlar hade jag åkt ut stört till hans adress och sparkat in dörr j*veln och läxat honom ordentligt sen ringer man och anmäler honom till polisen frågar polisen varför han ser ut så kan man säga han fick panik och sprang in i väggen, jag sparka in dörren för att se om han var vid liv, hehe.

Vad tuff du är. Misshandel, meded och inbrott vs. bedrägeri. Känns som det är värt det du.

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1021613
mars 8, 2006 - 11:50 e m
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=Nasra]Hade jag blivit blåst då j*vlar hade jag åkt ut stört till hans adress och sparkat in dörr j*veln och läxat honom ordentligt sen ringer man och anmäler honom till polisen frågar polisen varför han ser ut så kan man säga han fick panik och sprang in i väggen, jag sparka in dörren för att se om han var vid liv, hehe.

Vad tuff du är. Misshandel, meded och inbrott vs. bedrägeri. Känns som det är värt det du.

Han spelar lite tuff bara…hela inlägget dryper av fjortisironi. 😉

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
Member Since:
januari 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1021615
mars 8, 2006 - 11:55 e m
sp_Permalink sp_Print

skiddan: Jo, mycket möjligt. Det värsta är att en vän jag har skulle säkerligen kunnat få ett sånt utbrott och är en riktig tuffing tills han väl står öga mot öga. Så man vet aldrig om det är seriöst eller inte. :/

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
februari 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1021946
mars 9, 2006 - 10:43 e m
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Ingen överhuvudtaget läste mitt inlägg va? Tyckte som det gick sätta punkt efter det. 🙂

Nej.
Det var tydligen inte många som läste ditt inlägg inte.

Neeé. Men jag tycker de borde gjort det. Fortfaradne de enda kloka som sagts i den här tråden.. Men men.. Hade folk i alla tider lyssnat på den med de rätta svaren hade det inte varit krig och hunger, det hade ju inte varit bra.. Puss. 🙂

serdna
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
Member Since:
maj 27, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1022240
mars 10, 2006 - 11:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Ge mig 500spänn så hjälper jag dig att plocka killen

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1022375
mars 11, 2006 - 1:15 e m
sp_Permalink sp_Print

serdna wrote: Ge mig 500spänn så hjälper jag dig att plocka killen

Serru…det går inte alls.
Jag fick nyss ett erbjudande på 600 spänn om jag bannade dig.
Saken är under utredning…

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
Member Since:
maj 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1022379
mars 11, 2006 - 1:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Vad är det för fjortis att hota med våld? Våld löser många problem. Där rättsamhället slutar verka får man ta saken i egna händer och speciellt i sådana här fall med bedrägeri över internet är oftast hot och våld enda lösningen att få tillbaks pengarna. Om en polare blev bedragen och vi visste hans address så hade han nog betalat tillbaks vartenda öre, enda jag säger.

MVH KorSpo ( Stolt tangentbordsstuffing)

serdna
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
Member Since:
maj 27, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1022535
mars 11, 2006 - 7:26 e m
sp_Permalink sp_Print

Var kanske inte helt seriös med att spöa killen men jag skulle nog ha åkt dit ialf om jag visste var killen bodde

skiroy wrote: [quote=serdna]Ge mig 500spänn så hjälper jag dig att plocka killen

Serru…det går inte alls.
Jag fick nyss ett erbjudande på 600 spänn om jag bannade dig.
Saken är under utredning…

Avatar
macrus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7684
Member Since:
juni 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1022537
mars 11, 2006 - 7:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Han blir nog skrämd bara man åker dit och plingar på och presenterar sig.

Du lär nog få pengarna ska du se.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
265 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL